Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت آب منطقه ای با ابراز تاسف از خشکسالی‌های مستمر و شرایط نامساعد بارندگی در استان، مدیریت مصرف در همه بخش ها را برای استان به شدت مهم و ضروری دانست.

«محمدمهدی جوادیان زاده» با بیان این که متاسفانه ما به صورت مستمر با پدیده خشکسالی روبرو هستیم و شرایط بارندگی در استان شرایط خوبی نیست به طوری که تا این لحظه میزان بارش‌های استان درصدی کمتر از بارش های پارسال بوده است، افزود: شرایط بارشی، شرایط زیرنرمال و ضعیفی بوده و این  ضعف باعث می‌شود که تغذیه لازم به آبخوان های استان نرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نرسیدن تغذیه به آبخوان‌ها و تغییر نکردن برداشت ها باعث افت بیشتر سطح آب های زیرزمینی و کسری مخزن می شود، گفت: علاوه بر آن کاهش بارندگی ها و افت سطح آب های زیرزمینی باعث بی کیفیتی منابع آب زیرزمینی شده و این نگرانی را بوجود خواهد آورد که آبخوان‌ها در یک دوره میان مدتی قابل استفاده نباشد.

این مقام مسئول به اقداماتی که دربخش‌های مهم کشاورزی، شرب و صنعت انجام شده است، اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی با اجرای طرح تحویل حجمی آب تلاش کردیم ضمن مدیریت مصرف ،آب لازم به بخش کشاورزی هم برسد و باعث خشک شدن مزارع و اراضی کشاورزی نشود.

وی ادامه داد: ولیکن مهم است ابزار و سازوکارهای جدید و تفکر نوین مدیریت مصرف در بخش کشاورزی در استانی مثل استان یزد بیش از پیش به کار گرفته شود چرا که با روش ها و منابع آبی نسبتا غنی گذشته نمی شود شرایط امروز را که به شدت نسبت با گذشته متفاوت شده است، مدیریت کرد و منابع آبی را از نابودی محافظت نمود.

جوادیان زاده اظهار کرد: در حوزه شرب نیز آمارها نشان می دهد در چندسال گذشته مدیریت مصرف تا حدودی جواب داده ولی با این همه رشد فزاینده که بخش شرب ما داشته و به دلیل اینکه با کیفیت ترین منابع آب ما در بخش شرب استفاده می شود و ما در این بخش هم به شدت محروم هستیم خیلی مهم است که مدیریت مصرف در بخش شرب نیز بیش از پیش اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه بخش شرب دومین مصرف کننده بعد از بخش کشاورزی است، گفت: در مدیریت مصرف خانه به خانه تلاش کردیم حداقل بین 15تا 20 درصد کاهش مصرف را رقم بزنیم و تجاربی که اتفاق افتاده و تلاش هایی که شده نشان می دهد که این کاهش مصرف بدون اینکه مشترک خانگی را دچار مشکل کند امکان پذیر هست، مشروط بر اینکه با برنامه ها و ابزارهای درست اقدامات مدیریتی صورت بگیرد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای با بیان این که بخشی از آب با کیفیت استان در صنعت هم استفاده می شود، مدیریت مصرف در این بخش را نیز بسیار مهم دانست و گفت:در برنامه سازگاری با کم آبی، مدیریت مصرف در بخش صنعت برنامه ریزی شده که در این بخش هم مثل بخش کشاورزی باید ساز و کارهای جدید و تفکر نوین دیده شود.

وی افزود: در تلاش هستیم در بخش صنعت، بخشی از آب کیفی را بازتخصیص کرده به طوری که آب کیفی به بخش شرب برود و از پساب و آب های غیر متعارف بعنوان جایگزین برای بخش صنعت استفاده شود و بدین شکل مدیریت مصرف صورت بگیرد.

جوادیان زاده در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری همه گروه‌ها و بخش های مصرف کننده آب بتوانیم دوران سخت خشکسالی را پشت سرگذاشته و با مدیریت مصرف، آبخوان ها را به سوی پایدار شدن سوق دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شركت آب منطقه اي يزد آبخوان داری مدیریت مصرف آب مدیریت مصرف بخش کشاورزی آبخوان ها منابع آب بخش شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است

ایسنا/فارس استاندار فارس بزرگترین خدمت به عرصه تولید را مدیریت مصرف انرژی دانست و خواستار نقش‌آفرینی بسیج سازندگی در این عرصه شد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی استان فارس با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب خواستار جلب مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق شعار سال شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود بسیج سازندگی در راستای کاهش مصرف انرژی نقش‌آفرینی کند، افزود: ناترازی آب، برق و گاز از موانع جدی هستند که در برابر تولید ایستادگی می‌کند.

ایمانیه، بزرگترین خدمت به عرصه تولید را مدیریت مصرف انرژی دانست و افزود: راهکارهایی مانند انتقال آب از خلیج فارس، احداث چاه‌های عمیق و بارورسازی ابرها به صورت مقطعی می‌توانند انرژی پایدار را برای بخش صنعت تامین کنند.

استاندار فارس با تصریح اینکه با کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در استان شاهد رونق چشمگیر پروژه‌های تولیدی خواهیم بود، گفت: تکنولوژی شرکت‌های دانش‌بنیان به یاری مجتمع‌های تولیدی در کاهش مصرف انرژی بیاید و این امر در مقیاس کلان می‌تواند نقش مهمی در مدیریت مصرف ایفا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیج برای راه‌اندازی نهضت صنایع دستی شد و افزود: با تأمین زنجیره تولید و فروش در عرصه‌های داخلی و خارجی می‌توان به ارزش افزوده و درآمدزایی چشمگیری دست یافت.

ایمانیه از آزادسازی ۳ هزار هکتار زمین برای اجرای نهضت مسکن روستایی خبر داد و افزود: با سرمایه‌گذاری در این عرصه شاهد پیشگیری از مهاجرت و کاهش حاشیه‌نشینی خواهیم بود.

استاندار فارس  در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت بسط حوزه‌های اعتقادی و معرفتی در جامعه افزود: تعریف پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها نقش موثری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است