Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران حماس و جنبش جهاد اسلامی تاکید کردند که هیچ‌گونه آتش‌بسی با رژیم اشغالگر صهیونیستی وجود ندارد و در صورت تشدید جنایات این رژیم، مقاومت آماده ورود به جنگ برای دفاع از فلسطینیان و مقدسات آنهاست.

به گزارش گروه بین الملل ایران اکونومیست، تشدید جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان  در مسجدالاقصی با واکنش‌های متعدد کشورهای عربی و سایر کشورهای جهان مواجه شده و گروه‌های مقاومت در فلسطین هشدار دادند که تداوم این جنایات منجر به تشدید اوضاع و رسیدن آن به مرحله خطرناک خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین هرگونه آتش بس با رژیم اشغالگر صهیونیستی را تکذیب و تاکید کردند که بر اساس شرایط و مقتضیات میدانی خود با اشغالگران مقابله می‌کنند.

رهبران مقاومت فلسطین در گفتگو با وبگاه خبری العهد اعلام کردند که مقاومت تنها ضامن بازدارندگی فلسطینیان در برابر حملات و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

در این زمینه «داوود شهاب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با العهد اظهار داشت، ما از هیچ گونه آرامش و آتش بس با دشمن صحبت نمی‌کنیم بلکه از مقابله خود با دشمن طبق مقتضیات میدانی سخن می‌گوییم.

وی افزود، ما به همه میانجی‌ها پیام روشنی داده‌ایم مبنی بر اینکه اگر تجاوزات اسرائیل در کرانه باختری و قدس اشغالی و مسجدالاقصی متوقف نشود، این وضعیت منجر به وقوع یک نبرد واقعی و سخت خواهد شد.

داوود شهاب با اشاره به اینکه برخی میانجی‌ها به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها شروع به رایزنی با جنبش جهاد اسلامی کرده‌اند، گفت، گروه‌های مقاومت پیگیر رویدادهای میدانی هستند و وظیفه ما دفاع از مسجد الاقصی و حمایت از همه مردم فلسطین بوده و این وظیفه را رها نمی‌کنیم.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی در ادامه خواستار انجام یک اقدام جدی عربی و اسلامی برای نجات مسجدالاقصی شده و تاکید کرد، فکر نمی‌کنیم که رژیم اشغالگر به بیانیه‌های محکومیت جنایات این رژیم از سوی طرف‌های مختلف توجهی داشته باشد، ضمن اینکه عادی سازی برخی کشورها و ائتلاف آنها با اشغالگران موجب شده تا رژیم صهیونیستی برای تجاوز بیشتر علیه فلسطینیان و مسجدالاقصی تحریک شود.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس فلسطین نیز به نوبه خود در گفتگو با العهد اعلام کرد که هیچ‌گونه آرامش و آتش‌بسی  در میادین قدس و مسجدالاقصی با دشمن وجود ندارد و ملت فلسطین حق دارند که در مسجد الاقصی نماز بخوانند و اعتکاف کنند و ما هیچ معامله‌ای درباره این حق مسلم فلسطینیان نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد، تماس‌های متعددی برای توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین و عدم کشیده شدن اوضاع به یک جنگ نظامی جدید وجود دارد اما در غیر این صورت نیز مقاومت از آماده ورود به هر سناریویی است . ملت فلسطین به اتحاد و حضور خود در مسجدالاقصی و مقابله با شهرک‌نشینان صهیونیست و جلوگیری از حملات آنها ادامه می‌دهند.

«اسامه حمدان» عضو دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس نیز در همین زمینه در گفتگو با پایگاه خبری العهد اظهار داشت، تجاوزاتی که امروز نظامیان رژیم اشغالگر علیه مسجدالاقصی انجام می‌دهند بخشی از سلسله تجاوزات این رژیم است که از زمان اشغال خاک فلسطین آنها را انجام می‌دهد. اما این تجاوزات از زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر معرفی کرد، بیشتر شده است.

این مسئول حماس تاکید کرد، این تجاوزات صهیونیست‌ها عواقب جدی دارد و یک آزمایش بزرگ برای کل جامعه جهانی و همچنین افکار عمومی فلسطین در قبال توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی و اشغال قدس و مسجدالاقصی است.

وی در ادامه گفت، همه گزینه‌ها در برابر مقاومت برای مقابله با دشمن باز است و اگر شرایط ایجاب کند و در صورت لزوم، مقاومت آمادگی ورود به جنگ را دارد.

روز جمعه یورش وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و سرکوب نمازگزاران در این مسجد در دومین هفته ماه مبارک رمضان که به زخمی شدن بیش از 150 تن و بازداشت 400 تن منجر شد، محکومیت و واکنش‌های عربی و بین المللی گسترده‌ای را به همراه داشته است.

طی چند روز گذشته مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس شاهد درگیری‌های خشونت آمیزی بود که از ساعات اولیه بامداد روز جمعه پس از یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و سرکوب نمازگزاران فلسطینی آغاز شد و طی آن نیروهای اشغالگر صهیونیستی 153 تن را زخمی و  حدود 400 جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

 

    منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اشغالگر صهیونیستی جنبش جهاد اسلامی مسجد الاقصی رژیم اشغالگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام