Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:23:40 GMT

خرید اتوبوس‌های برقی در برنامه‌های شورای شهر تبریز است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۵۵۵۸

خرید اتوبوس‌های برقی در برنامه‌های شورای شهر تبریز است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای شهر تبریز گفت: خرید اتوبوس‌های برقی برای این کلانشهر در برنامه‌های این شورا بوده و در آینده‌ای نزدیک برای این منظور رایزنی‌هایی با دولت و وزارتخانه‌های کشور و نفت انجام می‌شود.

رسول برگی در مراسم رونمایی از اولین اتوبوس برقی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اظهار کرد: این اتوبوس تمام الکتریکی بوده و بدون سوخت بنزینی و فقط با قدرت برق و باطری حرکت می‌کند و با هر بار شارژ ۲۵۰ کیلومتر مسافت طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این نوع اتوبوس در شهرهای دیگر مورد بررسی قرار گرفته و تهران، مشهد و اصفهان برنامه‌ریزی برای خرید این اتوبوس‌ها را انجام داده‌اند، افزود: این اتوبوس بعد از بررسی اولیه، مقرر شد با کمک دولت و وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد. 

رئیس شورای شهر تبریز گفت: فعلا این اتوبوس الکتریکی برای آزمایش در تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاییدیه تهران برای ما کافی نیست چراکه تبریز اقلیم خاص خود را دارد و باید مطابق با آب و هوای این شهر مورد بررسی قرار گیرد.

برگی با بیان اینکه امیدواریم بعد از بررسی اتوبوس برقی، برنامه‌ریزی برای خرید این خودروها آغاز شود، ادامه داد: به زودی چندین دستگاه از این نوع اتوبوس.ها به ناوگان اتوبوسرانی تبریز الحاق می‌شود و در صورت رضایت از آنها، تعداد بیشتری خریداری می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اهمیت استفاده از خودروهای برقی برای کاهش آلایندگی کلانشهرها یادآور شد: آلایندگی تبریز نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و استفاده از سوخت فسیلی در آینده جبران ناپذیر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور

«نادعلی» سخنگوی شورای شهر تهران:پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آنها رو ناامید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

کد خبر 847594 منبع: تسنیم برچسب‌ها خودرو - جهانی خبر مهم خودرو - ایرانی خودرو

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور