Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@17:49:20 GMT

عزم راسخ مدیریت شهری اصفهان برای بازآفرینی شهری

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۸۶۴۵

عزم راسخ مدیریت شهری اصفهان برای بازآفرینی شهری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لزوم توجه به بازآفرینی شهری مورد تاکید مدیریت شهری و شورای ششم است تا با تقویت تعاملات بین بخشی آنچنان که شایسته کلانشهر اصفهان است در این خصوص اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی صبح امروز _یکشنبه، ۲۸ فروردین‌ماه- در نطق پیش از دستور سی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: با تکیه بر سخن گهربار امام حسن (ع) درباره مشورت، بر جایگاه نهاد مردمی شورا با رویکرد همگرایی و تعاملات بین بخشی تاکید می‌کنیم تا بتوانیم با همین رویکرد و بهره‌مندی از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی برای رسیدن به شهری زیست پذیر و در راستای توسعه پایدار گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در نیمه ماه مبارک رمضان سنت نیکوی تجلیل از خیران شهر در تمامی حوزه‌ها را شاهد هستیم، ادامه داد: از دیرباز کلانشهر تاریخی اصفهان شاهد نقش خیران در رشد و شکوفایی جامعه بوده و سنت نیکوی وقف نیز موجب آثار و برکات بسیاری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با فرا رسیدن لیالی قدر و شهادت امام علی (ع) باید مدیریت شهری در این ایام به ایجاد فضایی روحانی برای ارائه خدمات مطلوب جهت حضور مردم در برنامه‌های سوگواری و مناجات اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه هستیم، گفت: سردار حجازی از پیشگامان جهاد، تقوا و اخلاص اصفهان بودند که یاد او را گرامی می‌داریم.

نورصالحی با گرامیداشت روز ارتش، خاطرنشان کرد: ارتشیان دلاور و قهرمان در سال‌های مبارزات انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن مجاهدانه، اوراق زرینی را به دفتر انقلاب اسلامی افزوده‌اند که پیروزی همیشگی آنها را مسئلت داریم.

وی در خصوص رویکرد شورای اسلامی شهر در ساماندهی محلات کم برخوردار، اظهار کرد: ساماندهی کالبدی و خدمات حوزه شهری، حمل‌ونقلی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از جمله رویکردهای شورای اسلامی شهر و بخشی از بودجه را به خود اختصاص داده است؛ در این راستا باید پروژه‌های تعریف شده در محلات سریع‌تر آغاز شود و اگر در ادامه نیاز به اعتبارات بیشتری بود، شورای اسلامی شهر آمادگی دارد با اصلاح بودجه، رشد سریع و رفع محرومیت را در محلات رقم بزند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لزوم توجه به بازآفرینی شهری مورد تاکید مدیریت شهری و شورای ششم است تا با تقویت تعاملات بین بخشی آنچنان که شایسته کلانشهر اصفهان است در این خصوص اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بافت تاریخی و فرسوده نیازمند تفکیک و تمایز مفهومی در برنامه‌ها است، گفت: دستگاه‌های همکار و مسئول علاقه‌مند به فعالیت در این بخش هستند و در نخستین روزهای سال جدید جلساتی داشته‌ایم، با توجه به بسته‌های تشویقی حوزه بافت فرسوده تلاش می‌شود زمینه فعالیت دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصی در این راستا فراهم شود تا این حوزه رونق یابد.

نورصالحی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان، اظهار کرد: ایشان فرمودند بسیاری از مسئولان به علل مختلف به ترک فعل مبتلا هستند که خداوند در این خصوص به صورت سختگیرانه مورد مواخذه قرار می‌دهد. ایشان انفعال را نیز آسیب جدی برشمردند که دشمنان تلاش دارند با روش‌های گوناگون آن را در جامعه القا کنند. بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، امروز ناامید کردن مردم جفا به مردم، کشور و انقلاب است.

کد خبر 568925

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان شورای اسلامی شهر اصفهان جلسه علنی شورای شهر اصفهان صحن علنی شورای شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر اصفهان مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی به مناسبت ۹ اردیبهشت در همایش روز ملی شورا‌ها با تاکید بر اینکه برای کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به نهاد‌های مردمی، هر وظیفه استانداری و فرمانداری که قابل واگذاری و تفویض اختیار به شوراها است باید بررسی و واگذار شود افزود: باید در این زمینه نهایت واگذاری انجام و بر اساس اختیارات استانداری این وظایف به شورا‌ها منتقل شود.

وی با بیان اینکه برای بهره وری بیشتر نظام مدیریتی کشور باید امور دولتی به شورا‌ها و شهرداری‌ها واگذار و دولت از تصدی گری خارج شود اظهار کرد: برای موفقیت در نظام مدیریتی با هر نسبت و محتوایی نیاز به اتحاد، انسجام، تعامل و همکاری مدیریتی وجود دارد و در نبود آن ها، بهترین برنامه‌ها نیز به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سایه موفقیت و تعامل بین مدیریت شهری، اداری، دستگاه‌ها و متولیان امور، آرمان ها، اهداف و برنامه‌ها تحقق می‌یابد، گفت: در زمان کنونی در استان وحدت و تعامل کاری پابرجا است و بعد از این هم با کیفیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

رحمتی با تاکید بر اینکه هدف از انقلاب اسلامی، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و دخالت اراده آنان به اراده کشور بود ادامه داد: هم اکنون اراده مردم با شرکت در انتخابات بر تمام شئون کشور از انتخاب رهبری تا انتخاب اعضای شورا، جاری و حاکم است.

وی یادآور شد: امامین انقلاب مراقبت کردند تا در انقلاب اسلامی ایران، حضور مردم، محور اصلی و تعیین کننده باشد و باید از این موضوع صیانت و مراقبت کرد و عملکرد مدیران و مسوولانی که از بستر انتخابات و مردمسالاری دینی روی کار آمده اند در این زمینه تعیین کننده است.

رحمتی برگزاری ۴۰ دوره انتخابات و مراجعه به آرا و نظر مردم در طول ۴۵ سال از عمر انقلاب را نشان از مردمسالاری دینی و مردمی بودن این نظام دانست و افزود: این کار در دنیا بی سابقه است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت امسال در استان اظهار کرد: یک سوم از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این دور انتخاب خواهند شد و مردم با حضور باشکوه و پرصلابت در این دور همانند دور اول انتخابات، کار نیمه تمام خود را تمام خواهند کرد.

استاندار آذربایجان شرقی از اصحاب رسانه و افراد دارای تریبون خواست، مردم را برای مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کنند.
رحمتی با اشاره به تاکید امامین انقلاب بر سه رکن اساسی انقلاب اسلامی ادامه داد: این ارکان شامل اعتقاد به خداوند و تاکید بر خدامحوری و ضرورت رونق و فروغ این رکن در زمان کنونی در جامعه، اعتماد به نقش مردم در همه عرصه‌ها برای تشکیل دولت مردمی و تبعیت از امام و ولایت فقیه است که در صورت رعایت آن‌ها توسعه در جامعه روی می‌دهد.

وی همچنین توجه جدی و ویژه به توسعه روستاها، مقوله گردشگری و بوم گردی، نشاط عمومی و ورزش همگانی و قهرمانی، ارائه مشوق‌های مورد نیاز در کنار مشوق‌های قانونی در طرح جوانی جمعیت، نهادینه کردن شفافیت مالی و پاسخگویی در شورا‌ها و شهرداری ها، هویت بخشی به بخش‌ها و روستا‌ها و زیباسازی محیطی و معماری شهری با استفاده از نماد‌های ملی و استانی را خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلاب مردمی است که طبق فرمان امام راحل آیین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب شد تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی آنها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارائه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما باید انتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا را انجام دهند.

 

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم