Web Analytics Made Easy - Statcounter

تظاهرات علیه کشتار یک شهروند سیاه پوست به دست پلیس آمریکا، همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - قتل «پاتریک لیویا»، جوان ۲۶ ساله سیاه‎پوست به دست پلیس شهر «گرند رپیدز» در «میشیگان» آمریکا موجب به راه افتادن موج اعتراضات شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

 

به گزارش «فاکس نیوز»، ساکنان شهر «گرند رپیدز» روز شنبه به وقت محلی و برای چهارمین روز متوالی در اعتراض به قتل «پاتریک لیویا»، به خیابان‌ها رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

این تظاهرات در چندین نقطه از شهر «گرند رپیدز» برگزار شده و شرکت کنندگان اقدام پلیس در کشتار شهروندان سیاه پوست را محکوم کردند.

 

بیشتر بخوانید: اعتراضات علیه پلیس آمریکا در پی قتل یک جوان سیاه‎پوست در میشیگان واکنش‎ها به رفتار خشن افسران پلیس آمریکا با یک نوجوان سیاه‌پوست

گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه‌هایی در خارج از ایالت میشیگان نیز به این تظاهرات پیوستند.

 

 

«پاتریک لیویا»، روز چهارشنبه گذشته در شهر «گرند رپیدز» از سوی پلیس متوقف و به قتل رسید؛ قتل این جوان سیاه پوست بار دیگر موجی از اعتراضات را علیه پلیس آمریکا به همراه داشته است.

در خبری دیگر پلیس نیویورک از وقوع تیراندازی در یکی از ایستگاه های مترو این شهر خبر می دهد.

این تیراندازی در ایستگاه مترو «برونکس» و تنها یک هفته پس از تیراندازی جمعی در مترو «بروکلین» روی داده است.

پلیس تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده اما تاکنون هیچ مظنونی در این رابطه بازداشت نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا حقوق بشر پلیس آمریکا سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل

نمایندگی ایران در سازمان ملل خواستار آزادی تمامی بازداشت‌شدگان در اعتراضات حمایت از مردم غزه در دانشگاه‌های آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین و مردم غزه نوشت: ما سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت‌آمیز گسترده حامی فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را به شدت محکوم می‌کنیم. خشونت پلیس ایالات متحده و استفاده بیش از حد از زور در طی تجمعات مسالمت آمیز و هدف قرار دادن دانشجویانی که از پایان دادن به جنگ و نسل کشی در غزه حمایت می‌کنند، یک نگرانی جدی است.

نمایندگی ایران ادامه داد: تظاهرکنندگان دقیقاً خواستار پایان دادن به همدستی ایالات متحده در نسل کشی جاری در غزه به اسم آمریکا هستند. شلیک و ضرب و شتم معترضان که اعتراض خود را به شکلی مسالمت‌جویانه بیان می‌کنند، آنها را ساکت نمی‌کند، بلکه فقط بر ضرورت مبارزه برای عدالت برای فلسطین تاکید می‌کند. حملات پلیس به دانشجویان و اساتید دانشگاه، گستردگی دستگیری‌ها و شرایط بازداشت به شدت نگران‌کننده است و ما خواهان آزادی تمامی بازداشت شدگان هستیم.

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ تن نیز بازداشت شده‌اند. این اعتراضات به دانشگاه‌ها در کشورهای دیگر از جمله دانشگاه‌های اروپایی نیز کشیده شده است. بر اساس آمار ارائه شده توسط ان. بی. سی، دانشجویان دست کم ۴۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و کانادایی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه