Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آنجایی که کووید-۱۹ و آنفلوآنزا توسط ویروس‌های مختلف ایجاد می‌شود، دریافت هر دو واکسن ضروری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فقط در صورتی می‌توان خطر ابتلاء به بیماری‌ها را کاهش داد که اقدامات لازم جهت پیشگیری از بروز آن‌ها را به درستی و با دقت انجام داد. برای نمونه، توصیه شده است که به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن به دیگران خود را قرنطینه یا ایزوله کنید، از ماسک استفاده کنید، از حضور در محیط‌های شلوغ دوری کنید و واکسن کرونا را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که درحال‌حاضر، مؤثرترین و بهترین روش برای مقابله با بیماری کووید -۱۹، واکسیناسیون است، زیرا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

آنفلوآنزا و کووید -۱۹ چه شباهت‌هایی با یکدیگر دارند؟

کووید -۱۹ و آنفلوآنزا هر دو بیماری تنفسی هستند. با وجود اینکه به دلیل آلوده شدن به ویروس‌های مختلف ایجاد می‌شوند، اما علائم آن‌ها مشابه است، زیرا هر دو بیماری بر دستگاه تنفس افراد تأثیر می‌گذارد. بیماری کووید -۱۹ توسط ویروس کرونا و بیماری آنفلوآنزا توسط چهار نوع ویروس آنفلوآنزای فصلی A، B، C و D ایجاد می‌شود. با این وجود، بدون انجام دادن تست مناسب نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد که فرد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده است یا درگیر بیماری آنفلوآنزا است. به همین دلیل، بهتر است افراد در برابر هر دو بیماری واکسینه شوند، علائم مشترک هر دو بیماری شامل سرفه، آبریزش بینی، گلو درد، تب، سردرد و خستگی می‌شود. هر دو بیماری کووید -۱۹ و آنفلوآنزا از طریق قطرات تنفسی موجود در هوا ناشی از سرفه کردن، عطسه کردن و صحبت کردن فرد بیمار به دیگران منتقل می‌شود. ممکن است افراد درگیر کووید -۱۹ یا آنفلوآنزا بدون علامت شوند یا نوع خفیف یا شدید آن را تجربه کنند، حتی ممکن است این دو بیماری کشنده باشد.

اقدامات پیشگیرانه جهت پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ و آنفلوآنزا چیست؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و آنفلوآنزا را می‌توان با رعایت چند اقدام اساسی کاهش داد. برای نمونه، به افراد توصیه شده است که فاصله خود از دیگران را حفظ کنند، از حضور در محیط‌های شلوغ دوری کنند، در محیط‌های بسته درها و پنجره‌ها را باز کنند، صورت و بینی خود را هنگام عطسه و سرفه بپوشانند، دست‌های خود را به صورت مرتب بشویند و ضدعفونی کنند، تا حد امکان در منزل بمانند، از لمس کردن چشم‌ها، دهان و بینی خود اجتناب کنند، در صورت بروز علائم خاص آزمایش انجام دهند و در برابر بیماری‌ها واکسینه شوند.

آیا می‌توان دو واکسن کووید -۱۹ و آنفلوآنزا را به صورت همزمان دریافت کرد؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که افراد می‌توانند واکسن هر دو بیماری کووید -۱۹ و آنفلوآنزا را به صورت همزمان دریافت کنند. مؤثرترین روش برای پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و آنفلوآنزا، دریافت واکسن است. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که کمتر از یک درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ از آنفلوآنزا رنج می‌برند.

در صورت دریافت واکسن کرونا لازم است واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنیم؟

به گفته محققان، دریافت واکسن کرونا سیستم ایمنی افراد در برابر پاتوژن ایجاد کننده بیماری را تقویت می‌کند. از آنجایی که کووید -۱۹ و آنفلوآنزا توسط ویروس‌های مختلف ایجاد می‌شود، دریافت هر دو واکسن ضروری است.

کد خبر 568852

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ابتلا به کرونا شیوع کرونا کرونا پیشگیری از کرونا آخرین اخبار کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ آنفلوآنزا واکسن آنفلوآنزا بیماری آنفلوآنزا شیوع آنفلوانزا واکسن کووید ۱۹ واکسن واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا دریافت واکسن دو بیماری واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان

 به گزارش  تابناک به نقل از گاردین، اولین واکسن سفارشی مبتنی بر فناوری «ام‌آر‌ان‌ای» برای بیماران مبتلا به ملانوما، کشنده‌ترین سرطان پوست، در بریتانیا آزمایش شد.
 

 دکتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، گفت که این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن یک نئوآنتی ژن درمانی فردی است. این برای تحریک سیستم ایمنی طراحی شده است تا بتواند با نوع خاصی از سرطان و تومور بیمار مقابله کند.

شاو گفت: «این یک درمان کاملاً فردی است و از برخی جهات بسیار هوشمندانه‌تر از یک واکسن است». واکسن «سفارشی» به این معنا است که آن را برای بیماری که آن را می‌زند طراحی می‌کنند و ممکن است برای بیمار بعدی مؤثر نباشد. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن بیمار هماهنگ است و به سیستم ایمنی او آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی را برای حمله به آنتی‌ژن‌ها یا پادگن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی این درمان سفارشی، نمونه تومور بیمار برداشته می‌شود و دی‌ان‌ای آن را توالی‌یابی می‌کنند که هوش مصنوعی نیز در این فرآیند نقش دارد.

داده‌های فاز ۲ نشان داد که احتمال مرگ یا بازگشت سرطان بعد از سه سال در افراد مبتلا به ملانوم‌های پرخطر که همراه با ایمونوتراپی کیترودا تزریق شده بودند در مقایسه با افرادی که فقط کیترودا دریافت کردند، تقریباً نصف (۴۹%) بود.

نحوه استفاده این واکسن برای بیماران به این صورت است که ۱ میلی گرم از واکسن MRNA را هر سه هفته برای حداکثر ۹ دوز و ۲۰۰ میلی گرم کیترودا هر سه هفته (حداکثر ۱۸ دوز) برای حدود یک سال دریافت می‌کنند.

تاریخچه تولید واکسن «ام‌آر‌ان‌ای»
تولید «ام‌آر‌ان‌ای» و تزریق آن در بدن بیش از سی سال قدمت دارد. ساخت واکسن معمولا ده تا پانزده سال طول می‌کشد، اما با همه‌گیری کرونا، فرآیند تولید واکسن شتاب گرفت و به لطف پژوهش‌هایی که پیشتر بر روی سرطان انجام شده بود، یک سال بیشتر طول نکشید. همین، پژوهشگران را تشویق کرد تا امیدوارانه به تولید این واکسن‌ها برای درمان و پیشگیری از دیگر بیماری‌ها از جمله سرطان ادامه دهند.

دو نوع واکسن پیشگیری از سرطان وجود دارد که توسط سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا تأیید شده‌اند؛ واکسن «اچ‌پی‌وی» که از فرد در برابر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) محافظت می‌کند. اگر این ویروس برای مدت طولانی در بدن بماند، می‌تواند باعث ایجاد برخی از انواع سرطان شود.

واکسن دیگر «هپاتیت بی» است که از فرد در برابر این ویروس که می‌تواند باعث سرطان کبد شود محافظت می‌کند.

واکسن‌هایی که سرطان را درمان می‌کنند از روشی درمانی به نام ایمونوتراپی بهره می‌برند که کارشان تقویت و آموزش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرطان است. پزشکان به افرادی که سرطان دارند واکسن درمانی می‌دهند تا هر سلول سرطانی را که پس از پایان درمان در بدن باقی مانده است از بین ببرند و یا از رشد یا گسترش تومور جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!