Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:03:25 GMT

هجرت برای کسب علم و خدمت به مؤمنان جهاد فی سبیل‌الله است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۷۰۱۸

هجرت برای کسب علم و خدمت به مؤمنان جهاد فی سبیل‌الله است

ایسنا/قم سخنران حرم بانوی کرامت هجرت برای کسب علم و خدمت به مؤمنان را جهاد فی سبیل‌الله دانست و گفت: بر خلاف این افراد، خودفروختگانی با هجرت به غرب و تاسیس شبکه‌های ماهواره‌ای در اروپا و آمریکا به دنبال خدمت به رژیم‌های جنایتکار هستند و تلاش می‌کنند جامعه دینی را از ارزش‌ها دور کنند و با نابود کردن مقدسات انسانی و اسلامی و تحقیر جایگاه مادر و همسر مصداق بارز اعوان ظالمین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در ادامه سلسله مباحث نکات تفسیری در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم همزمان با روز چهاردهم ماه مبارک رمضان اظهار داشت: آیات جزء چهاردهم که بر محوریت هجرت است در سوره های حجر و نحل مورد بررسی قرار گرفته است چرا که یکی از عوامل قدرتمندی امت اسلام فرصتی به نام هجرت است که می تواند عامل اقتدار شود.

وی افزود: مهاجرینی که در صدر اسلام از مکه به مدنیه هجرت کردند یکی از تشکیل دهندگان جمعیت نبوی بودند که در سوره ۴۱ نحل مورد ستایش خداوند قرار گرفته اند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: مسلمانان در صدر اسلام به خاطر اذیت و آزاری که مشرکان فراهم کرده بودند و مانع از اجرای شعائر دینی می شدند از مکه به مدینه هجرت نمودند تا بتوانند به عبادت بپردازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هجرت اقسامی دارد که گاهی از سرزمین کفر به سوی سرزمین دیگر برای تشکیل حکومت دینی و برپایی قوانین اسلام و تثبیت و تقویت حکومت می باشد  که این هجرت مطلوب و مورد ستایش قرآن کریم است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: گاهی شخص از حکومت و بلاد اسلام و فرهنگ اسلامی به سرزمین دیگر هجرت می کند که آیه ۱۱۰ سوره مبارکه نحل به هجرت مسلمانانی اشاره می کند که برای برپایی حکومت دینی و تقویت دین و برپایی شعائر مذهبی هجرت کردند که مورد ستایش خداوند هستند.

وی افزود: هجرت از سرزمین دینی به سرزمین کفر تنها در صورتی ارزشمند است که مقدمه ای برای خدمت به جامعه دینی باشد و اگر اینگونه نباشد و هدفش خدمت به جامعه کفر و پیوستن به فرهنگ کافران باشد این نوع هجرت ناپسند است و به عنوان اعانت بر ظالم شمرده خواهد شد.

حاج ابوالقاسم در ادامه گفت: خودفروختگانی با هجرت به غرب و تاسیس شبکه‌های ماهواره‌ای در اروپا و آمریکا به دنبال خدمت به رژیم‌های جنایتکار هستند و تلاش می کنند جامعه دینی را از ارزش‌ها دور کنند و با نابود کردن مقدسات انسانی و اسلامی و تحقیر جایگاه مادر و همسر مصداق بارز اعوان ظالمین هستند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: هجرت اگر با هدف زمینه سازی برای تقویت علمی و تحصیل دانش برای خدمت به نظام اسلامی باشد قطعا کاری مطلوب و پسندیده است.

حاج ابوالقاسم افزود: فراگیری علم و دانش در بلاد دوردست، مستلزم هجرت است که بسیاری از جوانان بعد از هجرت به کشور برگشتند و مصداق مجاهدان فی سبیل‌الله هستند و  شهدایی مثل چمران و بابایی بعد از فراگیری علوم در دیگر کشورها به ایران برگشتند و جان خود را فدای این مرز و بوم نمودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم تفسیر قرآن ماه رمضان حرم حضرت معصومه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی صبح امروز جمعه در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه شهرستان راسک که با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم منطقه انجام شد، افزود: از وظایف جدی و مهم مسؤولان در همه سطوح، استفاده درست از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم است.

فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش خود همواره مورد هجوم جدی دشمنان اسلام قرار گرفته، آنها تمام تلاش خود را کردند تا این حرکت ارزشمند مردم ایران را متوقف کنند.

شفائی تصریح کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آورد، آنها به دنبال این بودند تا مردم را نسبت به گذشته انقلاب اسلامی پشیمان و وضعیت حال را نامناسب و آینده را ناامید کننده جلوه دهند، اما به فضل الهی و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و همت همه مردم و خدمتگزاران آنها، علیرغم شبهات فراوان، پخش پیوسته دروغ‌های گسترده و القائات بی پایه و اساس به اهداف پلید خود نرسیدند.

وی افزود: روزگاری، آمریکا یکه تاز همه عرصه‌ها در جهان بود اما امروز شما شاهد هستید که چه وضعیتی را پشت سر می‌گذارد.

وی بیان کرد: آمریکا هرروز منفعل‌تر از گذشته می‌شود و شما می‌بینید شرایط آمریکا در عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و امنیتی چگونه است.

شفائی تصریح کرد: امروز پرچم اسلام و انقلاب در ایران و جغرافیای اسلام با افتخار بر افراشته شده و دشمنانی که به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم بوده و هستند، خود در حال زوال و نابودی هستند.

شفائی تصریح کرد: روزگاری آمریکا با تحریم، جنگ، کودتا و فشار حداکثری گمان می‌کرد که می‌تواند کار انقلاب اسلامی را تمام کند اما خواب آنها تعبیر نشد و امروز ایران اسلامی با قدرت مسیر خود را طی می‌کند.

شفائی در پایان خاطر نشان کرد: مردم این منطقه مردمانی بسیار انقلابی هستند و امیدواریم این شهرستان با همت و تلاش مسؤولین و مردم به توسعه و پیشرفت قابل قبولی برسد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، از زحمات سرهنگ پاسدار «محسن جهانتیغ» تشکر و سرهنگ پاسدار «ابراهیم باغبانی» به عنوان فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد.

کد خبر 6095673

دیگر خبرها

  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • پاسخ به شبهات نسل جوان رسالت خطیر معلمان و اساتید است
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • نتانیاهو شمال اسراییل را به حال خود رها کرده است