Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@21:58:39 GMT

واکنش استاندار تهران به تعطيلي خانه خورشيد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۰۲۲۳

خبرگزاری آریا-منصوری نسبت به تعطیلی برخی از مجموعه‌های مردم نهاد فعال در حوزه معتادان متجاهر و زنان کارتن‌خواب واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محسن منصوری استاندار تهران در پاسخ به این سوال که با شروع کار قرارگاه اجتماعی برخی از مجموعه‌های مردم نهاد که به معتادان متجاهر خدمات ارائه می‌دادند یا تعطیل شده و یا در حال تعطیلی هستند مانند خانه خورشید، چرا قرارگاه با همین سازمان‌ها که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کنند، همکاری نمی‌کند، گفت: ما نمی‌خواهیم جای مجموعه‌های مردمی را بگیریم بلکه سیاست ما در قرارگاه خدمات اجتماعی این است که نهایت استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی را داشته باشیم؛ تاکید دولت و رییس جمهور محترم این است که در اجرای برنامه‌ها و در تحقق سیاست‌های دولت نهایت استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بعضی از شئون، حاکمیتی است یعنی ممکن است هیچ مجموعه مردمی نتواند به طور مثال ده هزار معتاد متجاهر را نگهداری کند طبیعتا مجموعه مردمی امکان نگهداری متمرکز این افراد را ندارند، بنابراین همانطور که گفتم برخی از این شئون، حاکمیتی است و حتما باید مجموعه دستگاه‌های شورای تامین یا مجموعه دستگاه‌هایی که عضو قرارگاه هستند این موضوع را دنبال کنند.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: برخی از این شئون قابل واگذاری و واسپاری به گروه‌های مردمی است به طور مثال شئونی از جنس صیانت افراد بهبودیافته را می‌توان به موسسات مردمی واگذار کرد، یعنی اگر فردی را سه الی شش ماه در یک مرکز نگهداری کردیم و این فرد اصطلاحا سم‌زدایی شده و ترک اولیه را انجام داد و در حقیقت از مشکلات اولیه رها شد، اگر ما دوباره این فرد را در سطح جامعه رها کنیم، ممکن است دوباره به سمت اعتیاد بازگردد، بنابراین اینجا نیاز است، یک مجموعه مردمی و یک تشکل با ما همراهی کند و فرآیندهای مددکاری، روانشناسی و صیانت را برای این فرد طی کند.
منصوری تصریح کرد: تقسیم کاری بین دولت و مجموعه‌های مردمی صورت گرفته است، ما اعتقاد داریم هر بخشی از کار را که مجموعه‌های مردمی بتوانند اجرا کنند و پیش ببرند باید به آن‌ها بسپاریم.
وی در پاسخ به این سوال که برخی از سازمان‌های مردم نهاد مانند خانه خورشید سال‌ها این خدمات را به افراد بهبودیافته و معتادان ارائه می‌دادند، اما به دلایلی این مرکز بسته شده است، آیا قرار است مجموعه‌هایی که در گذشته خدمات ارائه می‌دادند تعطیل و مجموعه‌های جدیدی جایگزین شوند، گفت:  به طور مصداقی نمی‌توانم درباره مجموعه خاصی نظر بدهم؛ باید ببینیم علت تعطیلی این مجموعه‌ چه بوده است. ما هر مجموعه‌ای را که بتواند باری از این ماموریت دولت بردوش بکشد، دستش را هم می‌بوسیم و منت‌دار آن‌ها هم هستیم چراکه این مجموعه‌ها دارند کار دولت را انجام می‌دهند و ما از این خدمات آن‌ها استقبال می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خانه خورشید مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901525

دیگر خبرها

  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در مسیر استان سمنان
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟