Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:30:11 GMT

چند خبر کوتاه فرهنگی و هنری کردستان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۵۵۸۶

چند خبر کوتاه فرهنگی و هنری کردستان

به گزارش ایرنا، پوستر جشنواره نشاط اجتماعی«شهر سپید» با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان و جمعی از فعالان فرهنگی و هنری استان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در  مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره اظهار داشت: بی شک انجام فعالیت در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه در قالب برگزاری جشنواره‌ و همایش مستلزم همکاری همه سازمان ها و ادارات مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اصغر دریایی اضافه کرد: فعالیت جشنواره ها و نمایشگاه ها و دیوار نگاری‌ها در حاشیه شهرها با موضوعات مبتلای این مناطق هم چون اعتیاد و طلاق اگر همراه باشد نتیجه موثری به دنبال دارد.

وی یادآور شد: هدف نهایی از اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی خدمت به مردم مناطق حاشیه شهر و محلات کم برخوردار  کاهش آلام و دردهای آنها است.

جشنواره شهر سپید به منظور انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در محلات کم برخوردار سنندج شامل ننله، نایسر و حسن آباد طراحی شده است.

اعزام پزشک و کارشناس  اجتماعی و فرهنگی به ۳۰ روستای سنندج

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان هم در نشستی با اعضای موسسه تلاشگران سلامت در  استان اظهار داشت: می طلبد در ابتدا مسائل و مشکلات موجود در مناطق هدف احصا و شناسایی شود تا بتوان بخوبی برای حل و کاهش آن برنامه‌ریزی کرد.

دریایی افزود: سپس براساس نظرسنجی های انجام شده اقدام به فعالیت های ترویجی، فرهنگی و اجتماعی شود تا تاثیر فعالیت های انجام شده در این حوزه مشهود باشد.

مدیر مسوول موسسه تلاشگران سلامت  هم دراین نشست گفت: این موسسه با همکاری و نظارت اداره کل فرهنگ  وارشاد اسلامی کردستان در ۳۰ روستای بخش های مرکزی، کلاترزان، سیروان و حسین آباد شهرستان سنندج اقدام به اعزام پزشک و کارشناس خبره در زمینه های اجتماعی و فرهنگی می کند.

در پایان این نشست هم از پوستر برنامه ژیان خاوین( زندگی سالم) رونمایی شد.

برگزاری گردهمایی طریقت های نقشبندیه و قادریه در سنندج

موسسه قرآن و عترت تمدن با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اقدام به برگزاری گردهمایی طریقت های نقشبندیه و قادریه می کند.

مدیر موسسه قرآن و عترت تمدن در مراسم رونمایی از مراسم گردهمایی طریقت های نقشبندیه و قادریه که با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این گردهمایی  با رویکرد توسعه فرهنگی در راستای مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود.

وی به زمان و مکان برگزاری این گردهمایی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آخرین زمانبندی انجام شده این مراسم  خرداد سال جاری در مرقد مطهر پیرمحمد شهر سنندج برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز شنبه در بازدید از آموزشگاه‌های موسیقی هیرا، مژده و مژده نو و خوش نوایان شهر سنندج با اشاره به اینکه موسیقی باید صدای مردم و دردهای مردم را بیان کند،اظهارداشت: هنر موسیقی و مجموعه هنرهای دیگر لازم است راهکارهای عملی ارائه دهد تا آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد و طلاق در استان کاهش پیدا کند و موجبات نشاط اجتماعی مردم را فراهم کند.

دریایی  با اشاره به اینکه هنر باید در عرصه اجتماعی موثر باشد تا مورد رضایت قرار گیرد، افزود: برای توسعه و تولید آثار هنری به ویژه هنر موسیقی زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری از جمله تجهیزات فنی عرصه موسیقی و راه اندازی استودیو در شهر سنندج لازم است.

وی یادآور شد: در این عرصه اداره کل و معاونت هنری با برآورد اعتبارات لازم برای ساخت و راه اندازی استودیوی ویژه تولید آثار موسیقایی اقدام خواهد کرد.

در این بازدید مدیران مسوول آموزشگاه‌های موسیقی به بیان مشکلات و انتظارات خود پرداختند و تعدادی از هنرجویان این آموزشگاه ها هم موسیقی اجرا کردند.

برچسب‌ها کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج جشنواره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج جشنواره وارشاد اسلامی کردستان ارشاد اسلامی کردستان فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرکل فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی

 استاندار کردستان شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور در سنندج اظهار کرد: در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی ضعف شدید داریم و اگر اردو‌های راهیان نور نبود، در بحث روایت و تبیین رشادت‌ها و افتخارات دفاع مقدس خیلی عقب بودیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف همکاری و حمایت لازم را برای برگزاری اردو‌های راهیان نور داشته باشند، چراکه دشمن دنبال تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: برای برخی از برنامه‌ها هزینه‌هایی می‌شود که هیچ خروجی ندارد درحالی که تامین یک اتوبوس و یا تقبل کرایه آن برای دستگاه‌ها هزینه زیادی ندارد که برخی دستگاه‌ها کم‌کاری می‌کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه دشمنان با ناامیدی از تحریم اقتصادی، همچنان دنبال تهاجم رسانه‌ای هستند، افزود: آنها می خواهند با دروغ‌پراکنی، ذهنیت‌ها را منحرف کنند، بنابراین باید مراقب و هوشیار بود.

وی انجام عملیات وعده صادق را نقطه عطفی در مقابله با رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و گفت: با این اقدام، نظم جهانی تغییر کرد و نظم جدید نه با اراده غربی‌ها و اروپایی‌ها بلکه با اراده جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب