Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@03:16:41 GMT

اجرای طرح کیک‌پزون نذری در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۹۱۶۸

اجرای طرح کیک‌پزون نذری در قزوین

مجتبی عبادی گفت: طرح کیک‌پزون نذری به مناسبت میلاد امام حسن‌مجتبی(ع)، جهت شاد کردن دل کودکان و نوجوانان نیازمند برای چهارمین سال متوالی در استان قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی عبادی، مسئول گروه جهادی شهید شاطری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: جهادگران گروه شهید شاطری در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مومنانه، ابتدای هر ماه حداقل 100 بسته معیشتی میان نیازمندان محله‌های مختلف جنوب شهر توزیع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: این کمک‌ها در جشن میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن‌مجتبی(ع) ویژه‌تر شده و در قالب طرح کیک‌پزون نذری به اجرا در می‌آید.
  عبادی عنوان کرد: ایده این کار از جایی شکل گرفت که چند سال پیش ما برای توزیع بسته‌های معیشتی در شب میلاد امام حسن‌مجتبی(ع) به منازل نیازمندان رفته بودیم، تولد یکی از بچه‌ها بود و او حتی نمی‌دانست کیک تولد چه شکلی است، جرقه این ایده آن‌جا به ذهن ما خطور کرد و آغازی برای اجرای این طرح شد.
  مسئول گروه جهادی شهید شاطری بیان کرد: همشهریان نوع‌دوست می‌توانند کیک‌هایی را با سلایق خود درست کرده و تحویل ما دهند تا این کیک‌ها را طبق هماهنگی‌های قبلی به خانواده‌هایی که کودک و نوجوان دارند برسانیم و خاطره خوبی از ماه رمضان و تولد کریم اهل‌بیت(ع) در ذهن آنان باقی بگذاریم.
  وی خاطرنشان کرد: امسال چهارمین دوره برگزاری طرح کیک‌پزون‌ نذری را در قزوین به یمن میلاد باسعادت امام حسن‌مجتبی(ع) برگزار خواهیم کرد.
  عبادی تصریح کرد: سال گذشته 110 کیک مختلف در این طرح به دست ما رسید که بین خانواده‌های نیازمند دارای کودک و نوجوان توزیع شد، سال‌های پیش از آن نیز مشارکت به همین نحو مطلوب بود.
  مسئول گروه جهادی شهید شاطری اظهار کرد: نکته قابل تامل در این طرح مردمی و خودجوش، مشارکت همه اقشار در این طرح است، برخی عزیزانی را می‌بینیم که از نظر ظاهری ممکن است در قید و بند عقاید مذهبی نباشند، اما با اشتیاق کیک‌های خود را جهت تحویل به گروه هدف به ما می‌رسانند.
  وی عنوان کرد: عزیزانی که تمایل به مشارکت در این طرح دارند می‌توانند کیک‌های خود را از ساعت 10 الی 17 روز یک‌شنبه به آدرس ترمینال، دومین کوچه، کوچه شهید صفری‌پور حسین‌پور، ساختمان ولیعصر(عج) تحویل داده یا با شماره تلفن‌های 09122814873، 09908985420 و 0283356760 تماس حاصل کنند تا همکاران ما کیک را از آنان تحویل بگیرند.
  فعالیت در حوزه‌های عمرانی و تامین جهیزیه
  عبادی در ادامه یادآور شد: گروه شهید شاطری چندین گروه خانواده را تحت پوشش دارد که مهم‌ترین آنان کارگران سرپرست خانواری هستند که در شرایط کرونایی دچار مشکل شده‌اند، همچنین نیازمندان محله‌های جنوب شهر مانند باغ‌نشاط، تالار، راه‌ری و دیگر مناطق نیز تحت پوشش ما هستند که هر ماه در مناطق مختلف بسته‌های معیشتی بین این نیازمندان توزیع می‌شود.
  وی عنوان کرد: همچنین جهادگران این گروه در زمینه فعالیت‌های عمرانی نیز ورود کرده و سال گذشته بیشترین توان خود را در این حوزه گذاشته و 23 منزل مسکونی متعلق به نیازمندان را تعمیر کردند.
  این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین یکی از فعالیت‌های ما طی دو سال گذشته، بحث تامین تجهیزیه برای نوعروسان نیازمند بوده است.
  عبادی تصریح کرد: سال گذشته 47 مورد جهیزیه در قالب کالاهایی از قبیل لباسشویی، اجاق‌گاز، جاروبرقی و سرویس چینی به نوعروسان نیازمند اهدا شد و سال 99 نیز 35 مورد جهیزیه بین این عزیزان توزیع شد.
  وی بیان کرد: هسته مرکزی گروه جهادی شهید شاطری متشکل از 7 نفر بوده و در مساجد مختلف نیز عزیزانی هستند که ما را در انجام امور یاری می‌کنند.
  مسئول گروه جهادی شهید شاطری تاکید کرد: جهادگران ما در مناسبت‌های مختلف نظیر ایام‌الله دهه فجر، نوروز، ماه مبارک رمضان، اعیاد غدیر و قربان، بازگشایی مدارس در مهر ماه و دیگر مناسبت‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را برای نیازمندان اجرا می‌کنند و در حوزه‌هایی از قبیل تامین هزینه‌های درمانی، تهیه پوشاک، تهیه بسته‌های لوازم التحریر و بسته‌های کمک معیشتی فعالیت می‌کنند تا موجب ایجاد حس خوب در این ایام در میان نیازمندان شوند.
  عبادی در پایان گفت: برای مثال سال گذشته برای خرید کاپشن کودکان نیازمند بالغ بر 100 میلیون ریال هزینه شد و در عید غدیر سال گذشته نیز 10 هزار پرس غذا در میان نیازمندان توزیع شد که در نظر داریم این برنامه‌ها را برای سال جاری نیز انجام دهیم.
  انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: امام حسن مجتبی ع سال گذشته کیک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی بعد از ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی رویداد «ملی یکصدا ایران» اظهار کرد: ۱۴ محله حاشیه‌نشین اردبیل همزمان با دهه کرامت میزبان نخستین رویداد هنری، تعاملی و آموزشی با عنوان «یک صدا ایران» خواهد بود.

وی افزود: این طرح با هدف پرورش هنرمندان آینده و در راستای کشف استعدادهای هنری در جغرافیای مناطق کمتر برخوردار و درراستای تحقق برنامه های عدالت محور دولت سیزدهم به همت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار می شود،.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و سازمان اجتماعی وزارت کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در اجرای این برنامه مشارکت خواهند کرد.

رجبی ادامه داد: گسترش فرهنگ و هنر بومی با توجه به ارتقای سطح فرهنگی در محلات حاشیه نشین، قومیت و انسجام عمومی قومیت‌ها و مقابله با نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان و کمک به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف این رویداد هنری است.

وی با بیان اینکه در این طرح گروه های نمایشی منتخب به همراه گروه های سرود مدارس و مساجد در روزهای ۱۹ تا ۲۵ اردیبهشت ماه و به مناسبت دهه فرخنده کرامت در ۱۴ محله کم برخوردار شهر اردبیل اجرای برنامه خواهند داشت، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای اجرای این رویداد هنری در اردبیل اتخاذ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی، شناسایی فعالان و کنشگران، تشکیل کارگروه‌های محلی با محور موضوعات اجتماعی، شبکه‌سازی، ترویج الگوی سبک زندگی ایرانی- اسلامی از محورهای این رویداد است.

رجبی افزود: بر اساس فراخوان منتشر شده، ۱۰ گروه نمایشی استان طرح و ایده نمایشی خود را به این اداره کل ارسال کرده‌اند که در نهایت ۵ نمایش برای اجرا در این مناطق و محلات توسط شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: حضور خادمان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، حضور و سخنرانی مدیران اجرایی استان و استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان محلات از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

کد خبر 6092336

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • اجرای طرح شهید محمودوند با هدف انسداد مبادی بی‌سوادی در کرمانشاه
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم