Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:22:40 GMT

امکان پهلوگیری ۹۰۰ قایق تفریحی در طرح گردشگری ساحل نوشهر

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۸۰۳۷

امکان پهلوگیری ۹۰۰ قایق تفریحی در طرح گردشگری ساحل نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مهران حسنی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، اظهار کرد: گردشگری دریایی در استان مازندران در نمونه بسیار ساده و با شکل پراکنده در قالب سرگرمی تفریحی و عمدتا در قالب شناورهای تفریحی سبک ازجمله جت‌اسکی و قایق موتوری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وظیفه ساماندهی و صدور مجوز در زمینه گردشگری دریایی به اداره میراث فرهنگی واگذار شده است، افزود: تاکنون ۵۶ ایستگاه تفریحات دریایی متمرکز کردیم که در این زمینه محدوده تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اضافه کرد: امکانات موجود در بحث گردشگری دریایی بخشی مربوط به شناورهای سبک و بخشی دیگر توجه به ایجاد اسکله، مراکز پذیرایی و فروشگاه‌ها و سوغات است که باید اتفاق بیفتد.

حسنی بیان کرد: باتوجه به پیگیری‌ها در حوزه گردشگری دریایی تاکنون قرارداد سه مرکز با منابع طبیعی منعقد شده که امیدواریم با همت سرمایه‌گذاران بتواند به‌صورت نمونه‌ای این مهم اتفاق بیفتد تا موضوع گردشگری دریایی مفهوم خود را پیدا کند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد گشت‌های دریایی اتفاق بیفتد و شناورهایی در عمق دریا حرکت کند تا اقامت شبانه یا گردشگری روزانه اتفاق بیفتد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه چندین سرمایه‌گذار از خارج کشور داریم که به‌دلیل محدودیت‌ها، در ورود به این بحث تاکنون موفق عمل نکردیم، اظهار کرد: امیدواریم سرمایه‌گذاران با استفاده از کشتی‌های داخلی از این موضوع استفاده کنند تا بتوانیم گردشگری دریایی را در انواع مختلف رونق دهیم.

حسنی یادآور شد: اتفاق خوبی در نوشهر افتاده که توان پهلوگیری ۹۰۰ قایق دارد و این پروژه  در دست اجرا است و سرمایه‌گذار با تمام سرمایه ورود پیدا کرده که امیدواریم بتوانیم زمینه جذب چنین سرمایه‌گذارانی را در سطح استان فراهم کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریای خزر به‌عنوان یکی از محصولات مهم گردشگری، گفت: امیدواریم بتوانیم با همراهی دستگاه‌های اجرایی آنگونه که باید بحث حوزه و اقتصاد گردشگری را در استان توسعه بخشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری دریایی توسعه اقتصاد گردشگری گردشگری دریایی میراث فرهنگی اتفاق بیفتد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد

 فریبا ولیپور عالم در جلسه جوانی جمعیت لرستان بیان کرد: در شناسنامه مادرانی که فرزند سوم آنها پس از قانون جمعیت متولد شده، شناسه‌ای تعریف می‌شود که با مراجعه به هر یک از مراکز تفریحی مربوط شهرداری و میراث فرهنگی از تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: شناسه‌دار شدن مادران دارای سه فرزند از جمله مواردی است که در سال جدید روند مطلوبی به خود گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به بیمه رایگان بازنشستگی زنان روستایی ادامه داد: هزینه‌های درمان ناباروری به شکل مطلوبی رو به کاهش است و خانواده‌هایی که دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال و یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند، می‌توانند از تخفیف ۵۰ و ۷۵ درصدی انشعابات آب و برق و گاز استفاده کنند.

ولی پور عالم با اشاره به افزایش سطح تسهیلات فرزندآوری عنوان کرد: پرداخت سریع‌تر این تسهیلات به متقاضیان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امکان جذب در آزمون‌های استخدامی از دیگر شرایطی است که دولت برای افراد متاهل و دارای فرزند در حال فراهم‌سازی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • واکنش نکونام به برکناری خطیر از مدیرعاملی
  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید/همه خوشحال شدیم!
  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید/حرف های زیادی برای گفتن دارم
  • جواد نکونام: استقلال امشب به ساحل آرامش رسید/همه خوشحال شدیم!
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد