Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:40:21 GMT

بیش از ۶۰ درصد عشایر استان همدان در نهاوند ساکن می شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۹۶۱۸

بیش از ۶۰ درصد عشایر استان همدان در نهاوند ساکن می شوند

جعفر سلگی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام ورود عشایر به استان همدان، نیازاست تدابیر لازم جهت ترددواسکان آنها در مناطقی که از قبل مجوز اسکان در آن منطقه را دارند، اندیشیده شود.

وی گفت: منطقه خوشکاخوره محل اختلاف عشایر نهاوند و دلفان استان لرستان شده است.

سرپرست فرمانداری نهاوند افزود: برای جلوگیری از هرگونه تنش و اختلاف بین عشایر غیور و زحمتکش با فرماندار نور آباد لرستان رایزنی‌هایی انجام شد تا نسبت به قانع نمودن عشایر منطقه دلفان اقدام و مراتب از طریق مجاری قانونی پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلگی با اشاره به اینکه همچنین تصمیم گرفته شد تا منابع طبیعی استان و همچنین امور عشایری استان همدان نسبت به اجرای قانون بدون هیچ ملاحظه‌ای اقدام کنند، گفت: بیش از ۶۰ درصد عشایر استان همدان در نهاوند ساکن می‌شوند و زمان ورود آنها به مراتع نهاوند نیمه اردیبهشت ماه خواهد بود.

کد خبر 5468606

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاوند فرمانداری نهاوند ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه رمضان 1401 مشهد خراسان رضوی هفته هنر انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان گرگان گرد و غبار شیوع کرونا اردبیل استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان

 سهرابی بیدار در نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان گفت: این میزان از تولید ۴ هزارو ۲۸۷ میلیون کیلووات ساعت تولید یا تحویلی در سال است که ۹ و ۴ دهم این میزان تولید تلف می‌شود.

او به مصارف حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی ۵۰ درصد، در بخش خانگی ۳۲ درصد، در بخش صنعت ۱۱ درصد و در بخش عمومی و سایر مصارف ۷ درصد مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به افزایش ۱۳۵ مگاوات نیروگاه در همدان اشاره و تصریح کرد: ۱۱ و ۴ دهم درصد تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان تولید می‌شود و با افزایش نیروگاه جدید تولید برق به ۲۳ درصد خواهد رسید.

سهرابی بیدار از هوشمندسازی کنترل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: ۹۴ درصد مشترکان کشاورزی کنترل پذیر است.

او گفت: در مصارف خانگی جزو کشور‌های بدمصرف هستیم که مدیریت و صرفه جویی در مصارف خانگی ضروری است.

استاندار همدان هم گفت: باید رویکرد ما شعار سال باشد و جهش تولید با سرعتی فراتر از شرایط عادی صورت پذیرد تا شعار سال محقق شود.

قاسمی فرزاد، همچنین راهکار تحقق شعار سال را بهره وری در تولید دانست و افزود: باید نطام بهره وری ایجاد شود و میزان تلفات که ۱۰ درصد از تولید برق را در استان شامل می‌شود شناسایی و هدفگذاری شده و سالانه ۲ تا ۳ درصد از این تلفات کاهش یابد.

او تأکید کرد: کنترل هوشمند نیاز همه مصارف است و هوشمندسازی در مصارف پر مصرف کمک شایانی خواهد کرد چرا که بخصوص در بخش کشاورزی باید از تولید محصولاتی که نیاز بازار نیست و زمینه صادرات آن وجود ندارد اجتناب کرد، زیرا که ناطراز بودن در مدیریت انرژی و مدیریت تولید را شاهد هستیم.

استاندار همدان تصریح کرد: به شدت در مدیریت مصرف در حوزه خانگی باید انضباط حاکم باشد و انضباط انرژی داشته باشیم، زیرا در مصرف انرژی یک مدیریت درست مصرفی نیاز است و نباید از نرم متعارف مصرف بالا رود و اگر از نرم متعارف بالا رود باید قطعی اتفاق افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند