Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- اعظم محبی: طی هفته‌های اخیر، مشاهده صف های طولانی مقابل نانوایی های شهر و روستاهای گلستان به یک رخداد تکراری تبدیل شده است؛ مردمی که در ماه رمضان برای تهیه نان باید ساعت ها در صف بایستند. هرچند در تعطیلات نوروز هم شاهد صف در مقابل نانوایی ها بودیم اما در روزهای اخیر این اتفاق، نمود بیشتری یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متصدیان نانوایی ها کاهش سهمیه آرد و تکلیف به پخت دو سوم آرد در بعدازظهر را دلیل ایجاد صف های طولانی عنوان می کنند و بر این اعتقاد هستند که در صورت تأمین و تخصیص آرد کافی مشکلی برای پخت بیشتر نان ندارند.

نانوایان معتقد هستند بخش زیادی از سهمیه آرد فروردین ماه به سبب ازدحام مسافران در تعطیلات نوروزی پخته شده و اندک سهمیه باقی مانده باید به شیوه ای تقسیم شود تا به پایان ماه برسد اما از سوی دیگر مدیران و متولیان حوزه نظارت بر توزیع آرد و پخت نان بر این اعتقاد هستند که نانوایان مشکلی در تامین آرد ندارند و صف های شکل گرفته به سبب فشردگی ساعات پخت نان است.

به ظن مسئولان رغبت و اشتیاق مردم، به تهیه نان گرم برای سفره های افطار و تمرکز خرید مردم در یکی دو ساعت پایانی پخت خبازی ها، موجب ایجاد صف‌های طولانی شده است.

در این بین مردم هم بیان می کنند که علاوه بر تعلل و کم‌کاری نانوایی ها، نظارت دولت بر این بخش نیز کافی نیست و برخی از نانوایی ها سهمیه آرد خود را خارج از شبکه به فروش می رسانند و همچنین بخشی از مشکلات را به هدایت نان خریداری شده به دامداری ها و مراکز نگهداری احشام مرتبط می دانند زیرا قیمت تمام شده هر کیلو نان به مراتب ارزان تر از خوراک دام و علوفه است.

تهیه نان به یک معضل تبدیل شده است

یک شهروند گرگانی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در روزهای اخیر تهیه نان برای خانوارها به یک معضل تبدیل شده است.

محسن برزگر افزود: افزایش قیمت برنج و سایر اقلام خوراکی سبب شده تا قوت غالب مردم به نان تغییر کند و رشد چند برابری نرخ برنج و کمیاب شدن برخی اقلام موجب حضور بیشتر مردم در صف های نانوایی شده است.

وی بیان کرد: همچنین نظارت خوبی هم بر عملکرد نانوایی‌ها وجود نداشته و کیفیت نان بسیاری از نانوایی ها پایین است و اندکی که بماند، دیگر قابل استفاده نیست.

نظارت کافی بر عملکرد نانوایی ها نیست و کیفیت نان بسیاری از آنها پایین است برزگر گفت: در بسیاری از اوقات افرادی در صف‌های نانوایی مشاهده می شوند که مبادرت به خرید ده ها قرص نان می کنند که این نان به مصرف دام می رسد لذا باید جلوی چنین رفتارهایی را گرفت.

وی ادامه داد: نان برخی از نانوایی ها هم زود به اتمام می‌رسد و در جواب مشتریان می گویند که سهمیه آرد آنها کم است.

این شهروند گرگانی گفت: گلستان با تولید حدود یک میلیون تن گندم نباید مشکلی در خصوص آرد و نان داشته باشد؛ این استان یکی از قطب های گندم کشور است و کمبود این محصول در استان تعجب برانگیز است.

برزگر با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان هم بیان کرد: برای رفع صف های طویل باید ساعات پخت نان افزایش یابد تا مردم به راحتی بتوانند نان مورد نیاز خود را تامین کنند.

صف های طویل نان شایسته مردم گلستان نیست

شلوغی نانوایی ها گلستان به حدی است که نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی هم در صحن مجلس از این وضعیت انتقاد کرد و گفت: گلستان پس از خوزستان و فارس در رده سوم تولید گندم کشور قرار دارد و کیفیت گندم تولیدی گلستان در کشور بی نظیر است.

رحمت الله نوروزی افزود: شایسته نیست که زارعانی که خود گندم کشور را تولید می کنند برای تامین نان در تنگنا باشند.

وی بیان کرد: با توجه به پیگیری و مذاکرات انجام شده تلاش می کنیم تا برای رفع معضل کمبود آرد در نانوایی های گلستان، سهمیه آرد اختصاصی (سهمیه اختصاصی آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه ای) این استان افزایش یابد که قول های مساعدی در این خصوص داده شده است.

این صف های طویل معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان را بر آن داشت تا به همراه فرماندار گرگان از نانوایی های این شهر بازدید کند.

سهمیه جدید تخصیص می یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در حاشیه بازید از نانوایی‌ها به خبرنگار مهر گفت: امسال با توجه به همزمانی عید نوروز و شروع ماه مبارک رمضان مشکلات عدیده‌ای در بحث آرد و نان داشته‌ایم.

محمد دهنوی با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان و گزارش شلوغی و صف‌های طولانی نانوایی‌ها، افزود: تلاش کردیم با نظارت مستمر و همچنین تخصیص سهمیه جدید آرد به نانوایی‌ها این مسأله را حل کنیم.

دهنوی ادامه داد: نظارت از نانوایی‌ها با همکاری ناظران در اداره کل غله، فرمانداری گرگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات ادامه خواهد داشت و امیدواریم مردم هم در این حوزه با ما همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه بخشی از آزادپزها و صنف و صنعت قطع شده است، اضافه کرد: بخشی از سهمیه آرد نانوایی‌ها متأسفانه در بخش آزاد خرید و فروش می‌شود و ما به دنبال این هستیم که این مسأله را کنترل و در چند روز آینده به حداقل برسانیم.

دهنوی گفت: علت اصلی کمبود آرد، به دلیل افزایش قیمت آن در بازار آزاد است و بخشی هم به دلیل کمبود آردی است که در کشورهای همسایه داریم که متأسفانه زمینه قاچاق این کالا را فراهم کرده است.

دهنوی تاکید کرد: ما برای اینکه بتوانیم در این حوزه نظارت بیشتری داشته باشیم، نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم و آنها باید تخلفات را به مسئولان گزارش دهند تا بتوانیم در این زمینه برخوردهای لازم را داشته باشیم.

ساعات کار نانوایی ها بیشتر می شود

سرپرست فرمانداری گرگان هم در حاشیه این بازدید به خبرنگار مهر گفت: در چند روز اخیر گزارش‌هایی مبنی بر صف‌های شلوغ نانوایی‌ها و مشکلاتی که مردم در این حوزه دارند برای ما ارسال شده است.

حجت یزدویی افزود: برای کنترل این مسأله علاوه بر اینکه نظارت‌ها را در این حوزه بیشتر کردیم، تدابیری در نظر گرفتیم تا ساعت کار نانوایی‌ها بیشتر شود و مردم دغدغه تهیه نان را در ماه مبارک رمضان نداشته باشند.

یزدویی ادامه داد: ساعت پخت نان در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱.۵ شروع شده و تا ۷.۵ ادامه خواهد داشت تا شهروندان به راحتی نان مورد نیاز خود را تهیه کنند.

سرپرست فرمانداری گرگان تاکید کرد: مردم می توانند در صورت عدم فعالیت نانوایی در زمان مقرر، آن را گزارش دهند تا برخوردهای لازم با نانوایی‌های متخلف انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، برای جلوگیری از تشکیل صف های طولانی و بالارفتن کیفیت نان، باید نظارت مسئولان افزایش یافته و همچنین جلوی توزیع آرد خارج از شبکه گرفته شود تا مردم به راحتی نان مورد نیاز خود را تهیه کنند.

کد خبر 5468565

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان استانداری گلستان محمد دهنوی نانوایی آرد نانوایی بازرسی نانوایی ها نان مجلس شورای اسلامی رحمت الله نوروزی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه رمضان 1401 خراسان رضوی مشهد هفته هنر انقلاب اسلامی گرد و غبار ماه مبارك رمضان گرگان ایلام بیرجند ماه مبارک رمضان نانوایی ها صف های طولانی خبرنگار مهر سهمیه آرد تهیه نان پخت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد

محمد محمدی با بیان اینکه هم اکنون ۳۳ دستگاه ثبت تخلفات در جاده‌های استان فعال است، افزود: چهار سامانه دیگر تا پایان فصل بهار در سطح جاده های استان نصب می شود.

وی با بیان اینکه نصب چهار سامانه دیگر در جاده های استان برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: با تحقق این موضوع، تعداد دستگاه های ثبت تخلفات در جاده های استان تا پایان امسال به ۴۱ دستگاه خواهد رسید که سهم بسزایی در کاهش تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی دارد.

این مسوول در ادامه به آمار تردد خودروها در جاده های استان طی فروردین سال جاری اشاره کرد و گفت:در این مدت در مجموع تردد حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در مسیرهای استان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه قبل هشت درصد افزایش داشته است.

محمدی افزود: بیشترین ترافیک در این مدت در آزادراه زنجان به قزوین (باند جنوبی) با تردد حدود ۹۰۲ هزار و ۱۸۳ وسلیه نقلیه با نرخ متوسط یک هزار و ۲۱۴ تردد در ساعت ثبت شده که حدود ۳۵ درصد بیشتر از حد نرمال بوده است.

به گفته وی، ۱۵ درصد از کل ترددها، مربوط به وسائل نقلیه سنگین بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: بیشترین تخلفات سرعت غیر مجاز در محور سرچم- اردبیل و آزاد راه تبریز - زنجان بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به کارکرد سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در آزادراه های زنجان -قزوین، زنجان - تبریز، جاده ترانزیت زنجان- ابهر، زنجان - میانه و سرچم - اردبیل و سامانه های توزین در حال حرکت در محورهای آزادراه زنجان- قزوین، ابهر - زنجان، زنجان- ابهر، بیجار- زنجان و دندی- زنجان ۴۰ هزار و ۹۵۴ تخلف سرعت غیر مجاز و ۱۲ هزار و ۱۶۹ تخلف اضافه بار ثبت و ارسال شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطر نشان کرد: این میزان حدود سه درصد از ترددهای صورت گرفته در محورهای فوق بوده که نشان دهنده سهم قالب توجه سامانه ها در کاهش تخلفات جاده ای است .

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام