Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@15:54:42 GMT

امارات با ساخت یک محله کاملا یهودی در کشور موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۵۵۸۴

امارات با ساخت یک محله کاملا یهودی در کشور موافقت کرد

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: خاخام الی عبادی، که از یک‌سال پیش به عنوان روحانی ارشد یهودی به امارات اعزام شده است، ضمن اعلام این خبر گفت که تعداد یهودیان در امارات به دو هزار نفر رسیده  و داشتن یک محله اختصاصی و کاملا کارآمد برای ایامی مانند شبات (شنبه) ، که یهودیان معتقد رانندگی نمی‌کنند و سوار خودرو نمی‌شوند، اهمیت زیاد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امارات تا پیش از برقراری مناسبات با رژیم صهیونیستی ، بر خلاف کشور همسایه، بحرین، ساکنین یهودی نداشت و جامعه دو هزار نفره‌ای که تشکیل شده، در دوره کوتاه اخیر، برای کار و زندگی راهی امارات شده‌اند.
 
امارات سومین کشور عربی بود که پس از مصر و اردن با رژیم صهیونیستی روابط کامل دیپلماتیک برقرار کرد. این عادی‌سازی روابط در چارچوب توافقنامه‌ای موسوم به «توافقنامه ابراهیم» و با میانجی‌گری ایالات متحده شکل گرفت.

خاخام عبادی گفت که یهودیان به عبادتگاه، مهد کودک، مدارس و نیز دانشگاه برای آموزش عالی، میکوه (حمام ویژه یهودیان برای طهارت مذهبی)، مراکز غذای ذبح کاشر، موسسه اجتماعی و مراکز خرید خود نیاز دارند و مذاکرات برای ساخت چنین مراکزی با سازندگان املاک در امارات در جریان است.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ، بخشی از جامعه تشکیل شده یهودی در امارات یهودیان آمده از سرزمین های اشغالی هستد اما گروهی دیگراز یهودیان سایر کشورها، مانند آمریکا، فرانسه و روسیه، در سال‌های اخیر جذب شرایط کار و زندگی در امارات شده‌اند و انتظار می‌رود این آمار افزایش یابد.

امارات از بعد از توافق ابراهیم، پذیرای ییش از ۲۰۰ هزار گردشگر یهودی نیز بوده است. خاخام الی عبادی پیش‌بینی کرده است که شمار گردشگران یهودی در امارات در طول ۵ سال آینده، چهار برابر شود.

از سال گذشته شورای یهودیان خلیج فارس با مرکزیت امارات برپا شده که ریاست آن با خاخام عبادی است و بر اساس برآوردهای این مرکز، احتمالا هزار یهودی نیز در عربستان، کویت، عمان و قطر زندگی ‌می‌کنند.

در بحرین تا پیش از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ، ۳۷ یهودی زندگی می‎‌کردند. 

همزمان تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در هفته گذشته نشان داده است که در نخستین سال برقراری روابط کامل میان رژیم صهیونیستی و امارات، تبادلات بازرگانی بین دو طرف  به یک میلیارد و یکصد میلیون دلار رسیده که ۷۷۱ میلیون دلار آن، صادرات صهیونیست ها به امارات بوده است.
خبرگزاری بلومبرگ نیز هفته گذشته گزارش داد که از آغاز توافق ابراهیم، رژیم صهیونیستی  ۷۹۱ میلیون دلار تسلیحات به کشورهای عضو این پیمان فروخته است که هفت درصد از صادرات یازده میلیارد و سیصد میلیون دلاری تسلیحات این رژیم در سال ۲۰۲۱ را شامل می‌شد.

توافق برای ایجاد محله ویژه یهودی ها در امارات در حالی است که ابوظبی در قبال کشتار مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی که حتی صدای سعودی ها را هم در آورده ، سکوت اختیار کرده است .

برچسب‌ها روسیه ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی روسیه ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود

رسانه‌های رژیم اسرائیل از سفر قریب الوقوع رئیس اپوزیسیون این رژیم به امارات خبر دادند که بنا به ادعای این رسانه‌ها، بررسی «روز بعد از جنگ» نوار غزه یکی از موضوعاتی است که در این سفر بررسی خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه کان اسرائیل گزارش داد که یائیر لاپید، رئیس حزب مخالف و اپوزیسیون رژیم اسرائیل به زودی سفری رسمی به امارات خواهد داشت و طی آن، به چند مسئله با مقامات اماراتی خواهد پرداخت که یکی از آن‌ها موضوع «روز بعد از جنگ» و تلاش‌ها برای بازگردان اسرای اسرائیلی است.

رژیم اسرائیل به همراه شماری از کشورها و شخصیت‌های عربی منطقه به دنبال برنامه ریزی برای شرایط بعد از جنگ در نوار غزه هستند؛ اینکه بعد از حذف حماس، اداره این منطقه به دست رهبری فلسطینی غیر از رهبران حماس و فتح باشد و نیروهای حافظ صلح عربی در این منطقه مستقر شده و با پول کشورهای عربی بازسازی شود.

با این حال، حذف حماس بعد از 208 روز جنگ هر روز دست‌نایافتنی‌تر می‌شود و رژیم اسرائیل هر روز به دلیل کشتار بیش از 35 هزار نفر که عمدتا غیرنظامی هستند تحت فشار قرار دارد و جنگ علیه غزه منجر به دودستگی و اختلاف شدید بین سران این رژیم شده است.

یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از جمله مخالفان اقدامات بنیامیان نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و وزرای کابینه اوست. او شب گذشته، بن گویر و نتانیاهو را دیوانه‌های غیر مسئول توصیف کرد. لاپید در واکنش به نشست بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو گفت اسرائیل گروگان دیوانه های غیر مسئول شده است.

لاپید چند روز پیش در حساب ایکس خود (توییتر سابق) خطاب به نتانیاهو نوشته است: اکثریت اسرائیلی‌ها خواهان امضای توافق هستند، اکثریت در کنست هم از انجام توافق حمایت می‌کنند. اگر لازم باشد بن گویر و سموتریچ را برکنار کن و به جای آن 24 کرسی خودم را وارد ائتلاف کابینه می‌کنم، باید اسرا به خانه بازگردند.

لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کندچرایی سفر «لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • نتانیاهو: با هیچ توافقی برای پایان جنگ غزه موافقت نخواهیم کرد
  • لاپید به امارات می‌رود
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • فون درلاین: حمله نظامی اسرائیل به رفح کاملاً غیرقابل‌قبول است
  • ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه موافقت کرد
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟