Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@18:22:38 GMT

خدمت در ارتش به امر امام عصر (عج)

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۹۶۶۰

خدمت در ارتش به امر امام عصر (عج)

ورود به انجمن اسلامی مرکز آموزش گروه ۴۴ توپخانه اصفهان و آشنا شدن با صیادشیرازی از مهم‌ترین دوران اتفاقات سربازی محمدجعفر است، اتفاقی که در ادامه زندگی‌اش، نقش تأثیرگذاری ایفا می‌کند و او را تا رسیدن به مقام شهادت پیش می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از تمام کردن خدمت سربازی، جعفر همچنان به صورت بسیجی در ارتش حضور داشت، بدون حقوق و مواجب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موقع جنگ بود و دفاع.

سرتیپ صالحی درباره این روزها این طور روایت کرده است: «سال ۶۰ که تمیسار صیادشیرازی به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش منصوب شد و به تهران آمد، سرهنگ محمد جعفر نصر اصفهانی هم همراه ما آمد. حتی وقتی خدمتش تمام شد، باز ما را رها نکرد، مرتب با بسیج و سپاه همکاری می‌کرد. هم‌زمان با آن، وظیفه پیک فرماندهی نزاجا را هم با موتورش انجام می‌داد. خودم بارها ترک موتورش نشستم و با هم به مأموریت رفتیم.»

میان خدمت در ارتش یا سپاه مانده بود، تا اینکه در عالم رؤیا امام زمان (عج) را زیارت کرد و امام به او توصیه کرد که ارتش را انتخاب کند.

در زمان جنگ با اینکه در مرکز آموزش گروه ۴۴ توپخانه اصفهان بود، اما وی رسته پیاده را برگزید و دوره مقدماتی را در لشگر ۲۸ پیاده سنندج که در دو جبهه درگیر بود و از پر مخاطره‌ترین یگان‌ها بود، انتخاب کرد و به آن یگان منتقل و به عنوان فرمانده گروهان پیاده در خط مقدم جبهه مشغول به خدمت شد.

سال ۱۳۶۷ در یک عملیات رزمی در منطقه مریوان و پنجوین عراق به شدت مجروح و به پشت جبهه منتقل شد و در همین زمان به واسطه تک شیمیایی دشمن بعثی آلودگی شیمیایی نیز پیدا کرد، همان آلودگی که نهایت به شهادتش منجر شد.

سال ۱۳۷۵ حال عمومی‌اش مجدداَ به وخامت گذاشت و بعد از مدتی بستری شدن در بیمارستان و منزل و تحمل درد و رنج فراوان در ۱۹ آبان ماه سال ۱۳۷۵ به یاران شهیدش پیوست.

شهید محمد جعفر نصر اصفهانی یکی از مرواریدهای گمنام در صدف اقیانوس بیکران ایثار بود که در برنامه «۲۳ هزار جان» به معرفی او پرداخته شد.

کد خبر 568968

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهدای دفاع مقدس برنامه 23 هزار جان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرمانده هوانیروز ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان

امیر سرتیپ دوم خاموشی با حضور در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان، از بخش های مختلف این یگان بازدید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خاموشی فرمانده هوانیروز ارتش با حضور در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور نیروی زمینی ارتش از دانشکده و کلاس‌های خلبانی و فنی، ساختمان‌های در حال بازسازی و بازسازی و تجهیز شده، کتابخانه تخصصی، آشپزخانه و سایر قسمت های این مرکز بازدید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد +شرایط
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود
  • امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد
  • بازدید فرمانده هوانیروز ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم