Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:49:54 GMT

پرداخت بیش از یک میلیارد تومان زکات در کاشان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۶۹۵۲

پرداخت بیش از یک میلیارد تومان زکات در کاشان

محمد شریف زراعی در نشست هم اندیشی با اعضای شورای زکات کاشان در فرمانداری ویژه کاشان گفت: زکات کاشان از محل پرداخت فطریه و کفارات در سال گذشته بوده است.

او می‌گوید: کاشان شهر پیشگام و الگو برای سایر شهر‌ها در پرداخت زکات و احیای این فریضه بزرگ دینی و الهی و پایبندی مردمان آن به دینداری بوده است.

به گفته او، ۵۰ درصد آمار پرداخت زکات قابل محاسبه است و ۲۰ درصد پرداخت زکات نیز از سوی مردم بین خود و خانواده‌های آن‌ها با توجه به مصلحت اندیشی و اولویت نیازسنجی اقوام و نزدیکان آن‌ها هزینه می‌شود که آمار آن احصا و محاسبه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: راه‌اندازی یک سامانه برای ثبت و محاسبه تمام آمار زکات پرداختی و ساماندهی هر چه بهتر آن برای مصرف ضروری است.

او می‌گوید: پرداخت زکات در کاشان هر سال با توجه به بررسی نمودار آن رشد ۲ تا سه برابری نسبت به سال گذشته آن دارد.

به گفته او، وظیفه فرمانداری و متولیان امر در حاکمیت دینی و اسلامی کمک به اجرای هر چه بهتر و زیباتر پرداخت فریضه زکات است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: پرداخت انواع زکات از جمله زکات فطره، کمال عبادت روزه است همانطور که صلوات بر پیامبر و آل پیامبر کمال عبادت نماز است.

زراعی گفت: زکات یکی از پایه‌های تقویت اقتصاد در جامعه اسلامی است که با جمع‌آوری آن می‌توان به تهیدستان و قشر‌های نیازمند کمک کرد.

او می‌گوید: زکات از جمله مهم‌ترین واجبات موکد و از فروع دین و در منابع دینی در کنار نماز و جهاد قرار گرفته شده است.

زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل نقدین (طلا و نقره)، انعام ثلاثه (گاو، گوسفند و شتر) و غلات اربعه (گندم، جو، کشمش و خرما) را برای مصرف در زندگی به فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی پرداخت کنند؛ که مقدار پرداختی هر یک از این کالا‌ها متفاوت بوده و در فقه تعیین شده است.

زکات شامل ۲ نوع زکات بدن یا زکات فطره و قابل پرداخت در عید فطر پرداخت و زکات مال  برای غلات چهارگانه، دام‎‌ها و سکه‌ها است که با شرایط خاصی تعلق می‌گیرد.  

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زکات کاشان فرمانداری کاشان پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد

هیئت وزیران با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، شهرستان اردکان استان یزد، یکی از شهرستان‌های دوازده‌گانه این استان با موافقت هیئت وزیران به فرمانداری ویژه ارتقا پیدا کرد.

شهرستان اردکان یکی از شهرستان‌های مهم صنعتی و پر آلاینده در استان یزد است و یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.‌

‌ش

کد خبر 749337

دیگر خبرها

  • حضور دانشجو معلمان در اردوی جهادی زکات دانش اندوزی آنهاست
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • محاسبه هزینه حمل بار بین المللی
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است