Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:44:28 GMT

برای چاپ و نشر کتاب با بن بست قیمت روبه رو هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۵۱۷۸

برای چاپ و نشر کتاب با بن بست قیمت روبه رو هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد شریفان رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا در برنامه رادیویی تقاطع فرهنگ که از رادیو گفتگو پخش شد، با اشاره به افزایش قیمت کاغذ بعد از ثبات نسبی که در دولت قبل گرفته بود، گفت: با توجه به تورم جهانی، قیمت این محصول بالا رفته و درصد بالایی به جنگ روسیه و اوکراین مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده تولیدات کاغذ در این منطقه جغرافیایی بوده است و از سوی اتریش به شرق آسیا صادر می‌شود، افزود: در ایران نیز اتفاقی مشابه افتاده است، برای ناشرانِ دست به قلم که امروز در بن بست قرار گرفته‌اند، مدیریت غلط توزیع کاغذ در کشور وجود دارد و لاین تولید کاغذ تحریر در داخل کشور نیز تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا در ادامه گفت: متأسفانه برای چاپ کتاب و انتشار، با بن بست قیمت رو به رو هستیم و ناشران برای چاپ یک کتاب زحمات بسیاری را تحمل می‌کنند. چندی پیش ارزی به کاغذ تعلق گرفت ولی کالاهای دیگر با آن وارد کشور شد. آقای رئیسی در پی آن است که دلار ۴۲۰۰ تومانی را که از روز اول به مردم تحمیل شد، حذف کند. وزارت ارشاد نیز در این ماجرا دخیل است و در اکثر جلسات به تنها موردی که اشاره نمی‌کنند، اتحادیه کاغذ است. حتی کارگروهی تشکیل داده و افراد مد نظر خود را در صدر آن نشانده‌اند و هیچگاه با فعالان این صنف مشورت نکرده‌اند. بنده به عنوان تاجر کاغذ، این محصول را وارد کشور می‌کنم ولی الباقی راه را وزارت ارشاد می‌رود و واردکننده نمی‌تواند تصمیمی درباره جنسِ خود بگیرد.

شریفان در این میان دلار ۴۲۰۰ تومانی را نیز معضلی دیگر دانست و افزود: مسئولان به جای اینکه متهم جلسه را حذف کنند، به اصل داستان توجه کرده‌اند و با دمیدن در بوق حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، این بلا را برای کاغذ فروشان ایجاد کرده‌اند. جنگ اوکراین موجب اتفاقی دیگر در بازار کاغذ و احتمال نایاب شدن این محصول شده است. کاغذ تحریر ۸۰ گرم را بیش از یک میلیون تومان خریداری کردیم و این رویه درست نیست. هنوز برخی محموله‌های کاغذ وارد کشور نشده ولی از هم اینک قیمت آن را افزایش داده‌اند.

کد خبر 5468270 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت ارشاد قیمت کاغذ کاغذ بازار کاغذ تولید کاغذ معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی هفته هنر انقلاب اسلامی اسباب بازی ایرانی نمایشگاه کتاب تهران مقاومت فلسطین انتشارات سروش مد و لباس شاعر فلسطین سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران ادبیات کودک و نوجوان شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی به محدوده ۷۰ هزار تومان هم رسید، اما از ده روز پیش روند کاهشی به خود گرفته و پس‌از گذشت ۴۰ روز قیمت دلار از کانال ۶۰ هزار تومان به کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت.

هم‌اکنون دلار در بازار آزاد روی پله ۵۹ هزار تومان قرار دارد؛ با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست و دلالان در سایه رفتند به نظر می‌رسد قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه دهد و به قیمت‌های پیایین تر نیز برسد.

براساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال‌های پایین‌تر خواهیم بود.

کد خبر 6090852 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!