Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سخنگوی دولت انگلیس تصمیم متقابل دولت روسیه برای اعمال تحریم‌ها علیه ۱۳ مقام ارشد انگلیس از جمله نخست‌وزیر، وزیر خارجه و وزیر دفاع این کشور را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، این سخنگو روز شنبه طی اظهار نظری که در رسانه‌ های انگلیس منتشر شد گفت: بریتانیا و شرکای بین‌المللی ما در محکومیت اقدامات ناپسند دولت روسیه در اوکراین و درخواست از کرملین برای توقف جنگ متحد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ما در حمایت از اوکراین مصمم باقی می‌مانیم.

ساعاتی پیش وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ورود «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، «لیز تراس» وزیر امور خارجه، «بن والاس» وزیر دفاع و ۱۰ مقام ارشد دیگر این کشور به روسیه را ممنوع کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای عنوان کرد که این اقدام «با توجه به اقدام خصمانه بی‌سابقه دولت انگلیس، به‌ویژه اعمال تحریم‌ها علیه مقامات ارشد روسیه» انجام شده و به زودی فهرست تحریمی را گسترش خواهد داد تا سیاستمداران و اعضای پارلمان انگلیس را هم شامل شود.

این وزارتخانه افزود «تحریم‌های جدید در پاسخ به کارزار اطلاعاتی و سیاسی لندن با هدف منزوی کردن روسیه در سطح بین‌المللی، مهار این کشور و خفه کردن اقتصاد آن است».

از زمان آغاز جنگ اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.  

رسانه‌ها اخیراً گزارش کردند لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد؛ این در حالی است که لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

نشریه تایمز لندن امروز گزارش داد که نیروهای سرویس هوایی ویژه انگلیس موسوم به SAS برای اولین بار از زمان آغاز جنگ، به نظامیان محلی در کی‌یف آموزش داده اند.  مربیان نظامی بریتانیا پیشتر پس از حمله روسیه به کریمه، به اوکراین اعزام شدند اما در ماه فوریه برای جلوگیری از درگیری مستقیم با نیروهای روسی و احتمال کشاندن ناتو به درگیری اخیر، خارج شدند. اما فرماندهان اوکراینی به نشریه تایمز لندن گفته اند که طی دو هفته اخیر از نیروهای ویژه انگلیس آموزش نظامی دیده‌اند.

نخست‌وزیر انگلیس که شنبه گذشته در سفری غیرمنتظره به کی‌یف سفر و با «ولودمیر زلنسکی» دیدار کرد، در اظهاراتی مدعی شد که حوادث بوچا در اوکراین، اعتبار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را برای همیشه لکه‌دار کرد.  نخست‌وزیر انگلیس اضافه کرد: «فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را افزایش خواهیم داد و هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم

پوتین هم در اظهار نظری، نخست وزیر انگلیس را دشمن شماره یک روسیه خوانده است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت اوکراین روسیه بوریس جانسون پارلمان انگلیس دولت روسیه ناتو وزارت خارجه روسیه دولت انگلیس خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نخست وزیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم