Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@12:12:33 GMT

تخصیص ۷۵ میلیارد تومان برای تامین آب عشایر خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۷۱۳۰

تخصیص ۷۵ میلیارد تومان برای تامین آب عشایر خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: خوشبختانه در سفر اخیر هیات دولت و رئیس جمهور به خراسان رضوی مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های مربوط به عشایر استان اختصاص پیدا کرد؛ این اعتبارات شامل پروژه بهبود راه‌های عشایر با مبلغ ۷۵ میلیارد تومان و پروژه آب‌رسانی و آب شرب بهداشتی با مبلغ ۷۵ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد نبوی فرد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت تولید گوشت توسط عشایر خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه دراز مدت و سیاست وزارت جهاد کشاورزی و سازمان عشایر ایران رساندن تولید گوشت قرمز عشایر از ۲۰۰ هزار تن به۳۵۰ هزار تن در سال است، زیرا این مورد موجب می‌شود تا از واردات گوشت قرمز بی‌نیاز شویم.

وی افزود: در حال حاضر ۷۴۵۰ خانواده عشایری در ۱۳ شهرستان استان مستقر هستند. همچنین ۹۹۵ هزار واحد دامی در اختیار آن‌ها قرار دارد و سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز مصرفی استان توسط عشایر تولید می‌شود.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور عنوان کرد: آمار مربوط به سرانه مصرف گوشت قرمز در ایران در گذشته حدود ۱۲ کیلوگرم به ازای هر نفر بوده که این رقم در حال حاضر کاهش یافته است. هم اکنون آمار دقیقی از سرانه مصرف گوشت در ایران وجود ندارد، زیرا این آمار در بازه‌های زمانی ۱۰ ساله تغییر پیدا می‌کند. همچنین سرانه مصرف گوشت در آمار نقطه به نقطه حدود ۸ کیلوگرم ارزیابی شده که ثابت نبوده و متغیر است.

۲۰ درصد گوشت قرمز کشور وارداتی است

نبوی فرد تصریح کرد: اگر ۱۲ کیلوگرم گوشت مورد نیاز برای هر نفر را در ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران ضرب کنید، نیاز سالیانه گوشت قرمز کشور یک میلیون و ۲۰ هزار تن خواهد بود. در حالیکه تولید گوشت قرمز در ایران و در بهترین وضعیت حدود ۸۵۰ هزار تن در سال است. بنابراین برای تامین ۲۰ درصد از گوشت قرمز کشور سالانه بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن واردات گوشت صورت می‌گیرد.

وی افزود: این در حالی است که ما ادعا داریم در بسیاری از محصولات غذایی به خودکفایی رسیده‌ایم، اما هنوز در تولید محصولاتی مانند روغن نباتی و گوشت قرمز خودکفا نشده‌ایم.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به راه‌های حل مشکلات عشایر گفت: برای حل مشکلات عشایر ابتدا باید اشتغال آن‌ها را حفظ کنیم، به طوریکه نگه داشتن دام برای آن‌ها مقرون به صرفه باشد و به تولید خود ادامه دهند. همچنین نیاز عشایر شامل دو بخش است.

نبوی فرد خاطرنشان کرد: بخش اول نیازهای مربوط به تامین نهاده‌ها و آب شرب و بخش دوم مربوط به تامین مایحتاج عشایر است. بنابراین باید هر دو بخش این نیازها تامین شود تا عشایر با کمترین مشکل در مناطق ییلاق و قشلاق حضور داشته باشند.

عکس از آرشیو

پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر استان در سال گذشته

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی عنوان کرد: سال گذشته اقدامات شاخصی برای عشایر استان صورت گرفت. اولین اقدام پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف به آن‌ها بود. لازم به ذکر است که اگر خشکسالی‌ها در سال جاری نیز تداوم داشته باشد امکان تکرار این طرح با میزان تسهیلات بیشتر وجود دارد.

نبوی فرد خاطرنشان کرد: در اقدام دوم حدود ۹۳ هزار تن انواع علوفه از جمله ۴۱ هزار تن کنسانتره مخصوص تهیه و بین عشایر سطح استان توزیع شد. همچنین اعتبارات مربوط به راه‌ها و حمل آب شرب عشایر در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ سه برابر افزایش یافت.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در سفر اخیر هیات دولت و رئیس جمهور به خراسان رضوی مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های مربوط به عشایر استان اختصاص پیدا کرد. میزان تفکیک این اعتبارات شامل پروژه بهبود راه‌های عشایر با مبلغ ۷۵ میلیارد تومان و پروژه آب‌رسانی و آب شرب بهداشتی با مبلغ ۷۵ میلیارد تومان است

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: به محض تخصیص دادن این اعتبارات فعالیت خود را در زمینه پروژه‌های ذکر شده آغاز خواهیم کرد. هدف از تمام این اقدامات کاهش هزینه‌های زندگی و تولید عشایر و صیانت از اشتغال آنان است.

عکس از آرشیو

اختصاص حدود ۳۰۰ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر خراسان رضوی در  سال ۱۴۰۱

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: در سال جاری حدود ۳۰۰ دستگاه پنل خورشیدی برای عشایر استان اختصاص داده شده که امیدواریم رقم آن‌ها تا پایان سال افزایش پیدا کند.

نبوی فرد با اشاره به شعار سال در راستای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: از هشت سال پیش همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را آغاز نمودیم که تاکنون ادامه‌دار بوده است. همچنین در راستای اجرایی شدن شعار سال ۱۴۰۱ نیز به منظور اصلاح نژاد دام سبک عشایر قراردادی با یک شرکت دانش‌بنیان منعقد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی عشاير گوشت قرمز مبلغ ۷۵ میلیارد تومان سرانه مصرف گوشت عشایر استان گوشت قرمز نبوی فرد هزار تن راه ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748243

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود