Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت گفت: در دوره گذشته رییس ستاد کل نیروهای مسلح، در مراسم اختتامیه طی یک سخنرانی به همه ابعاد پژوهش و تحقیق در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اشاره و مطالبی بیان کردند. ما تصمیم گرفتیم به خاطر اصولی و علمی بودن آن مباحث آن ها را تا زمان برگزاری مراسم پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، حسن علایی فعال، دبیر اجرایی دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت (جایزه شهید حاج قاسم سلیمانی) با اشاره به ارزیابی کتاب‌ها و رساله‌های دکتری سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در این دوره، توضیح داد: در این دوره آثار برتر پژوهشی و رساله های دکتری در حوزه‌های نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، اقتصادی، تاریخی و بین‌الملل بررسی و مورد داوری قرار خواهند گرفت.

وی به اقدامات جدیدی که در این دوره در دست اجرا است اشاره  کد و گفت: در دوره گذشته رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر باقری، در مراسم اختتامیه صحبت بسیار مفصل و علمی در باب پژوهش و تحقیق انجام دادند که خیلی مورد توجه قرار گرفت. ایشان در آن سخنرانی به همه ابعاد پژوهش و تحقیق در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اشاره و مطالبی بیان کردند که ما تصمیم گرفتیم به خاطر اصولی و علمی بودن آن مباحث آن ها را تا زمان برگزاری مراسم که ۲۵ آذر سال ۱۴۰۱ خواهد بود پیگیری کنیم.

علایی فعال افزود: بیانات سرلشکر باقری حول سه محور اساسی بود؛ ۱- ضرورت پژوهش درباره دفاع مقدس و مقاومت، ۲- ویژگی های پژوهش در عرصه مقاومت و دفاع مقدس و ۳- مطالباتی که ایشان به عنوان رییس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کردند.

وی با شاره به اینکه سرلشکر باقری در این مراسم ذیل این سه محور، مطالبی را مطرح کردند، در ادامه به بیان این مطالب پرداخت و گفت: ایشان در بحث ضرورت پژوهش درباره دفاع مقدس و مقاومت به شش مورد اساسی اشاره کردند: خطر تحریف و انحراف، سؤالات اساسی در سطح راهبردی، سؤالات اساسی در سطح عملیاتی، تأثیرات دفاع مقدس در نحوه مدیریت کشور، موضوعات دفاع مقدس و مقاومت باید متکی به پژوهش های اصیل، علمی و قابل اتکاء باشد. در واقع این شش مورد ضرورت پژوهش را مشخص می کند. نکته بعدی که ایشان فرمودند این بود که ما اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب منوط به پژوهش های دفاع مقدس و مقاومت است.

دبیر اجرایی دومین دوره دوسالانه جایزه شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به چهار ویژگی پژوهش های دفاع مقدس از نظر سرلشکر باقری اظهار کرد: ابتدا باید پژوهش های دفاع مقدسی از منطق علمی و استدلال صحیح تبعیت کنند. از طرفی ضرورت جامع نگری در پژوهش های دفاع مقدس لازم است. مستند بودن پژوهش ها به اسناد و سوابق متقن و تحلیل زمان، منابع و پشتیبانی انسانی و مادی در پژوهش ها باید مورد دقا واقع شود.

علایی فعالتاکید کرد: سرلشکر باقری در محور سوم سخنرانی شان مطالباتی را به عنوان رییس ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کردند که ما بنا داریم در خلال این مراسم این مطالبات را پیگیری کنیم. ایشان یازده مورد مطالبه مطرح کردند که عبارتند از: نیاز به یک نقشه جامع علمی درباره دفاع مقدس و مقاومت، تدوین درختواره پژوهشی توسط بنیاد حفظ آثار و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس،ضرورت ساماندهی دسترسی به منابع خارجی؛ایجاد بانک جامع اسنادی برای پژوهشگرها، تدوین روش های پژوهش دفاع مقدس، تربیت پژوهشگران نخبه و جوان، تلاش برای تولید نظریه درباره موضوعات دفاع مقدس و مقاومت، ضرورت سازماندهی و قطب بندی موضوعات دفاع مقدس و مقاومت؛،ضروت انتشار نتایج پژوهش ها، و اقدام برای ترجمه آنها؛ تشویق و قدردانی از پژوهشگران.

علایی فعال خاطرنشان کرد: ما برای اینکه این مباحث و سایر مباحث را با دقت هرچه‌تمام‌تر دنبال کنیم بنا داریم تا کارگروه‌های تخصصی راه‌اندازی کنیم و پنل‌های فکری با حضور کارشناس‌ها و صاحب‌نظران فراهم آوریم تا بتوانند روی این محورها کار کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: رییس ستادکل نیروهای مسلح ، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رییس ستادکل نیروهای مسلح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس رییس ستاد کل نیروهای مسلح شهید حاج قاسم سلیمانی دومین دوره دوسالانه پژوهش های دفاع مقدس دفاع مقدس و مقاومت سرلشکر باقری پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، نشست تخصصی گردشگری مقاومت خوزستان و معرفی آن در سراسر کشور باحضور مسئولان کشوری و استانی در اهواز برگزار شد.

علی اصغر شالبافان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست گفت: ظرفیت‌های گردشگری مقاومت استان خوزستان و راهکار‌های تولید محصولات این نوع گردشگری در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.


وی افزود: در این نشست همچنین شبکه سازی بین ذینفعان و نحوه پیگیری راهکار‌های گردشگری مقاومت و گسترش آن بررسی شد.


سردار میرعبدالرضا حاجتی، مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: امیدواریم بتوانیم علاوه بر اعزام گردشگری از استان خوزستان به استان‌های همجوار و کشور‌های همسایه ازجمله لبنان و سوریه که در آنها جنگ اتفاق افتاد، گردشگران داخلی و خارجی پذیرش کنیم.


وی افزود: تلاش داریم در حوزه دفاع مقدس و به ویژه گردشگری مقاومت، گام‌های موثر و خوبی برداریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم