Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از yardbarker، در اینجا ۱۰ فیلم از بهترین فیلم‌های سال ۱۹۷۲ را معرفی می‌کنیم که اگر آنها را ندیده‌اید، حتما باید در سال ۲۰۲۲ ببینید.

پدرخوانده “The Godfather”

اولین فیلمی که به آن اشاره شد برای انتخاب بسیار آسان بود. «پدرخوانده» از نظر بسیاری بهترین فیلم تاریخ است. این فیلم برنده بهترین فیلم در جوایز اسکار شد و پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۷۲ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   Cabaret 

اسکارهایی که «پدرخوانده» برنده نشد، فیلم « Cabaret » برنده آنها می‌شد. این فیلم هشت جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین بازیگر زن برای لیزا مینلی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای جوئل گری گرفت. اگرچه «   Cabaret » برنده بهترین فیلم نشد، اما باز هم یک فیلم بزرگ بود.

ماجراجویی پوزیدون “The Poseidon Adventure”

فیلم‌هایی مانند «ماجراجویی پوزیدون» موضوعی داشتند که در گذشته فیلم‌های زیادی در مورد آنها ساخته می‌شد، اما این یکی هنوز در میان آن فیلم‌ها برجسته است. این دومین فیلم پرفروش سال ۱۹۷۲ پس از فیلم «پدرخوانده» بود، و اگر می‌خواهید فیلم‌های مربوط به سال ۱۹۷۲ را تماشا کنید، باید آنچه را برای مردم در آن زمان جذاب بود، انتخاب کنید.

چه خبر دکتر؟ “What’s Up, Doc?”

شما واقعا باید بتوانید شخصیت باربارا استرایسند را مدیریت کنید تا از نمایش مسخره «چه خبر، دکتر؟» لذت ببرید. او اساساً نمایش زنده خرگوش باگز بانی است، به این معنا که عامل هرج و مرج است. اما این شور و نشاط وقتی یک انسان باشد و نه یک خرگوش کارتونی، قوی‌تر به نظر می‌رسد. و با این حال، مخاطبان آن را دوست داشتند، و البته موقعیت‌های زیادی وجود دارد که علت این دوست داشتن را مشخص می‌کند.

گریز “The Getaway”

استیو مک کوئین (و علی مک گرو) در فیلمی به نویسندگی والتر هیل و کارگردانی سم پکینپا؛ وقتی این ترکیب را می‌بینید متوجه می‌شوید که از این سه نفر یک تریلر جنایی ترسناک خواهید دید، اما به روشی خوب. حال و هوای «بانی و کلاید» دارد، اما بیشتر متفکرانه است و کمی کند حرکت می‌کند، پس بدانید که این یک فیلم مهیج و ماجراجویانه نیست.

پروانه‌ها آزادند “Butterflies are Free”

گلدی هاون سال‌ها زندگی خود را صرف کارهای هیپی با روحیه‌ای آزادانه کرد و جای تعجب نیست که در فیلمی مانند «پروانه‌ها آزادند»، بازی می‌کند. او در این فیلم نقش زنی را در سانفرانسیسکو ایفا می‌کند که با وجود مخالفت مادرش عاشق همسایه نابینای خود می‌شود.  نقش آن مادر را ایلین هکارت بازی می‌کند که برای این فیلم برنده اسکار شد.

نامزد “The Candidate”

بازگشت رابرت ردفورد! این بار، او نقش وکیلی را بازی می‌کند که اهل کالیفرنیاست و نامزد نمایندگی در مجلس سنا می‌شود. او می‌خواهد همه چیز را با روش خود انجام دهد اما به محض وارد شدن به رقابت، همه چیز دگرگون می‌شود. این فیلم برنده بهترین فیلمنامه اورجینال شد و پایانی نمادین دارد.

کارآگاه “Sleuth”

لارنس اولیویه و مایکل کین در فیلمی که به نوعی معمایی، کمدی و هیجان‌انگیز است بازی کردند. هم اولیویه و هم کین موفق به کسب نامزدی اسکار شدند.

بانو بلوز می‌خواند “Lady Sings the Blues”

هر زمان که فیلم‌های ساخته‌شده در یک سال را بررسی ‌کنید، حتما یک فیلم زندگی‌نامه‌ای در آن سال پیدا خواهید کرد. این فیلم‌ها کمک می‌کنند داستان افرادی که در آن زمان در میان مردم شناخته‌شده بودند، بیان شود. «بانو بلوز را می‌خواند» در باکس‌آفیس در میان ۱۰ فیلم برتر قرار گرفت و دایانا راس، بازیگری که خواننده شد، در نقش بیلی هالیدی، نقش‌آفرینی کرد.

اسنوپی، به خانه بیا “Snoopy, Come Home”

می‌خواستیم این مطلب را با یک فیلم سبک و خانوادگی پایان دهیم. مطمئناً این فیلم به اندازه کافی موفق نبود، اما منتقدان آن زمان آن را دوست داشتند. و آن فیلمی نیست به‌جز اسنوپی. اگر «بادام زمینی» خیلی دوست دارید، «اسنوپی، به خانه بیا» را حتما ببینید چون ارزش دیدن دارد. 

کد خبر 670177 برچسب‌ها سینمای جهان فیلم خارجی فیلم و سریال خارجی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم خارجی فیلم و سریال خارجی بهترین فیلم سال ۱۹۷۲ یک فیلم فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی
  • 168 ساعت؛ مروری بر اتفاقات هفته
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • شروین بزرگ: وقتی پنالتی خراب کردیم، گفتم حتما پرسپولیس را می بریم!
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی