Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: با توجه به خطرات بالای دپو و انتقال مشتقات نفتی، گمرک اختصاصی در شهرک چرم‌سازی بویین زهرا ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی عصر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد با تأکید بر لزوم آماده‌سازی زمین لازم برای احداث گمرک چرم‌سازی تا ابتدای خرداد‌ماه اظهار داشت: از دستگاه‌هایی مثل سازمان جهادکشاورزی و منابع طبیعی انتظار داریم که هر چه سریع‌تر مجوز تغییر کاربری برای شروع مراحل ساخت و اسقرار این واحد گمرکی را صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلایی ادامه داد: با وجود اینکه ساماندهی شهرک چرم‌سازی بویین زهرا جزو مطالبات معوق در استان بوده، در چهارماه اخیر تحول خوبی در این حوزه انجام شد و تا حدود زیادی امور این حوزه پیش رفته و پیگیری‌های ما تا حصول نتیجه کامل ادامه دارد.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنانش به رایزنی خود با فرمانده پلیس بین‌الملل ناجا اشاره کرد و گفت: با توجه به موافقت فرماندهی کل ناجا با استقرار دفتر اینترپل در استان قزوین این استان از یک دفتر کلانتری بین‌المللی برخوردار می‌شود که نقش بزرگی در تأمین امنیت مبادلات تجاری برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان دارد.

اعلایی افزود: با ایجاد این دفتر شرکت‌های تولیدی و صادراتی استان قزوین امکان پیدا می‌کنند که قبل از عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی از اعتبار این شرکت‌ها اطلاع کافی به دست آورند و با تکیه بر استعلام دفتر پلیس بین‌المللی با خیال راحت قراردادهای تجاری خود را منعقد کنند.

وی ادامه داد: با توجه به به برنامه‌ریزی مصوب دفتر پلیس اینترپل استان قزوین تا دو ماه آینده در مجموعه پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین ایجاد می‌شود و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این پلیس حداکثر استفاده را برای بهره‌برداری از بازار صادراتی امن داشته باشیم و دیگر شاهد کلاهبرداری خارجی‌ها از بازرگانان استان نباشیم.

طرح توسعه شهرک چرمسازی قزوین باید با مجوز کمیسیون ماده یک انجام شودپیشنهادات تعرفه‌ای وزارت صمت برای کنترل تورم تغییر نرخ محاسبه ارز 4200 در گمرک + جدولاصلاحات قانون مبارزه با قاچاق-2|شرایط سختگیرانه برای ترخیص درصدی کالا از گمرکات

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین هم در این جلسه هم با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شعبه گمرک در شهرک چرم‌سازی گفت: با توجه به احتمال بالای آلودگی و انفجار ناشی از دپوی سوخت‌های تقطیری در شهر صنعتی البرز گمرک استان قزوین حق ارائه خدمات به شرکت‌های تولید این نوع محصولات ندارد.

مهدی بخشنده اضافه کرد: همچنین قانونی شدن فعالیت شهرک چرم‌سازی جزو مصوبات این شوراست که یاید زمین‌های دولتی به آن اختصاص داده شود اما این تخصص زمین کمی طولانی و زمان‌بر شده است.

وی همچنین با بیان اینکه باید کنسرسیوم بیمه‌ای برای حمایت از فعالیت صنایع پرخطر استان قزوین تشکیل شود ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه بیمه شرکت‌های یادشده بسیار سنگین است، باید از شرکت‌های بیمه برای ورود به این بخش حمایت شود.

بخشنده در پایان سخنانش از تغییر تبصره 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا انتقاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر ترخیص مواد اولیه و ماشین‌آلات تولید از گمرک منوط به رفع تعهدات ارزی شده که این موضوع طی 3 سال اخیر دردسرهای زیادی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین استانداری قزوین شهرک چرم سازی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد