Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:16:23 GMT

بسیاری از فعالیت‌های تولیدی کشور به دانش‌ روز نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۶۳۴۹

بسیاری از فعالیت‌های تولیدی کشور به دانش‌ روز نیاز دارد

به گزارش ایرنا سیدمصطفی سیدهاشمی روز شنبه در همایش تحقق شعار سال که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در هشترود برگزار شد، افزود: تولید در برخی از موارد نه تنها اشتغال محدود بلکه ضررهایی هم در پی دارد و این روند باید اصلاح شود. 

وی همچنین در ارتباط با تحقق شعار سال، بیان کرد: داشتن نگاه علمی، فناورانه و نوآورانه به تولید در همه عرصه‌ها که نتیجه آن کاهش هزینه تولید، افزایش بهره‌وری و کیفیت و رقابت‌پذیر بودن محصول در بازار جهانی و کاهش قیمت تمام شده محصول باشد و از خروج ارز جلوگیری کند، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی ادامه داد: امروز گره‌گشایی از مشکلات کشور باید در دستور کار قرار بگیرد و علاوه بر آن تامین امنیت غذایی و توجه به نیروهای متخصص در کنار جلوگیری از خام‌فروشی مد نظر باشد.  

وی با تاکید بر اینکه تحقق شعار تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین زمینه‌سازی می‌خواهد و کار ساده‌ای نیست، بیان کرد: ملت ایران ۱۹ دقیقه در هر شبانه‌روز کتاب می‌خوانند در حالی که بسیاری از فعالیت‌های دانش بنیان به همین موضوع وابسته است. 

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بزرگترین شرکت دانش‌بنیان کشور است

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از پنج سال قبل تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده و این ستاد اکنون بزرگترین شرکت دانش‌بنیان کشور است. 

«سیدهاشمی» با بیان اینکه اکنون ۲۲۰ شرکت در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فعالیت دارد، اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام از ایده‌ها حمایت می‌کند تا به پایلوت تبدیل شود و سپس آنها را با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های کوچک و نیمه‌صنعتی به سمت تجاری‌سازی سوق می‌دهد. 

مرکز علمی برای تحقق شعار سال در هشترود راه‌اندازی شود

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه هشترود ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای توسعه دارد، بیان کرد: از جمله این ظرفیت‌ها می توان به ۲ هزار کیلومترمربع مساحت، معادن غنی، منابع آبی و غیره اشاره کرد و با راه‌اندازی مرکز علمی برای توسعه این شهرستان می‌توان افق پیش‌رو را ترسیم کرد. 

«سیدهاشمی» همچنین به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای فعالیت‌های دانش بنیان در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این میزان اعتبار برای حمایت از ایده‌ها تا مرحله تجاری‌سازی صرف خواهد شد. 

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور، بیان کرد: با اجرای این طرح ۶۷ هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان زیر کشت دیم قرار می‌گیرد و در صورتی که این میزان در هشترود به ۱۰۰ هزار هکتار برسد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز یارانه‌ای برای حمایت از این طرح در شهرستان اختصاص خواهد داد. 

وی ادامه داد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث سه مدرسه ۱۴ کلاسه و ۳۰ مدرسه کانکسی برای برخی از روستاهای زیر ۱۰ خانوار این شهرستان را در عید فطر امسال آغاز می‌کند.   

به گزارش ایرنا در این آیین از برگزیدگان طرح‌های دانش‌بنیان هشترود از جمله بهمن وکیلی، احد آقاپور، بهمن بی‌درنگ، محمد جمشیدی، علی علمی، ثمین رحیمی، حامد علیزاده، توحید آقاجان‌پور و سیدعلی هاشمی قدردانی شد.

برچسب‌ها هشترود آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هشترود آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی هشترود آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام دانش بنیان تحقق شعار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، سعید سلامتی در حاشیه چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت از آبان ماه 1399 برای دومین بار شروع به فعالیت کرده و با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب شرکت موقوفات مبین (70 درصد سهام و 30 درصد بخش خصوصی) توانستیم دوباره شرکت را فعال کنیم.

وی در ادامه خبر داد: در حال حاضر ظرفیت اسمی دامداری این شرکت دو هزار و 500 رأس گله مولد است و در حال حاضر با یک هزار و 700 رأس دام نسبت به تولیدات مختلف اقدام می‌کنیم؛ تولید شیر و گوشت از تولیدات این شرکت است.

مدیر تولید شرکت کشت و صنعت دامپروری مهر ماندگار گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر با 600 رأس دام تولید 25 تُن شیر داریم، تصریح کرد: در این شرکت اشتغالزایی 50 نفر به صورت مستقیم و در چند شیفت شبانه‌روزی داریم.

سلامتی در خصوص فرهنگ وقف و تأثیرات آن بیان کرد: این دامداری در سال 1385 شروع به فعالیت کرد ولی متأسفانه در سال 1395 به دلایل مختلف از جمله مشکل در تأمین منابع مالی اتمام کار داشت؛ شرکت چند سال فعالیت نداشت ولی با سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف در سال 99 دوباره به فعالیت برگشته و افزایش اشتغالزایی، رونق تولید، کمک به توسعه شرکت با هدف تأمین گوشت و لبنیات برای مردم از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: سالانه سود حاصل از فعالیت این دامداری در بخش‌های مختلف وقف و همچنین برای ایتام، مدرسه‌سازی و دیگر امور خیریه صرف می‌شود.

مدیر تولید شرکت کشت و صنعت دامپروری مهر ماندگار گلستان با اشاره به اینکه در شرکت ایجاد آمیخته‌گری برای تولید دام‌های سازگار با آب و هوا و شرایط کشور یادآور شد: این شرکت دانش‌بنیان است و در بحث اصلاح نژاد دام و پرورش گاو شیری به صورت علمی فعالیت دارد؛ برای حفظ و صیانت از نژاد سرابی به عنوان نژاد اصیل ایرانی در حال تکثیر دام هستیم.

بنا به این گزارش، چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان از پنجم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و 39 شرکت دانش‌بنیان در این دوره نمایشگاه حضور دارند که نسبت به نمایشگاه های سال گذشته افزایش داشته است.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در حوزه‌های صنعت، عمران و تکنولوژی، کشاورزی نوآور، شیلات بهره‌ور و  فناوری‌های نوین پزشکی و تجهیزات وابسته فعالیت دارند.



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی