Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا عسکری ارمندی گفت: هر کسی در هر جایگاهی و با هر تخصصی می تواند به جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، لبیک بگوید، در دولت انقلابی این فضا فراهم است که فرد مسؤولیت پذیر، انقلابی تمام عیار بودن خود را اثبات کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ محمدرضا عسکری ارمندی پژوهشگر سیاسی و مدرس سواد رسانه ای پیرامون اهمیت جهاد تبیین اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی جهاد تبیین یک ضرورت ویژه برای جامعه انقلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در واقع شرایط ویژه کشور و تلاش دشمن برای نا امید کردن مردم با استفاده از جنگ روانی حرفه ای، به خصوص با ابزارهایی چون تبلیغات، شایعه و دروغ، اهمیت جهاد تبیین این اصل اساسی که شاید در گام نخست انقلاب اسلامی به دلایل مختلفی مسؤولان و حتی مردم به آن توجه کافی نکرده بودند را مشخص می کند.
پژوهشگر سیاسی و مدرس سواد رسانه ای اظهار داشت: مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، سال ها بر جهاد تبیین تاکید کردند زیرا بدون جهاد تبیین دروغ، تحریف حقایق و شایعه تولید شده در اتاق فکر دشمن به راحتی بر جامعه حاکم می شود و چه بسا در تاریخ نمونه های زیادی از نظام های قدرتمند بودند که با جنگ روانی و ابزارهای اصلی آن یعنی وارانه جلوه دادن حقایق ضعیف شدند و حتی برخی از آنها شکست خوردند و دیگر هرگز نتوانستند هویت و تاریخ خود را بدست آورند.
عسکری ارمندی تصریح کرد: در دنیای امروز که رسانه ها به سادگی در دیوارهای افکار عمومی ملت های جهان نفوذ کردند حقایق به راحتی می توانند دستخوش تغییر شوند و دروغ با لباس زیبا و جذاب تبدیل به خوراکی لذت بخش برای انسان شبه رسانه ای شود، در حالی که انسان رسانه ای خردمند فریب این بازی را نخواهد خورد و البته یکی از راه های آن جهاد تبیین توسط هر شخصی در هر جایگاهی است، جهاد تبیین می تواند سد نفوذی در برابر موج حملات روانی دشمن باشد، وقتی راه های تحریف حقایق مسدود باشد دشمن شکست خواهد خورد.
وی بیان داشت: نکته مهم این است که جهاد تبیین صرفا در سطح دستورالعمل، بخشنامه و بصورت کلی کاغذ بازی نتیجه مثبتی ندارد در حالی که فلسفه جهاد تبیین اثربخش بودن آن در جامعه است به عبارتی جهاد تبیین باید جریان ساز باشد و بتواند قدرت کافی برای نشان دادن حقایق  همانطور که هستند را داشته باشد و این یعنی مبارزه حق در برابر باطل که باید در وجود تک تک افراد جامعه تثبیت شود، به همین جهت مسؤولان و مردم در هر منطقه ای از استان، شهرستان و حتی روستاها باید جهاد تبیین را در میدان عملی کنند، نتیجه جهاد تبیین شفاف سازی، افزایش پاکدستی و کاهش انواع فساد، صداقت و مسؤولیت پذیری، پاسخگویی در برابر مردم و مقابله با برنامه های دشمن خواهد بود به همین دلیل اهمیت جهاد تبیین برابر است با سلامتی یک جامعه که اقتدار یک ملت و یک کشور را بدنبال خواهد داشت.
این پژوهشگر سیاسی در ادامه گفت: در شهرستان لردگان نیز، مسؤولان باید در راستای جهاد تبیین برنامه ریزی کنند، زیرا همانطور که امام جمعه شهرستان لردگان نیز بارها در تریبون نماز جمعه تاکید کردند، پیشرفت و آبادی لردگان در همه سطوح به اتحاد، همدلی و همفکری مسؤولان و مدیران شهرستان بستگی دارد، در واقع کنار گذاشتن اختلافات، تعهد پذیری و وظیفه شناسی می تواند از زاویه دیگری لبیک گفتن به جهاد تبیین باشد زیرا در صورتی که همه مسؤولان بصورت جهادی برای خدمت به مردم و انقلاب اسلامی تلاش کنند، دشمن ناتوان از انجام برنامه های خود می شود و این همان جهاد تبیین است، انتخاب نیروهای جوان انقلابی در راس مسؤولیت ها، تلاش شبانه روزی، داشتن روحیه حضور میدانی و فرار از پشت میز نشینی و مولفه های دیگر می تواند به بومی شدن جهاد تبیین در سطح شهرستان منجر شود.
عسکری ارمندی در پایان تاکید کرد: هر کسی در هر جایگاهی و با هر تخصصی می تواند به جهاد تبیین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، لبیک بگوید، در دولت انقلابی این فضا فراهم است که فرد مسؤولیت پذیر، انقلابی تمام عیار بودن خود را اثبات کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد تبیین رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، صبح سه شنبه در جمع اولیا ومربیان مدرسه شهید هندوزاده گفت: حضور شما در این جلسه نشان از آن است که به آینده فرزندانتان اهمیت می دهید.
فرمانده انتظامی استان، انتخاب صحیح دوست، رعایت اصول خود مراقبتی و اخلاقی در فاصله بین مدرسه و منزل، گزارش موارد مشکوک و خاص به مربیان و اولیا را از راه های مفید در زمینه پیشگیری از حوادث ناگوار و در برخی موارد غیر قابل جبران برای دانش آموزان دانست.

سردار فرشید اضافه کرد: کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه های استان این آمادگی را برای آموزش اقشار مختلف در حوزه های پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند.

وی، با مقایسه وضعیت تحصیل در زمان گذشته با حال حاضر و امکانات فراوان برای دانش آموزان کنونی تصریح کرد: کسب آگاهی و خود مراقبتی در حوزه استفاده از برنامه های فضای مجازی از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس است که از گرفتار شدن و فریب خوردن افراد از سوی افراد سودجو، برداشت های اینترنتی غیرمجاز، هتک حرمت و خدشه به حیثیت افراد جلوگیری می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین بر رعایت اصول خودمراقبتی از سوی همه شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع انواع سرقت تاکید و افزود: از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس در شرایط کنونی، نظارت جدی والدین بر معاشرت های فرزندان، نحوه رفتار و پوشش آنان و رعایت اصول ایمنی و امنیتی در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر جرائم است که جا دارد از همکاری خوب والدین و عموم شهروندان قدردانی کنیم.

کد خبر 6093280

دیگر خبرها

  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • نهادینه‌شدن باشگاه شهراندیشان در شهرداری و شهر اصفهان پیگیری می‌شود
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود