Web Analytics Made Easy - Statcounter

این دیدار که مدیران حوزات علمیه، اساتید دانشگاه، چهره‌های علمی مهاجرین، نمایندگانی از جامعه قاریان افغانستان، هیات های مذهبی مهاجرین، ورزشکاران، اصناف و تجار افغانستانی ‌و‌ طلاب و دانشجویان و اصحاب رسانه در آن حضور داشتند، پس از صحبتهای دلسوزانه امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نماز جمعه پیرامون مشکلات مهاجرین افغانستانی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ثارالله ظهوری مسئول بنیاد فرهنگی افغانستانی های مقیم ایران در این دیدار گفت: فرمایشات دیروز شما در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اینکه موجی از امید را در دل مومنین ایجاد کرد، چند دهه ایران هراسی را نیز خنثی نمود.

او همچنین گفت: رصدی که دوستان ما در فضای مجازی داشته اند نشان می دهد علاوه بر مهاجرین ساکن ایران، مهاجرین افغانستانی در اروپا آمریکا و استرالیا نیز به شدت از فرمایشات شما استقبال کرده اند.

آقای ظهوری گفت: ما فرماندهی حضرتعالی در جهاد تبیین را لمس کردیم و اکنون در شرایطی هستیم که امید محرومین، در گام دوم انقلاب به مقدمه سازی ظهور بسیار زیادتر شده است.

این فعال فرهنگی مهاجرین افغانستانی همچنین گفت که امروز خدمت تان رسیده ایم تا در قدم اول از فرمایشات شما تشکر کنیم و در قدم دوم، با رهبر گرانقدر انقلاب از طریق شما که نماینده ایشان هستید تجدید عهد نماییم.

در بخش دیگری از این دیدار ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد وحیدی از شخصیت های فعال مهاجرین افغانستانی گفت: صحبت های شما در موقعیت حساسی صادر شد. در شرایطی که استکبار، ذلیلانه از افغانستان خارج شده و عده ای مزدور، با فتنه گری استکبار، جلو کنسول گری ایران در هرات و سفارت ایران کابل با هدف به هم زدن میانه دو ملت جمع شدند و فضا را متشنج و آلوده کردند .

دکتر محمد هاشم عصمت اللهی استاد دانشگاه و مشاور رییس جمهور پیشین افغانستان نیز در سخنانی گفت: یک توطئه همه جانبه و یک جنگ ترکیبی در جریان است و شبکه های زیادی بسیج شدند تا رابطه عمیق دینی و فرهنگی دو ملت را تخدیش کنند، اما آنها کور خوانده اند.

دکتر عصمت اللهی گفت: افغانستان تنها کشوری بود که در سال ۵۷ به انفجار نور انقلاب اسلامی ایران پاسخ مثبت گفت و به تأسی از انقلاب امام خمینی رحمت الله علیه، مناطق زیادی آزاد شد و استکبار ، درک کرد که انقلاب ایران بر مردم افغانستان تاثیر گذاشته است.

او گفت: در محضر شما از تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران و به ویژه رهبر عزیز انقلاب که در مدیریت بحران اخیر نقش کلیدی داشتند و نیز از شما که در این رابطه سنگ تمام گذاشتید تشکر می کنیم.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: ملت مسلمان افغانستان با ولایت عشق می ورزند و اگر توطئه ها ادامه پیدا کند، ملت افغانستان زیر خیمه ولایت‌ و در مقابل جبهه استکبار به رهبری آیت الله خامنه‌ای خواهد ایستاد.

در بخش پایانی این دیدار، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس نیز گفت: تشکر می کنم از اظهاراتی که عنایت شماست و ما فقط تکلیف خودمان را انجام دادیم و خوشحالیم که انجام تکلیف ما، تا حدی اثر گذار هم بوده است.

او گفت: از حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌خواهیم که خودشان این انجام تکالیف را مدیریت کنند.

آیت الله علم الهدی همچنین گفت: بنده عرضم این است که نخبگانی که در ایران هستند سعی کنند یک انسجامی در نیروهای نخبگان دینی به وجود بیاورند.

او گفت: مسأله فاطمیون یک انسجامی هست در میان مهاجرین که که خیلی اثرگذار است و خیلی از توطئه‌ها را نه تنها در ایران که در کل حلقه مقاومت حل می‌کند. لذا دوستانی که اینجا هستند از روحانیون و نخبگان انقلابی سعی کنند انسجام و تشکلی ایجاد کنند و چنانچه چنین تشکلی ایجاد شود، خیلی قدم‌ها می‌توانند بردارند.

امام جمعه مشهد گفت: با ایجاد چنین ساختاری، نخبگان می‌توانند با حس انقلابی و دینی خودشان، مشکلات را رفع کنند دوستان در این راه هر مشکلی داشتند برای رفع آن بنده در خدمتم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان ایران مهاجرین افغانستانی همچنین گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود زارعی، مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای امروز (دوشنبه) به شکل رسمی تعداد سهمیه ایران در رقابت‌های آسیایی را مشخص کرد. بر همین اساس، لیگ برتر ایران در لیگ نخبگان ۱+۲ سهمیه و در سطح دوم باشگاه‌های آسیا یک سهمیه خواهد داشت تا ۳ تیم نخست لیگ برتر و قهرمان جام حذفی این سهمیه‌ها را کسب کنند.

پیش از این قهرمان جام حذفی، یک سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص می‌داد اما حالا با تغییر فرمت رقابت‌های آسیایی، وضعیت سهمیه حاصل از قهرمانی در جام حذفی به ابهام تبدیل شده است.

در همین راستا مشخص شد که قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را کسب می‌کند. به عبارت ساده‌تر، دو سهمیه مستقیم لیگ نخبگان به تیم‌های اول و دوم لیگ برتر، یک سهمیه پلی‌آف به قهرمان جام حذفی و تک سهمیه سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به تیم سوم لیگ برتر خواهد رسید.

البته در صورت کسب سهمیه یکی از تیم‌های حاضر در جام حذفی از طریق لیگ برتر و قهرمانی آن تیم در جام حذفی، سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان به آن تیم می‌رسد تا سهمیه مستقیم سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به تیم چهارم لیگ برتر برسد.

دیگر خبرها

  • جزییات سهمیه ایران در لیگ نخبگان و قهرمانان
  • قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می رود
  • روشنک: قهرمان جام حذفی به لیگ نخبگان می‌رود+فیلم
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌ آف لیگ نخبگان می‌ رود
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی