Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه تایوان پس از مانورهای چین در نزدیکی این جزیره که همزمان با سفر قانونگذاران آمریکایی به تایپه انجام شد، گفت که تهدیدهای نظامی چین تنها منجر به افزایش حمایت‌ها از جانب ایالات متحده و دیگر دموکراسی‌ها از تایوان می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ پکن از سفر این قانونگذاران آمریکایی که باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده هم در میان آنهاست، بابت تشدید تنش‌ها از طریق سفر "تحریک‌آمیز" خودشان انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین، تایوان را بخشی از اراضی خود قلمداد می‌کند.

وزارت خارجه تایوان شامگاه جمعه در بیانیه‌ای واکنش "سرسختانه و مضحک" چین به دو سفر قانونگذاران آمریکایی که یکی اوایل امسال انجام شد، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: تهدید زور از سوی دولت خودکامه حزب کمونیست چین علیه تایوان، تنها اراده مردم تایوان برای دفاع از آزادی و دموکراسی را تقویت می‌کند و همچنین حمایت ایالات متحده و حتی شرکای دموکراتیک‌تر را برای تایوان دموکراتیک جلب خواهد کرد.

این وزارتخانه گفت، تایوان به تعمیق همکاری با ایالات متحده و سایر کشورهای همفکر خود برای دفاع از منطقه آزاد و باز هند و اقیانوس آرام و جلوگیری از "توسعه مستمر چین" ادامه خواهد داد.

همچنین بن ساسه، سناتور آمریکایی که یکی از آن شش قانونگذاری بود که با تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان ملاقات داشت، در بیانیه‌ای گفت که چین نمی‌تواند علیه ایالات متحده یا نمایندگان منتخب آن "قلدری" کند. او گفت: مردم آمریکا مستبدان را دوست ندارند و در عوض به شکلی غریزی از مردم آزادی‌دوست تایوان حمایت می‌کنند.

تایوان به حمایت آمریکا و دولت بایدن که از "تعهد راسخ" به این جزیره خودگردان صحبت می‌کنند، دلگرم است. در حالیکه ایالات متحده هیچ مناسبات دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، جزو یکی از مهمترین حامیان بین‌المللی و تامین‌کننده سلاح آن است. این مساله به تیرگی روابط آمریکا و چین انجامیده است.

در همین حال رئیس‌جمهوری تایوان شنبه در پیامی از پیش ضبط شده خطاب به نشستی که از سوی گروه‌های حامی استقلال تایوان تشکیل شده بود، گفت که "حمله روسیه به اوکراین، تهدیدی که دموکراسی‌ها از سوی خودکامه‌ها با آن مواجه هستند، نشان داد." او گفت: موضع تایوان حفظ حاکمیت، حفظ دموکراسی، ایستادگی در کنار کشورهای هم‌فکر، کمک به یکدیگر و مشارکت در تقویت ماست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تایوان ، چین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تایوان چین ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید

پس از چند روز تحصن و تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که همچنان نیز ادامه دارد، این جنبش دانشجویی امروز (پنجشنبه) به فرانسه راه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی نوشت که این اعتراض از سوی کمیته فلسطین دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس سازماندهی شده است. این کارزار از دانشگاه می‌خواهد روابط با دانشگاه‌ها و شرکت‌هایی را که در نسل‌کشی در غزه همدست هستند، قطع کند.

دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که تا کنون نزدیک به ۳۵ هزار شهید در غزه بر جای گذاشته است، خواستار پایان سرکوب صداهای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه هستند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات گزارش داد که پلیس این کشور تظاهرات ضد اسرائیلی ده‌ها دانشجو در پاریس را بر هم زد، درحالیکه پس از چند روز اعتراضات مشابهی در محوطه‌های دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده شکل گرفته است.

اتحادیه دانشجویی دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس، تصمیم مقامات دانشگاه برای درخواست حضور پلیس را «تکان دهنده و عمیقا نگران کننده» خواند و تاکید کرد که این موضوع از چرخش به سمت اقتدارگرایی نشان دارد.

اعتراضات در پاریس متاثر از اعتراض‌های ضد صهیونیستی در سراسر دانشگاه های ایالات متحده در هفته گذشته است. در این اعتراض‌ها دانشجویان از موسسه‌های تحصیلی خود می‌خواهند روابط مالی با اسرائیل را قطع کنند و شرکت‌هایی که امکان جنگ این رژیم با حماس را فراهم می‌کنند، محروم نمایند.

در جریان اعتراض‌های شکل گرفته در دانشگاه‌های ایالات متحده صدها دانشجو در نقاط مختلف توسط پلیس بازداشت شدند.

پلیس بوستون حدود ۱۰۸ نفر را در کالج امرسون دستگیر کرده است. پیش از این، ۹۳ نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس برای حمایت از فلسطین بازداشت شدند.

معترضان و پلیس در دانشگاه تگزاس در شهر «آستین» نیز درگیر شدند که در نهایت به گفته مقامات ۳۴ نفر نیز در آنجا دستگیر شدند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین