Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز یکشنبه در جلسه مشترک با تسهیلگران بنیاد برکت که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: بنیاد برکت طی سال‌های اخیر با ورود به حوزه حمایت از مشاغل و کسب‌وکارهای تولیدی در مناطق روستایی، گام‌های مؤثری در توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی برداشته و در آبادانی، توسعه فضاهای آموزشی، فرهنگی و مذهبی، ارتقاء سطح سلامت و نیز توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی به یاری محرومان و دولت شتافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فعالیت بنیاد برکت در مناطق روستایی شهرستان قرچک و حمایت و تسهیلگری تولید و اشتغاال از مشاغل روستایی به توسعه متوازن اقتصادی، رونق بازار، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ماندگاری بیش از پیش روستانشیان در مناطق روستایی منجر شده است.

فاتحی‌نژاد با بیان این که بنیاد برکت بازوی توانای دولت در رفع محرومیت‌ها و اشتغال‎زایی در قرچک است اظهار داشت: سال گذشته بنیاد برکت با حمایت از ۱۶۳ طرح و اعطاء ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات، برای ۴۰۱ نفر شغل پایدار ایجاد کرده که این امر باعث ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی و رونق تولید در روستاهای این شهرستان شده است.

وی تأکید کرد: قطعا بااستفاده از  ظرفیت‌های این بنیاد در قالب پویش جدید "روستای بابرکت" و اجرای طرح‌های اشتغال‌زا، می‌توان آمار بیکاری روستائیان را به صفر رساند و با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک ۳ تا ۱۰ نفره موجب ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار شد.

فرماندار قرچک تأکید کرد:  با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب با ‌عنوان" تولید، دانش‌بنیان ،اشتغال‌آفرین" لازم است تا حمایت‌های گسترده‌تری از تولید دانش‌بنیان، نوآورانه و فن‌آورانه توسط بنیاد برکت صورت گیرد تا تولید و مشاغل به صورت علمی و اساسی ایجاد ‌شود.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها دانش بنیان اشتغال‌آفرین قرچک بنیاد برکت رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش بنیان اشتغال آفرین قرچک دانش بنیان اشتغال آفرین قرچک بنیاد برکت رهبر معظم انقلاب بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان؛ نشست مسئولان بنیاد ملی نخبگان با جمعی از نخبگان حوزه کار با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رئیس بنیاد ملی نخبگان و سیدسلمان سیدافقهی قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

سیدافقهی قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در این نشست با اشاره به آیین‌نامه پایش و نگهداشت نخبگان گفت: پس از ابلاغ آیین‌نامه جذب نخبگان از سوی هیئت وزیران، آیین‌نامه پایش و نگهداشت نخبگان به همت سازمان اداری و استخدامی کشور مصوب و ابلاغ شد.

سیدافقهی با تاکید بر ضرورت اجرایی‌سازی این آیین‌نامه و شناسایی فعال نخبگان گفت: برخی از نخبگان در بدنه دستگاه‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی حضور دارند اما از طریق گزینش بنیاد، به عنوان نخبه خودشان را معرفی نکردند و در خوداظهاری‌ها مشارکت نداشتند، به همین جهت با همکاری سازمان اداری و استخدامی، آیین‌نامه پایش و نگهداشت نخبگان تدوین شد تا بتوانیم آنها را شناسایی و به جامعه نخبگان اضافه کنیم تا ضمن رصد مسیر پیشرفت، اقدامات تسهیلگر لازم جهت رفع موانع در مسیر فعالیت آنها را در دستور کار قرار دهیم.

ضرورت توجه به نخبگان فعال در بخش خصوصی

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه تدوین و جمع‌بندی شیوه‌نامه، وظیفه سازمان اداری و استخدامی است و بنیاد ملی نخبگان وظیفه پیگیری دارد، گفت: نمی توانیم تنها منتظر نتیجه ماموریت سازمان اداری استخدامی بمانیم چرا که حیطه فعالیت این سازمان بخش دولتی است و این در حالیست که درصد زیادی از این نخبگان در بخش خصوصی فعال هستند.

سیدافقهی راه‌اندازی «خانه نخبگان» را محلی برای اجماع تفکر نخبگان علمی، کاری و دیگر عرصه‌های نخبگی در بخش خصوصی و دولتی توصیف کرد و گفت: در سال جاری راه اندازی خانه نخبگان را که از قدیم در سند راهبردی کشور در امور نخبگان ذکر شده بود در دستور کار قرار داده‌ایم تا این امر به فعلیت برسد.

حاکمیت ساز و کار انتخابی در خانه نخبگان

وی در ادامه با اشاره به اینکه خانه نخبگان به تفکیک استان‌ها تشکیل می‌شود، تصریح کرد: در هر استان پنج کارگروه نخبگانی از جمله کارگروه تولید و اشتغال تدارک دیده شده که ذیل آنها میزهای تخصصی مختلفی تشکیل خواهد شد و تلاش ما بر این است که در مجموعه خانه نخبگان، ساز و کار انتخابی حاکم باشد به نحوی که جامعه نخبگانی به دست خود نخبگان اداره شود.

سیدافقهی با تاکید بر اینکه در بحث خانه نخبگان، بنیاد فقط در جایگاه سیاست‌گذاری و نظارت فعال است، نیز گفت: بنیاد ملی نخبگان این مجموعه را رصد و حمایت می کند و بدون شک مزیت‌های طرح خانه نخبگان بعد از رونمایی و اجرا برای نخبگان تمامی عرصه‌ها محرز خواهد شد.

وی همچنین از پیشنهاد تشکیل صندوق توسعه اثربخشی نخبگان و استعدادهای برتر خبر داد و گفت: لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی در کمیسیون دولت به‌عنوان اولین قانون در حمایت از نخبگان در حال بررسی است و با توجه به اینکه شرکت‌های خصوصی ممکن است توان تحقیق و توسعه و ارائه بورسیه‌های تحصیلی و یا حمایت از طرح‌های پژوهشی را نداشته باشند، پییشنهاد تشکیل صندوق توسعه اثربخشی نخبگان و استعدادهای برتر با هدف حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان و طرح‌های دیگر نخبگان در بندهای این لایحه ارائه شده است.

نخبگان کار و دانش مکمل یکدیگرند

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در پایان با تاکید بر اینکه همکاری با نخبگان کار، به سبب اشتراک تجربه، به درک و شناسایی دقیق مسائل و مشکلات می انجامد و برای تبیین نقشه راه بنیاد سودمند است، گفت: نباید نخبگان کار و دانش را از هم جدا دانست چرا که در عمل نسبت به هم مکمل هستند. خانه نخبگان با عنایت به این مسائل، تجربه و دانش نخبگان تمام عرصه‌ها را جمع آوری می‌کند و انشالله با حضور فعال اعضای آن در دستگاه‌ها گام بزرگی در حل مشکلات و توسعه کشور برخواهد داشت.

شایان ذکر است، در این نشست، نخبگان حوزه کار و صنعت به معرفی دستاوردهای خود در راستای توسعه اقتصادی کشور پرداختند و ضمن بیان انتقادات و پیشنهادات، اقدامات حمایتی لازم را از بنیاد ملی نخبگان مطالبه کردند.

کد خبر 6094058 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی