Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@23:37:51 GMT

شهید آوینی ابزار هنر غربی را به خدمت انقلاب درآورد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۵۴۶۶

شهید آوینی ابزار هنر غربی را به خدمت انقلاب درآورد

به گزارش خبرنگار مهر، تقی صادقی عصر شنبه در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی که در سالن گلشن بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در دفاع مقدس خبرنگاران متعددی خبرها را پوشش می‌دادند اما برخی از این موارد ماندگار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی ادامه داد: یکی از این موارد برنامه روایت فتح بود که امروز از بین انبوه گزارشات در اذهان باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه امروزه شهید اوینی فراتر از مکان و زمان در خاطره‌ها ماندگار شده، افزود: نگاه شهید آوینی متفاوت بود زیرا نسبتی بین ظاهر و باطن عالم را به تصویر می‌کشید.

صادقی بیان داشت: این شهید هنرمند موارد لمس ناپذیر جنگ را روایت کرد لذا حکیم هنر انقلاب اسلامی بود.

مدیرکل فرهنگ خراسان شمالی تصریح کرد: آوینی وجه تمایز فرهنگ و هنر انقلاب و جهان را در جنبه توحیدی و تمدنی آن وی دانست و معتقد بود هنرمندی که متعهد نباشد، اساساً هنرمند نیست.

وی با اشاره به غرب ستیز بودن این شهید، افزود: اوینی معتقد بود تمام بلایای جهان به خاطر تمدن غرب است اما برای رسیدن به تمدن اسلامی باید از دل این تمدن حرکت کرد.

صادقی خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گفتند سینما باید سینمایی باشد که تمدن غربی می‌خواهد اما آوینی این مسیله را از بین برد و نشان داد در لوازم تمدن غربی می‌تواند تصرف کرد در ابزار آن را در خدمت خویش گرفت.

وی در انتها گفت: این شهید معتقد بود جمله هنر برای هنر یک انحراف است زیرا هنرمند متعهد به حرکت به سوی ظهور است.

کد خبر 5468409

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی هفته هنر انقلاب اسلامی شهید سید مرتضی آوینی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه رمضان 1401 خراسان رضوی مشهد گرد و غبار هفته هنر انقلاب اسلامی گرگان ماه مبارك رمضان ایلام بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری اخلاق مداری در سیاست را به ما آموخت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبداله حاجی صادقی ظهر امروز پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: شهید مطهری از برجسته ترین شهدا است‌.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: شهید مطهری اخلاق مداری در سیاست را به آموخت و پیام وی به سپاه این است که رشد ترقی داشته باشد چرا که نسبت به سایر ارگان‌های نظامی مستثنی می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه سپاه در همه مخاطرات و مسائل نقش آفرینی می‌کند، عنوان کرد: تقارن هفته عقیدتی سیاسی و روز شهادت شهید مطهری به این معناست که سپاه دارای دو بال علم و ایمان است.

وی اذعان کرد: نباید بصیرت و درک انسان محدود شود و باید نسبت به علم آموزی اهتمام ورزید.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: وعده صادق عملیاتی است که بسیاری از ابعاد آن آشکار نشده و آن شبیه به واقعه تسخیر لانه جاسوس می‌باشد که سدی را شکست.

کد خبر 6095222

دیگر خبرها

  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • شهید مطهری اخلاق مداری در سیاست را به ما آموخت
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • دیدار امیرحسین صادقی با خانواده شهید مدافع حرم