Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای آبیاری تحت فشار در سطح ۵۰۰ هکتار با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال از جمله دلایل موفقیت این شهرستان در کسب جایگاه نخست استانی بوده است.

وی گفت: مرمت ۱۰ رشته قنات به طول پنج کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، اجرای طرح انتقال آب با لوله از محل سامانه‌های نوین آبیاری به طول ۳۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال، شناسایی و اخطار به مالکان هزار استخر برای ردیافت مجوز و یا اجرای شرایط ایمنی و فنس کشی اطراف استخرها با هماهنگی دادستانی شهرستان از دیگر اقدامات این اداره در حوزه آب و خاک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه به دیگر فعالیت‌های این اداره در حوزه تولیدات گیاهی اشاره کرد و افزود: مدیریت مناسب در حوزه مبارزه با سن غلات با میانگین سن زدگی سه درصد، توسعه باغهای نوین به میزان ۱۰ هکتار، توسعه کشت گیاهان دارویی حدود ۱۶۰ هکتار، صدور مجوز تاسیس و بهره برداری گلخانه حدود ۲۰ باب با سطحی بالغ بر ۱.۵ هکتار، از دیگر فعالیتهای این اداره در حوزه تولیدات گیاهی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه به حوزه مکانیزاسیون نیز پرداخت و گفت: جذب ۲۶۰ نوع انواع تراکتور، معرفی بالغ بر ۳۷۰ نفر برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون به بانک کشاورزی به مبلغ ۶۵۰ هزار میلیون ریال برای خرید ۷۰۷ عدد انواع دستگاه‌ها و جذب ۲۲۸  میلیارد ریال تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون برای انواع ادوات و دستگاه‌ها از دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته بوده است.

محمدی گفت: راه‌اندازی یکی از مدرن‌ترین واحدهای پرورش مرغ تخمگذار شرق کشور با ظرفیت ۱۶۰ هزار قطعه و توزیع چهار هزار جعبه تخم نوغان به متقاضیان پرورش کرم از مهم ترین اقدامات این شهرستان در حوزه فعالیت های دامی بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین توزیع نهاده های خام بین گاوداری‌های صنعتی به میزان ۹ هزار تن، جوجه‌ریزی در حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه، تولید و توزیع کنسانتره به میزان ۲۵ هزار تن و راه‌اندازی سه واحد غیرفعال مرغ گوشتی به ظرفیت ۶۰ هزار قطعه از دیگر اقدامات تربت حیدریه در حوزه دامی بوده  است.

وی به حوزه شیلات و آبزیان نیز اشاره و اظهار کرد: تولید ۳۰۶ تن ماهی سردابی و گرمابی در ۸۵ مرکز پرورش ماهی، تکثیر ۸۰ هزار قطعه ماهی سردابی و تولید ۱۹۲ هزار قطعه ماهی زینتی از جمله فعالیت های شهرستان در این حوزه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌ حیدریه بیان کرد: به فعالیت بازگرداندن کارخانه غیرفعال خوراک دام و طیور دردانه قطب تربت و نیز کارخانه غیرفعال خوراک دام و طیور خیزران خراسان، صدور مجوز تاسیس و بهره‌برداری در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی به تعداد هشت مورد مجوز  تاسیس و هفت مورد مجوز بهره‌برداری، از دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته بوده است.

محمدی به فعالیت‌های حوزه ترویج نیز اشاره کرد و گفت: انتخاب ۱۲ رشته به عنوان نمونه‌های برتر استانی و به تبع آن کسب رتبه برتر استان و احراز رتبه دوم استان در عملکرد صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، کسب رتبه نخست استان در حوزه عملکرد رسانه‌های آموزشی، عضویت بهره‌برداران در شبکه اجتماعی کشاورزی ایران بالغ بر ۲ هزار نفر، افتتاح کانون یادگیری افتخاری در راستای استفاده از ظرفیت کشاورزان نمونه برای توانمندسازی سایرین، راه‌اندازی گروه‌های تخصصی کشاورزی و عضوگیری و آموزش بهره‌برداران به صورت مجازی به تعداد هزار نفر روز، از جمله دیگر اقدامات این مدیریت بوده است.  

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه به فعالیت‌های حوزه امور اراضی اشاره کرد و گفت: در حوزه حفظ کاربری در بحث صدور اخطار توقف عملیات به تعداد ۲۱۴ فقره، در بحث اجرای تبصره ۱ و ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری ۷۵ فقره، صدور اسناد کشاورزی به تعداد ۵۲ مورد و در سطح ۵۱۲ هکتار و رفع تداخلات شامل تعیین تکلیف ۲ پلاک ثبتی و پیگیری و انجام مراحل ۱۵ پلاک ثبتی و انعقاد ۳۰ پلاک جدید، از جمله دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

محمدی افزود: واگذاری اراضی در سطح ۱۲۳.۵ هکتار، وصول عواید ناشی از حفظ کاربری اجور معوقه، واگذاری و فروش به مبلغ ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال، ثبت ۴۰۰ فقره پرونده در سامانه حقوقی و نظارت بر طرح‌های واگذاری و تبصره ۱ و ۴ به تعداد ۱۳۶ مورد از دیگر اقدامات حوزه اراضی در سال گذشته بوده است.

شهرستان تربت حیدریه ۹۰ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد و با داشتن هشت هزار و ۸۰۰ هکتار کشتزار زعفران، ۱۲ درصد از کشت این محصول در استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

سالانه ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این شهرستان تولید می‌شود که این رقم معادل حدود هفت درصد کل تولیدات استان است.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مكانيزاسيون تربت حیدریه کشاورزی آبیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مكانيزاسيون تربت حیدریه وزارت جهاد کشاورزی مكانيزاسيون تربت حیدریه کشاورزی آبیاری مدیر جهاد کشاورزی تربت دیگر اقدامات دیگر اقدامات میلیارد ریال تربت حیدریه هزار قطعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی

به گفته مجتبی دهقان‌پور؛ استان فارس به دلیل اقلیم چهار فصل ظرفیت مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی دارد و یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی در زمینه گیاهان دارویی است که می‌تواند به ارزش افزوده آن کمک کند.

او تصریح کرد: سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزار‌های استان فارس حدود دو هزار هکتار بود که با اقدامات و برنامه ریزی‌های منسجم انجام شده، کشت گیاهان دارویی مانند خاکشیر، بابونه، آویشن و گل محمدی در اراضی دیم ۱۶ شهرستان مجری طرح افزایش چشمگیر یافت.

دهقان پور خاطر نشان کرد: شهرستان مرودشت با سه هزار و ۵۴۹ هکتار کشت دیم گیاهان دارویی در این حوزه پیشرو است و گیاه دارویی خاکشیر با سطحی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح گیاه دارویی کشت دیم را در شهرستان‌های مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را به خود اختصاص داده است.

فارس پیشرو در تشکیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کسب ۲۶ گواهی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: اهمیت این گواهی در هویت دار کردن محصولات از لحاظ کیفیت و چگونگی فرایند تولید است و قابلیت‌های استان فارس را در حوزه زنجیره ارزش مشخص می‌کند.

دهقان پور در مراسم رونمایی از سامانه مدیریتی زنجیره تولید و تامین گیاهان دارویی، بیان کرد: در حال حاضر دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این استان تشکیل شده که مفتخریم به عنوان استان پیشرو در این قضیه در نمایشگاه بین المللی اکسپو در استان تهران از این سامانه رونمایی کنیم.

به گفته او؛ هدف از راه اندازی این سامانه، پایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی به موازات فعالیت‌های در حال انجام است به نحوی که تمامی عوامل پشتیبان در مقوله تولید، نگهداری و عرضه محصول به بازار، قابل رصد و نظارت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهره گیری از این سامانه موجب افزایش دانش ما در حوزه گیاهان دارویی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه متناسب با مخاطبین حوزه گیاهان دارویی، اقدام به اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری، تولید و فرآوری محصولات می‌کند و در قالب‌های متنوع از قبیل اینفوگرافیک و پادکست گزارش فعالیت‌های انجام شده را نیز ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور