Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدرضا منظم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کارآموزی دانشجویان علوم پزشکی در گروه صنعت گفت: مراکز نوآوری دانشگاه های علوم پزشکی مصوبه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی را اخذ کرد و در چند ماه اخیر پنج مرکز نوآوری موافقت اولیه گرفته اند و به شورای گسترش برای دریافت موافقت اصولی ارسال شده اند. همچنین چهار مرکز دیگر هم به زودی وارد پروسه موافقت اولیه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت های اولیه در حوزه کارآموزی دانشجویان علوم پزشکی در صنعت گفت: کارآموزی خیلی مهم و در عین حال خیلی سخت است. علت این است که چند بخش اجرایی دارد و باید حوزه ها و گروه های آموزشی مختلف در این موضوع دخیل شوند.

منظم یادآور شد: برای این موضوع باید چند رشته را شروع کنیم. موضوع کارآموزی دانشجویان علوم پزشکی در صنعت به عنوان ماموریت به چند دانشگاه داده شد زحماتی هم در این زمینه کشیده شد اما صرفا برای چند رشته کارآموزی طراحی شد.

وی گفت: تعداد رشته های علوم پزشکی زیاد است و هر کدام از اینها صنعت و ذینفعان متعددی دارند. تجربه فعالیت دانشگاه ها به ما نشان داد که بهتر است در چند رشته به صورت محدود اجرایی شود و در حوزه های تخصصی و خاص به تدریج پیش برویم. ماموریت ها باید به صورت اختصاصی در رشته های خاص تغییر کند.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درباره شیوه نامه پژوهش کاربردی گفت: نسخه اولیه این شیوه نامه آماده است و در آخرین نشست مقرر شد در سه زمینه بحث امتیاز ترفیع اساتید و یک بخش برای ارتقاء اعضای هیات علمی و بخش آخر هم برای حمایت مالی جدول امتیازات تهیه شود و مقرر شد با رایزنی بیشتر با دانشگاه های علوم پزشکی در قالب سه دستورالعمل مختلف برای کاربری های مختلف تهیه شود.

وی اضافه کرد: به این ترتیب شیوه نامه پژوهش کاربردی در این سه دستورالعمل به گونه ای تنظیم خواهد شد که اگر استادی پژوهش کاربردی داشت از امتیاز ترفیع آن استفاده کند و یا در ارتقاء اعضای هیات علمی تاثیر گذار باشد و یا در نهایت از فعالیت در این حوزه حمایت مالی صورت گیرد.

کد خبر 5464967

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا منظم دانشگاه های علوم پزشکی نوآوری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت فناوری سلامت مهارت آموزی طرح های پژوهشی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی آزمون دکتری تخصصی دانشگاه تهران آموزش حضوری دانشگاه پیام نور وام دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس سازمان امور دانشجویان ثبت نام دانشجویان دوره دکتری دانشگاه ها کارآموزی دانشجویان علوم پزشکی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود