Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بروز تخلف دریافت هزینه‌های بالا توسط برخی رانندگان سرویس مدارس گفت: با توجه به شیوع کرونا حدود دو سال بود که سرویس مدارس به صورت معمول نداشتیم و تا شب عید هم بحث بازگشایی مدارس مطرح نبود لذا سرویس مدارس به صورت ساماندهی شده سابق برنامه ریزی نشده بودند. با اتخاذ تصمیم بازگشایی مدارس به شهرداری ها اعلام شد رانندگان فعال در حوزه سرویس مدارس شناسایی شوند و بخش عمده ناوگان نیز در سامانه سپند ثبت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما در حال حاضر با دو شیوه در بحث سرویس مدارس مواجه هستیم؛ نخست ناوگانی که به صورت رسمی توسط اموزش و پرورش در اختیار والدین است که کرایه آنها تعریف شده است و در شورای اسلامی هر شهر نیز به تصویب می رسد اما به دلیل محدود بودن زمان در هنگام بازگشایی مدارس گروهی از والدین نیاز خود را از طریق غیررسمی تامین کردند که امکان اعمال نظارت بر حوزه غیررسمی وجود ندارد و چارچوب مشخصی برای آن نداریم ولی اعلام کردیم در هر جای کشور اموزش و پرورش در صورتی که تقاضا داشته باشد از سوی شهرداری ها این امادگی وجود دارد تا ناوگان مورد نیاز را در اختیار قرار دهند.

وی ادامه داد: برخی از مدارس و والدین متاسفانه فرایند سرویس مدارس غیررسمی را برای این چند وقت در دستور کار خود قرار دادند و موارد اعتراض نسبت به دریافت هزینه های مازاد و نرخ کرایه سرویس مدارس نیز مربوط به همین بخش است. در حوزه سرویس مدرسه رسمی، زمانی که آموزش و پرورش نیاز هر مدرسه‌ای را به شهرداری اعلام کند، درخصوص راننده سرویس استعلام شده و قیمت براساس نرخ مصوب شده از سوی شورای شهر در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: نرخ کرایه سرویس مدارس با نرخ کرایه معمول حمل و نقل متفاوت است. معمولا برای هر سال تحصیلی بنابر کارکارشناسی که در کارگروه های ماده ۱۸ ایین نامه حمل و نقل دانش اموزی با حضور نماینده اموزش و پرورش، شهرداری و اولیا و مربیان شکل می گیرد؛ نرخی به صورت کارشناسی به شورای شهر پیشنهاد می شود که پس از تصویب و تایید فرمانداری به عنوان مبنا نرخ کرایه سرویس مدارس قلمداد می شود و برای سال تحصیلی اینده قابل استناد و اجرا خواهد بود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در بخش دیگری از صحبت های خود درباره اعلام موارد تخلف در افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس گفت: اگر تخلف در نرخ کرایه در حوزه ناوگان رسمی است، والدین در شهرداری شهر مربوطه گزارش تخلف را ثبت کنند و مسئله در کمیته‌های انضباطی بررسی خواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: نرخ کرایه سرویس مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای

 مهدی ابراهیمی معاون برنامه ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای  با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به منابعی که در کشور وجود دارد اولویت‌ها در حوزه نوسازی ناوگان توسط دولت بررسی  می‌شود گفت: برخی نقایص و کمبودهایی را در این بخش داریم که با توجه به  اولویت بندی های مختلف اتفاق می افتد. 

وی افزود: در بازه زمانی سال های ۹۸ تا ۱۴۰۱  در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی  ۵۷ هزار دستگاه را از رده خارج کردیم که از این تعداد برای کمتر از ۱۰تا ۱۲هزار دستگاه  بحث جایگزینی  آنها مطرح شد و مابقی بدون جایگزینی از رده خارج شد.

ابراهیمی  اظهار کرد: در سال گذشته  ۷۲ هزار دستگاه نوسازی شدند که این عملکرد نشان می دهد بیش از ۴سال است که در بازه زمانی اعلام شده نوسازی ناوگان حمل ونقلی در دستور کار قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل بیان کرد: این آمارها نشان می دهد حتی  با توجه به ورودی خودرویی که  در کشور داریم و از سوی دیگر با توجه به  سن ناوگان که در کشور داریم وضعیت باز هم مناسب نیست.

او اظهار کرد: هدف گذاری های صورت گرفته  نوسازی ۲۵۰ هزار خودرو است که برای میانگین سالانه  است و حداقل  باید  بتوانیم امسال بیشتر از این عدد خودرو از رده خارج کنیم و یک بخشی هم در حوزه جایگزینی خودروهای فرسوده انجام شود.

وی تاکید کرد: در آیین نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی که ۲۸اسفند سال قبل توسط دولت ابلاغ شد  اثرات خوبی را برای کشور شاهد هستیم و برای همین ۲۰ روز کاری از سال ۱۴۰۳ گذشته است بیش از ۲۸هزار دستگاه خودرو توسط مراکز پذیرش شده است که به اندازه ۲۷درصد آمار سال گذشته است و این به معنای  آن است که‌ ورودی خودروهای فرسوده خوب بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت