Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:10:53 GMT

سه روز بدون بستری بیمار کرونایی در تایباد به ثبت رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۶۰۷۹

سه روز بدون بستری بیمار کرونایی در تایباد به ثبت رسید

به گزارش ایرنا، مهدی دونده روز شنبه در جلسه ستاد کرونای این شهرستان با اعلام این خبر افزود: هم‌اینک ۱۰۰ درصد تخت‌های بخش عفونی این مرکز درمانی خالی از بیماران کووید ۱۹ بوده و هیچ تختی از سوی بیماران مبتلا به این ویروس اشغال نشده است.

وی اظهار کرد: نتیجه مثبت آزمایش‌های تشخیص طبی کرونا در این شهرستان مرزی طی ۲ هفته اخیر نسبت به قبل از آن ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این وضعیت در حالی است که میزان پایبندی شهروندان به شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کمتر از ۴۰ درصد رسیبده که این عادی انگاری جای نگرانی دارد.

فرماندار تایباد همچنین به واکسیناسیون جامعه هدف این شهرستان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۸۱ درصد جامعه هدف دوز اول، ۷۳ درصد دوز دوم و ۴۰ درصد دوز سوم واکسن کرونای خود را تزریق کرده اند.

دونده افزود: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا به گروههای هدف و نیز مادران باردار این شهرستان در حال انجام است، به طوریکه ۹۰ درصد دوز اول، ۸۳ درصد دوز دوم و ۴۲ درصد دوز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی اظهار کرد: همچنین در ماههای گذشته، بیش از ۹۰ درصد از کارکنان مشاغل پرخطر، که در گذرگاه مرزی دوغارون در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت بوده اند، علیه کرونا واکسینه شده اند.

وی با بیان اینکه تایباد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، اضافه کرد: روزانه افزون بر هزار و ۵۰۰ مسافر خارجی و ایرانی در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون تایباد به لحاظ انواع بیماریهای واگیردار غربالگری می‌شوند، این مسافران در قالب اجرای طرح مراقبت بهداشتی  در بدو ورود به کشور در گذرگاه رسمی دوغارون توسط ۳ گروه از کادر درمان تایباد مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مسافران ورودی به دوغارون به لحاظ ابتلا به ۱۲ بیماری آزمایش و کنترل می‌شوند، ادامه داد: علاوه بر نمونه‌گیری در معبر زمینی دوغارون، پایش و آزمایش کنترل بیماریهای واگیردار نیز در این مرز زمینی برای مسافران ورودی از افغانستان روزانه در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از " بیماری سرخک " در این مرز زمینی مشاهده نشده است و در صورتیکه مسافران ورودی به ایران از سمت افغانستان علائمی نسبت به بیماری سرخک داشته باشند، اجازه ورود به کشور را ندارند.

وی افزود: ارائه گواهی نسبت به عدم داشتن بیماری سرخک از سوی مسافران ورودی به سمت ایران از افغانستان قابل قبول نیست و آزمایشات این بیماری در مرز دوغارون به صورت رایگان انجام می گیرد.

وی به کنترل بیماری کووید ۱۹ در گذرگاه رسمی دوغارون اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰ نفر از نیروهای کادر درمان و جمعیت هلال احمر این شهرستان در حوزه کرونا فعالیت دارند و مسافران افغانستانی تا رسیدن به کشور ما از طریق مرززمینی دوغارون در سه نقطه غربالگری کرونایی می شوند.

وی تصریح کرد: درصورتیکه نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شود تا ۲۱ روز اجازه ورود به ایران را نداشته و به کشور خود بازگردانده می شوند، اما مسافرانی که در کشور افغانستان از سه مرکز معتبر درمانی این کشور مدارک معتبر مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایش‌های مربوط به کرونا را داشته باشند می توانند وارد ایران شوند.

وی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود باتوجه به نزدیک شدن به ایام شبهای قدر، پروتکلهای بهداشتی را برای مقابله با شیوع و گسترش مجدد این ویروس، حفظ جان خود و دیگران رعایت کنند.

مرکز شهرستان مرزی و ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. 

برچسب‌ها تایباد ویروس کرونا واکسن کووید 19 محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد ویروس کرونا واکسن کووید 19 تایباد ویروس کرونا واکسن کووید 19 محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت مسافران ورودی درصد دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین جدی نگرفتن هشدارهای هواسناسی در این روزها باعث خسارات و گرفتاری‌های بسیاری در برخی از نقاط کشور شده است.

کد خبر 849070 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان خراسان جنوبی

دیگر خبرها

  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد