Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: در حال حاضر 20 هزار هنرمند در رشته پته‌دوزی در سطح این استان اشتغال دارند که نبود موزه تخصصی و مرکز جامع آموزش مانع از معرفی و توسعه این رشته هنری شده است.

کاظم حسین‌زاده در نشست هم اندیشی هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمان با هدف شناسایی چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی رشته‌های پته‌دوزی و گلیم‌بافی اظهار کرد: هم اکنون رشته پته‌دوزی با 20 هزار صنعتگر و گلیم‌بافی با 10 هزار صنعتگر بیشترین تعداد هنرمندان شاغل را در بین رشته‌های هنری استان کرمان به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: رشته‌های پته‌دوزی و گلیم‌بافی جزو رشته‌های اولویت‌دار این استان به شمار می‌روند که باید با همکاری مشترک بخش‌های دولتی و خصوصی به مشکلات پیش روی‌ این رشته‌ها رسیدگی شود.
او بیان کرد: نبود موزه تخصصی پته، عدم وجود فضای متمرکز برای آموزش در رشته پته‌دوزی و گلیم‌بافی، کمبود امکانات برای تهیه مواد اولیه مرغوب از جمله شال پته و نخ پشمی، عدم ارائه آثار فاخر در نمایشگاه‌های بین‌المللی، نبود کارخانه ریسندگی در راستای تبدیل پشم مرغوب، عدم وجود کارگاه‌های رنگرزی سنتی و گیاهی و... از عمده مشکلات هنرمندان و صنعتگران این دو رشته هنری است.
حسین‌زاده خاطرنشان کرد:در حال حاضر 70 هزار هنرمند چیره‌دست کرمانی در 100 رشته و زیررشته صنایع‌دستی فعال هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پته دوزي سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استانی فرهنگی و هنری استان کرمان گلیم بافی صنایع دستی پته دوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان