Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:07:46 GMT

درخواست مسئولین آلمانی از شهروندان: دوش آب گرم نگیرید

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۹۳۲۶

درخواست مسئولین آلمانی از شهروندان: دوش آب گرم نگیرید

به گزارش خبرگزاری مهر؛ سیاستگذاران انرژی آلمان هشدار داده‌اند که اگر واردات گاز روسیه قطع شود، عرضه گاز تنها تا اوایل پاییز ادامه خواهد داشت. به همین دلیل به آلمانی‌ها توصیه شده است چون ممکن است واردات گاز طبیعی این کشور از روسیه به دلیل حمله نظامی به اوکراین تحریم و قطع شود در مورد شیوه‌های مصرف دوش آب گرم تجدید نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلاوس مولر، رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان در مصاحبه‌ای گفت: "باید از خود یک سوال بپرسید که آیا واقعاً باید هفت روز در هفته دوش آب گرم بگیرید یا خیر."

این سخنان بازتاب بیانیه مشابهی بود که قبلاً توسط مارگرت وستاگر کمیسر اروپایی به ساکنان اتحادیه اروپا توصیه کرده بود "دوش حمام خود و نوجوان خود را کنترل کنند، و وقتی دوش آب گرم خود را خاموش کردید، بگویید، "پوتین آن را بگیر."

به گفته مولر، اگر آلمان واردات خود را از روسیه قطع کند، ذخایر گاز در این کشور حداکثر تا پایان تابستان یا اوایل پاییز باقی خواهد ماند. اما پس از آن انبارها خالی خواهند بود. و ما دوست نداریم قبل از زمستان چنین وضعیتی داشته باشیم.»

در بحبوحه فشار فزاینده بر اتحادیه اروپا برای افزودن حامل‌های انرژی روسیه به فهرست تحریم‌های مرتبط با اوکراین، آلمان ماه گذشته طرحی اضطراری را برای مدیریت عرضه گاز آغاز کرد که می‌تواند منجر به جیره‌بندی انرژی و اولویت‌بندی خانوارها و زیرساخت‌های حیاتی مانند بیمارستان‌ها شود.

تولید کنندگان دارو و مواد غذایی مولر در مصاحبه‌ای در اوایل این هفته همچنین به شهروندان هشدار داد که این طرح را سخره نگیرند و شروع به کاهش استفاده از تجملات خانگی خود کنند.

هفته گذشته، اتحادیه اروپا بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه از جمله ممنوعیت واردات زغال سنگ از ماه اوت را تصویب کرد. آلمان تلاش‌های خود را برای کاهش واردات از روسیه افزایش داده است، اما برلین می‌گوید که پایان دادن به اتکای خود به انرژی روسیه ممکن است تا تابستان ۲۰۲۴ طول بکشد. نفت روسیه در حال حاضر ۲۵ درصد از واردات آلمان را تشکیل می‌دهد که در مقایسه با فوریه ۳۵ درصد کاهش یافته است. واردات گاز نیز از ۵۵ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته است. واردات زغال سنگ سخت روسیه به نصف کاهش یافته و به ۲۵ درصد رسیده است.

درخواست‌ها برای پایان دادن به اتکای اروپا به انرژی روسیه پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ فوریه افزایش یافته است.

روسیه می‌گوید هدف از این عملیات غیرنظامی‌سازی و «جنگ زدایی» کشور همسایه است، اما بسیاری از کشورهای غربی این اقدام را یک تجاوز غیرقانونی می‌دانند. در نتیجه، ایالات متحده، بریتانیا، بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا و تعدادی از کشورهای دیگر، مسکو را با ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اقتصادی به منظور تحت فشار قرار دادن این کشور برای پایان دادن به عملیات نظامی در اوکراین روبرو ساختند. با این حال، تحریم‌ها تاکنون واردات انرژی از روسیه را شامل نشده است، زیرا بسیاری از کشورها به شدت به نفت و گاز روسیه متکی هستند.

کد خبر 5468770

منبع: مهر

کلیدواژه: تحريم اقتصادي روسيه آلمان اتحادیه اروپا واردات گاز بورس وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران تحريم اقتصادي روسيه وزارت صنعت معدن و تجارت سید احسان خاندوزی بانک مرکزی ارز رسمی سازمان امور مالیاتی نهاده های دامی نهضت ملی مسکن شرکت دانش بنیان وام مسکن قیمت نفت اتحادیه اروپا دوش آب گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دستکم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو(Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش