Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سیاست‌گذاری اقتصاد سلامت گفت: قانون جوانی جمعیت و خانواده مجلس شورای اسلامی نه‌تنها غربالگری ناهنجاری‌های جنین را ممنوع و حذف نکرده، بلکه خواستار تقویت و کیفیت بخشی به آن شده است.

دکترخلیل علی محمدزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایران اکونومیست اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت و خانواده مجلس شورای اسلامی نه‌تنها غربالگری ناهنجاری‌های جنین را ممنوع و حذف نکرده، بلکه خواستار تقویت و کیفیت بخشی به آن شده است!

وی با اشاره به نامه شماره 619 - مورخه 21 فروردین 1401 وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در نامه‌ای که اخیراً از سوی اداره سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت صادره شده، تنها به تبصره 3 ماده 53 قانون جوانی جمعیت اشاره شده که این اطلاع‌رسانی ناقص، ضمن ایجاد نگرانی و سوء تفاهمات گسترده در بین خانواده‌ها و جامعه پزشکی، اغراض شخصی و سازمانی برخی در حمله مجدد به این قانون را فراهم ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌محمدزاده تصریح کرد: واقعیت مسئله این است که مطابق ماده 54 این قانون، ارائه خدمات غربالگری باید از سامانه‌های سطح یک(مانند سامانه سیب) به سامانه خاص دیگری انتقال یابد، تا در جهت ارتقای سلامت مادر و جنین، نحوه اقدامات، انجام فرآیندها و تفسیر نتایج آن زیر نظر متخصصان امر مورد رصد، تحلیل و پیگیری دقیق‌تری قرار گیرد.

رئیس مرکز سیاست‌گذاری اقتصاد سلامت با اظهار تاسف از اقدامات منفی و شیطنت‌آمیزی که هر از گاه از سوی افراد و برخی دستگاه‌ها به طور سهوی و عمدی در حمله به ضرورت مدیریت تناسب و سلامت جمعیت و تعالی خانواده در کشور صورت می‌گیرد، گفت: از رئیس جمهوری محترم خواهانم در اجرای همه‌جانبه قانون ابلاغی جمعیت و اصلاحات اساسی، تشکیل ستاد ملی جمعیت و همچنین هماهنگی امور، بیش از این تاخیر نکرده و کار را به کسانی که در این زمینه اشراف و سرعت لازم را ندارند، محول نکند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند

به گزارش خبگزاری مهر، دکتر علی اکبر محمدی افزود: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواستهای ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

کد خبر 6089570

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • دروغ بایدن: راننده ۱۸ چرخ بودم!
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور