Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اصلاحیه جدید قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در اصلاحیه جدید ارائه هر گونه خدمات به کالاهای مشمول قاچاق از طریق بیمه، گارانتی، خدمات پس از فروش، نصب و تعمیر مشمول مجازات است و در قانون جرم انگاری شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، امیرمحمد پرهام فر در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در وزارت صمت گفت: موفقیت مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم یدکی در کنار اقدامات انجام شده توسط وزارت صمت و ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق به همکاری تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی نیز نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی مبارزه مبارزه با قاچاق با اشاره به اصلاحیه جدید قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در مورخ 20 فروردین توسط رئیس جمهور ابلاغ شد، افزود: در بخش مربوط به شفافیت گردش کالا در بازار در سطح نگهداری الزامات جدیدی پیش‌بینی شده است که دارای اهمیت است که یکی از مباحث آن الزام ثبت کالا در سامانه جامع انبارها و صدور قبض و حواله انبارها با مشخصاتی که در قانون به صراحت تعیین شده است.

وی بیان داشت: در قانون به مشخصات قبض و حواله انبار اشاره شده که عدم ثبت کالا به این شیوه ضمانت اجرایی به همراه دارد و اگر کالایی مشمول شناسه کالا باشد مانند لوازم دیکر خودرو باید الزاما شناسه کالا داشته باشد و انباری بدون ثبت این کالاها مشمول مجازات تبصره ماده 18 قانون می‌شود که مجازات آن حداقل میزان همان کالا است. 

پرهام فر گفت: در اصلاحیه جدید ارائه هر گونه خدمات با کالاهای مشمول قاچاق از طریق بیمه، گارانتی، خدمات پس از فروش، نصب و تعمیر نیز مشمول مجازات است و در ماده 6 مکرر و تبصره ذیل آن در قانون جرم‌انگاری شده است و لذا عدم ثبت در انبار برای کلیه کالاهایی که سوی ستاد تنظیم بازار و ستاد مبارزه با قاچاق عدم ثبت آن در انبار مجازات شدیدی را خواهد داشت. 

* کشف 92 میلیارد ریالی لوازم یدکی قاچاق و تقلبی 

جلال امینی امروز در حاشیه جلسه مبارزه با قاچاق کالا در وزارت صمت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اولویت‌های ماموریتی ناجا مبارزه با قاچاق کالا است و سطح عرضه نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: طرح مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی از هفته گذشته در اولویت کار ما قرار گرفته است و این طرح را در سراسر کشور اجرا شده است. 

وی افزود: براین اساس در حوزه لوازم یدکی قاچاق و تقلبی در استان اصفهان 5 میلیارد ریال در استان قم 80 میلیارد ریال و در استان آذربایجان غربی نیز 7 میلیارد دلار کشفیات داشته‌ایم. 

امینی با بیان اینکه در فرآیند ورود و خروج کالا، حمل و نقل و انبارش همکاران ما اقدامات خوبی انجام داده‌اند، گفت:  برادران ما در قالب 12 راهبرد اصلی و 38 اقدام کلیدی، موضوع مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی را دنبال می‌کنند که ان شاء الله به ثباتی در سطح رضایت عمومی مردم و اطمینان خاطر در سطح بازار دست خواهیم یافت. 

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: قاچاق لوازم یدکی ، لوازم یدکی ، لوازم یدکی تقلبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قاچاق لوازم یدکی لوازم یدکی لوازم یدکی تقلبی مبارزه با کالاهای قاچاق مبارزه با قاچاق کالا ستاد مبارزه قاچاق و تقلبی اصلاحیه جدید لوازم یدکی کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی استان ایلام از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا  و کشف ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال  کالای قاچاق  وتوقیف ۹ دستگاه خودروی شوتی در ایلام خبر داد.

سردار «جمال سلمانی » در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها ، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد، بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام، سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا های مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردندتصریح کرد: هموطنان می توانند اخبار و اطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰درمیان بگذارند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد