Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@06:55:43 GMT

شهر آفتاب آمادگي برگزاري نمايشگاه کتاب را دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۰۵۸۶

خبرگزاری آریا-خبری با عنوان نمایشگاه بین المللی کتاب به شهر آفتاب رفت در رسانه‌ها منتشر شد، اما پس از دو روز مسئولان شهری توافق کردند نمایشگاه کتاب در مصلی تهران برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، 16 سال پیش برای از بین بردن گره ترافیکی شهر تهران مقرر شد نمایشگاهی خارج از شهر ساخته شود که پس از چند دوره از عمر شورای شهر بالاخره سال 95 به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق ماده 6 قانون شرکت‌ها تمامی نمایشگاه‌های شهر تهران باید در این مکان برگزار شود، اما در سال 95 با برگزاری نمایشگاه کتاب و آب گرفتگی قسمتی از نمایشگاه کرکره این مکان پایین کشیده شد و تاکنون در سکوت به سر می‌برد.
عباس تقدسی نژاد مدیر عامل شهر آفتاب دراین باره گفت: حدود دو ماه و نیم است که مسئولیت این مکان را برعهده گرفته ام و زمانی که به این مکان آمدم متاسفانه از 5 سال اخیر هیچ اتفاق جدیدی برای نگهداشت و بهبود وضعیت شهر آفتاب درنظر نگرفته بودند.
وی افزود: با بازدیدی که از فضای محیطی داشتم در نگاه اول متوجه شدیم نمایشگاه شهر آفتاب برخلاف مطالب منتشر شده در فضای مجازی، وضعیت خیلی نامناسبی نیز ندارد و می‌توان با کمی برنامه ریزی و هزینه فضای نامناسب را بهبود ببخشید.
تقدسی نژاد در ادامه تاکید کرد: من از همین جا اعلام می‌کنم که آمادگی برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب را داریم و هیچ مانعی وجود ندارد.
وزارت ارشاد : فضای سالن‌های شهر آفتاب ظرفیت برگزاری نمایشگاه ندارد
به گفته مسئولان وزارت ارشاد فضای سالن‌های شهر آفتاب ظرفیت برگزاری نمایشگاه را ندارند. در این خصوص مطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران تصریح کرد: در نگاه اول شهر آفتاب امکانات رفاهی، پذیرایی و خدماتی به شهروندان را دارد، اما وزارت ارشاد می‌گوید فضای نمایشگاه باید 50 هزار متر باشد تا بتوانیم نمایشگاه را در آن برگزار کنیم و این در صورتی است که فضای مناسب نمایشگاه 35 هزار مترمربع است لذا امسال نمایشگاه در مصلی برگزار می‌شود و برای سال آینده قطعا فضای نمایشگاه را آماده می‌کنیم.
نمایشگاه‌های پرمخاطب باید به خارج از شهر انتقال یابد
براساس مصوبه شورای شهر شهر تهران نمایشگاه‌های پرمخاطب باید به خارج از شهر انتقال یابد. این گلایه جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران است که در ادامه می‌گوید با برگزاری نمایشگاه در مصلی تهران ترافیک در محدوده خیابان بهشتی و اتوبان مدرس و خیابان‌های اطراف ایجاد می‌شود و این در صورتی است که شهروندان در ساعات عادی نیز با ترافیک مواجه هستند لذا هیچ نمایشگاهی نباید در شهر تهران برگزار شود بلکه باید به بیرون از شهر انتقال یابد.
سردار حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ هم نسبت به برگزاری نمایشگاه در داخل شهر ضمن تذکر به نمایشگاه داران می‌گوید متاسفانه تصمیمات برگزاری نمایشگاه پشت در‌های بسته صورت می‌گیرد و شهرداری و پلیس در این زمان حضور ندارند و ما بعد از تصمیم نهایی متوجه می‌شویم که قرار است نمایشگاه برگزار شود و پلیس نسبت به چنین اقدامی برخورد می‌کند.
سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب 21 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و این در شرایطی است که نمایشگاه شهر آفتاب آمادگی برگزاری نمایشگاه کتاب را دارد و ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های آن موجود است، اما اینکه چرا برای برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب اقدام نمی‌شود مسئولان ذیربط باید پاسخ دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب برگزاری نمایشگاه نمایشگاه کتاب نمایشگاه ها برگزار شود شهر آفتاب شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در صفحه اجتماعی خود نوشت؛
«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران