Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:48:14 GMT

حدود ۸.۵ میلیون راس دام خراسان رضوی پلاک‌گذاری شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۹۴۵۵

حدود ۸.۵ میلیون راس دام خراسان رضوی پلاک‌گذاری شد

احمد داوطلب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع جمعیت دام پلاک‌گذاری شده، هفت میلیون و ۹۲۲ هزار و ۷۴۲ راس دام سبک و ۴۸۳ هزار و ۸۴۰ راس دام سنگین بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان هویت بخشی دام در استان از زمان آغاز اجرای طرح در نیمه دوم سال ۹۸ تا ۲۰ فروردین ماه جاری است، ادامه داد: در ۲۰ روز فروردین امسال ۴۲ هزار و ۲۸۹ راس دام هویت‌گذاری شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: آخرین آمار دام سبک و سنگین استان هشت میلیون و ۶۱۶ هزار و ۳۴۱ راس است که با احتساب پلاک‌گذاری انجام شده، معادل بیش از ۹۸ درصد جمعیت دامی استان هویت بخشی شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته این رقم چندان دقیق نیست زیرا جمعیت دام مدام در گردش (ورود و خروج) است اما هویت‌گذاری ثابت و صرفا ورودی محاسبه شده و آمار خروجی از آن کم نمی‌شود.

داوطلب، علت این نقص را عدم ثبت کشتار، حذف و انتقال دام از استان در سامانه دامپزشکی اعلام کرد و گفت: اطلاعات ثبت شده در این قالب در صورت انتقال به سامانه هویت‌گذاری جهاد کشاورزی، امکان روشن شدن آمار واقعی دام زنده و دارای پلاک استان را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: توزیع نهاده بر اساس شماره پلاک هر دام انجام می‌شود و به هیچ وجه بر اساس شماره‌های ثبتی در سامانه نیست، بنابراین در توزیع نهاده مشکلی نداریم اما دقیق بودن آمار سامانه از حیث آمار دام زنده هویت‌گذاری شده دارای اهمیت و نشان از به روز بودن سامانه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح از اسفند پارسال در همه استانهای کشور اجرایی شده است، ادامه داد: هدف طرح ملی پلاک‌گذاری دام، جلوگیری از سرقت و قاچاق، دستیابی به آمار واقعی دام، استقرار صحیح و کارآمدی بیشتر نظام بهداشتی دام، تسهیل در پردازش توزیع نهاده‌های دامی و کنترل بازار عرضه و تقاضاست.

۱۰ درصد جمعیت دامی کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است.

سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود.  

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد دام و طيور وزارت جهاد کشاورزی مشهد دام و طيور پلاک گذاری هویت گذاری جمعیت دام راس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان خراسان رضوی گرم می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، آذر رضایی در گفتگویی با بیان اینکه روند تدریجی افزایش دما از صبح امروز در خراسان رضوی آغاز شده است و دمای هوا در استان تا پایان هفته رو به گرمی می‌رود، اظهارکرد: این افزایش دما بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد است که در مناطق گرمسیر محسوس تر خواهد بود.

وی گفت: وزش باد از دیگر پدیده های جوی خراسان رضوی است که همانند روزهای گذشته در استان غالب است که این پدیده در ساعات بعد از ظهر در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: از روز پنجشنبه هفته جاری نیز بارش های رگباری در مناطق مختلف استان آغاز می شود که در زمان مقرر اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

رضایی پور افزود: طی شبانه روز گذشته، قوچان با یک و داورزن با ۲۸ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی پنج تا ۲۰ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۱۷ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین هفت تا ۲۰ درجه در نوسان خواهد بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900979

دیگر خبرها

  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان