Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:09:51 GMT

ارائه فرهنگ در قالب هنر مانع دلزدگی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۹۱۰۸

ارائه فرهنگ در قالب هنر مانع دلزدگی می‌شود

ایسنا/کرمان امام جمعه منوجان گفت: فرهنگ نیازمند مجاهدتی هوشمندانه است و اگر فرهنگ در قالب هنر ارائه شود مانع دلزدگی خواهد شد. 

حجت الاسلام رضوانی امام جمعه منوجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان  فرهنگ را موضوعی بنیادی و زیر بنای  یک جامعه دانست و گفت: برای جلوگیری از انحراف جامعه در زمینه های مختلف باید فرهنگ سازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان منوجان با بیان اینکه رهبری در موضوع فرهنگ بیانات بسیار ارزشمندی ارائه کرده اند، افزود: فرهنگ نیازمند مجاهدتی هوشمندانه است و هر جا در اجرای راهبردی موضوعی موفق نشدیم به دلیل غفلت از فرهنگ آن موضوع بوده است.

وی با اشاره به این که انسان بر محور فرهنگ است، خاطرنشان کرد: فرهنگ مسئله بسیار مهمی است و باید فرهنگ عمومی را احیا کنیم و از جلسات کلیشه ای و گزارش کاری خارج شویم و به صورت میدانی عمل کنیم.

حجت الاسلام رضوانی اظهار کرد: بر اساس فرمایش  رهبر معظم انقلاب فر هنگ باید مهندسی شود بنابراین باید فرهنگ هر منطقه را  بومی سازی کنیم زیرا با این بومی سازی انسان می تواند حرکت کند.

امام جمعه منوجان افزود: در مورد شعار سال یکی از مهم ترین مباحث، دانش بنیان کردن کشاورزی منطقه است چرا که شغل اکثر مردم این منطقه کشاورزی می باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات عدیده سال های اخیر این است که دشمن معیشت مردم را هدف قرار داده و می خواهد از این مسیر مردم را از نظام و انقلاب بدبین کند.

حجت الاسلام رضوانی با بیان این مطلب که باید فرهنگ سازی کرد و بر مسیر جامعه حرکت کنیم، گفت: دانش بنیان کردن یعنی کیفیت سازی چرا که کیفیت بسیار مهم بوده و ظرفیت کشور ما از هر لحاظ بی نظیر است که برای دستیابی به این مهم می طلبد از این ظرفیت با کیفیت علمی استفاده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان منوجان  اظهار کرد: اگر فرهنگ در قالب هنر ارائه شود دلزدگی به جود نمی آید.

وی اضافه کرد: احساس وظیفه یعنی همین کار امروز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در ماه مبارک رمضان در این شهرستان حضور پیدا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام جمعه شوراي فرهنگ عمومي هنر استانی شهرستانها فرهنگ عمومی باید فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد