Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برای توسعه کشورها دانشگاه‌ها و دانشجویان می‌تواند نقش موثر ایفا کنند. در این میان ارتقای کیفیت آموزش، توجه به اقدامات پژوهشی، کارآفرینی، تحقیق‌ها و دیگر اقدامات علمی برای  دانشجو، دانشگاه مبدا، اساتید و هیات علمی دانشگاه  و ... از اهمیت برخوردار است.

متین باغانی، دانشجوی ترم ۵ پزشکی در حال گذراندن دوره کارآموزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشجو حائز امتیاز دو و نیم درصد برتر در آزمون علوم پایه پزشکی کشوری در شهریور ۹۷ با رتبه ۳۳ کشوری و عضو زیر گروه دانشجوی علوم پایه فرهنگستان جمهوری  اسلامی ایران است. وی  در زمینه پژوهش از سال ۹۸ تا اواخر سال ۹۹ زیرنظر اساتید در آزمایشگاه‌های فارمولوژی در زمینه‌های افسردی، اضطراب و ترس در مدل‌های حیوانی  کار کرده است.

 این دانشجوی برتر از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰  در مرکز علوم و اعصاب دانشگاه شهید بهشتی در زمینه دردهای مزمن و حاد در مدل‌های کاری فعالیت داشته که در نهایت منجر به نگارش ۴ مقاله شده است. برخی مقالات این دانشجوی برتر هم در مجلات بین‌المللی منتشر شده است.  سه ماه هم در مرکز تحقیقات عملکردی دانشگاه شهید بهشتی در بیمارستان شهید بهشتی در امر پژوهش همکاری داشته و سابقه چاپ دو کتاب در زمینه تروما و مدیریت زمان برای پزشکان را کارنامه خود ثبت کرده است.

تلفیق آموزش‌های حضوری و مجازی موثر است

وی در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون مشکلات موجود در بخش آموزش را در زمینه آموزش‌های مجازی و حضوری چگونه ارزیابی می‌کنید؟ افزود: بنده به عنوان فردی که آموزش‌ها به شکل حضوری و مجازی را گذرانده است، به باور بنده تلفیق این دو با یکدیگر از اهمیت برخوردار است، چون برای یادگیری نیازی به حضور فیزیکی نیست، بلکه با امکانات موجود و دسترسی به اینترنت و پخش‌های همزمان می‌توان به سهولت در هر مکان و زمان با یک گوشی همراه از محتوای علمی بهره‌مند شد.

باغانی تاکید کرد: بسیاری از آموزش‌ها را می‌توان بدون توجه به شرایط و موقعیت موجود با استفاده از فناوری‌های موجود، صرفه‌جویی در زمان و کمک به محیط زیست انجام داد و بسیاری از زمان‌های پرت ترافیک و شلوغی‌ها را برای خود ذخیره می‌کنیم. در برخی از آموزش‌ها باید فرد حضور داشته باشد. آموزش‌ها در مهارت آموزی همچون مهارت در طبابت تا فرد بخش‌های بیمارستانی با بیماری مواجه نشده و تا استاد درباره روند درمان به دانشجو توضیح ندهد یادگیری حاصل نمی‌شود.

به گفته وی آموزش مناسب با تمرین و ممارست محقق می‌شود. مقوله یادگیری فقط با مطالعه محقق نمی‌شود، بلکه نیازمند انجام و اجرا است و در محیط باید انجام شود. تلفیق این دو با یکدیگر می‌تواند ادامه‌دار باشد. البته آموزش‌های مجازی حتی بعد از کرونا هم کاربردی است، البته برخی از آموزش‌ها باید به شکل حضوری انجام شود. به عبارت دیگر تلفیق آموزش‌های حضوری و مجازی در ارتقای کیفیت آموزش میسر است. درضمن آموزش‌ها به شکل حضوری یا مجازی صرف مناسب نیست.

پژوهش‌ها با چنگ و دندان پیش می‌رود

باغانی درباره حمایت از پژوهش‌های ارائه شده از سوی نخبگان جوان ادامه داد: بنده به عنوان فردی فعال در زمینه اقدامات میدانی و پژوهشی باید تاکید کنم که میل به کار پژوهش در محققان جوان و اساتید در اولویت قرار دارد و روز به‌ روز هم بر میزان ارتباط دانشجو و اساتید بیشتر می‌شود. هرچند حمایت‌ها از مقامات بالاتر و فراهم کردن امکانات پژوهشی، تجهیز آزمایشگاه‌ها، تامین داروها و نیاز به تسهیلات مالی در اولویت است. معمولا برای خیلی از افراد پژوهش در اولویت نیست و پژوهش‌های ما با چنگ و دندان پیش می‌رود.

برای برخی پژوهشگران دانشگاه همچون فرودگاه است!

این پژوهشگر برتر افزود: از طریق همراهی با اساتید و محققان می‌توان رشد شگرف را شاهد بود، در غیر این صورت اوضاع همچون شرایط کنونی سخت می‌شود. برای دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به یک فرودگاه به مقصد کشورهای پیشرفته تبدیل شده است.  تاکنون در کشور برای جلوگیری از مهاجرت اقدامات بازدارنده انجام شده که فقط با نتیجه عکس همراه بوده است.

پژوهش به حاشیه رانده نشود

باغانی در پاسخ به این سوال که برای پویایی و توسعه باید چه اقداماتی از سوی تصمیم‌گیران مدنظر قرار بگیرد؟ گفت: نیاز به اقدامات عجیب نیست، بلکه در زمینه منابع انسانی امکانات فراهم است. پژوهش باید جزو اولویت‌های بالاتر قرار بگیرد تا به حاشیه رانده نشود.  این  این امر می‌توان تسهیلات مالی بهتر لحاظ کرد تا این اوضاع به مرور با انجام پژوهش‌های قوی بهبود یابد تا این بستر کمتر خود را تامین کرده و بتواند به رشد و بالندگی برسد.

باغانی درباره مطالبات دانشجویی در حوزه‌های مختلف گفت: همیشه کم لطفی‌ها موجود ادامه‌دار است. باید در این زمینه چاره اندیشید و راه حل‌های پیشنهادی را بررسی کرد. ارتباط بین دانشجویان و مقامات تصمیم‌گیر نزدیک نیست و این مقوله با توسعه انجمن‌ها، تشکل‌های دانشجونی و افزایش ارتباطات اختلافات برطرف می‌شود، چون در برخی مواقع تصمیمات منافات فراوان با وضعیت دانشجویان داشته و انگار شناخت کافی از احوال دانشجویان وجود ندارد. این نارسایی به‌دلیل ارتباطات نه چندان نزدیک دو گروه اساتید و دانشجویان بروز کرده است و این افراد خواستارمهاجرت برای ارتقای شرایطشان هستند.

مهاجرت نخبگان به‌دلیل عدم رسیدگی‌ها بروز کرده است

باغانی تاکید کرد: مهاجرت و فرار نخبگان به‌دلیل عدم رسیدگی‌ها بروز کرده است. در کشور تمام هزینه‌ها برای نخبگان صرف می‌شود، اما این هزینه در دیگر نقاط دنیا خرج می‌شود. دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه به دنبال مشارکت در کارهای تحقیقاتی، پژوهشی و ... هستند تا در پروژه‌های علمی نقش داشته باشند. برخی دانشجویان به‌دلیل سیل عظیم مهاجرت به دنبال تهیه رزومه کاری مناسب هستند.

 نامه‌های استعداد درخشان بازبینی شود

باغانی با بیان اینکه در نامه‌های استعداد درخشان باید بازبینی شود، اظهار کرد: وقتی فردی در امر پژوهش ورود کند باید بداند که اقداماتش مشاهده می‌شود و اقدامات پژوهشی در معیشت افراد تاثیرگذار است. این افراد برای پیش برد اهداف نیازمند حمایت‌های مالی هستند. کاش به حمایت‌های مالی مناسب از پژوهشگران توجه شده و تسهیلات مناسب در اختیار این افراد قرار بگیرد. باید پژوهش و پژوهشگر در اولویت بالاتری قرار بگیرد.

باغانی با بیان اینکه در کشور ما تمامی امکانات پژوهشی فراهم شده است، گفت: در کشور ما برای کار و دانش پژوهشگر اهمیت قایل نمی‌شون، در این شرایط پژوهشگر دلسرد شده و تصمیم به مهاجرت می‌گیرد. پژوهشگران جوان باید بدانند برای ورود به عرصه پژوهش اخلاق مدار، زمان‌سنج، حرف گوش کن و آموزش پذیر و فردی روراست و با صداقت باشند.

 سرمایه انسانی از دست می‌رود

این پژوهشگر برتر گفت: بسیاری از افراد برای حضور در عرصه پژوهش هراس دارند، چون روز به روز سرمایه انسانی از دست می‌رود. باید به دنبال راه حل و حق خواهی باشیم و با استفاده از امکانات موجود فعالیت کرده و مطالبه‌گر بود.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1136844 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی فناورانه و پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی جوانان نخبه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی فناورانه و پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی جوانان نخبه قرار بگیرد پژوهش ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تهدید به تعلیق را نپذیرفتند

دانشجویان طرفدار فلسطین که در محوطه دانشگاه کلمبیا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی تحصن کرده بودند، تهدید به تعلیق دانشگاه را نیز نپذیرفتند و آمادگی خود را برای تشدید اقدامات در پاسخ به واکنش دانشگاه اعلام کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دانشجویان دانشگاه کلمبیا که در حمایت از فلسطین با پرپایی چادر تحصن کرده بودند، اولتیماتوم روز گذشته دانشگاه را برای تعلیق و پایان اعتراضات نادیده گرفتند.

این دانشگاه در به‌روزرسانی وب سایت خود نوشته است: «ما به عنوان بخشی از مرحله بعدی از تلاش‌هایمان برای اطمینان از ایمنی در محوطه دانشگاه، تعلیق دانشجویان را آغاز کرده‌ایم. پس از شروع اقدامات انضباطی، تصمیم‌گیری توسط چندین واحد مختلف در دانشگاه بر اساس ماهیت تخلف انجام می شود.»

در نامه‌ای با عنوان «اطلاعیه به اردوگاه» در خطاب به دانشجویان معترض به جنایت‌های رژیم اسرائل نوشته شده است: «مهم است که بدانید دانشگاه دانشجویان بسیاری را در اردوگاه شناسایی کرده است.اگر تا ساعت ۲ بعدازظهر به تحصن پایان ندهید، در انتظار بررسی بیشتر برای تعلیق خواهید شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اگر داوطلبانه تا ساعت ۲ بعدازظهر آنجا را ترک کردید، خود را به مقامات دانشگاه معرفی کنید و فرم ارائه شده را امضا کنید که در آن متعهد می‌شوید تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۵ یا تاریخ اعطای مدرک خود به تمام سیاست‌های دانشگاه پایبند باشید و به این ترتیب شما واجد شرایط تکمیل ترم با وضعیت *خوب* خواهید بود.»

مذاکره‌کنندگان معترض روز دوشنبه به دانشگاه اطلاع دادند که تظاهرکنندگان با موافقت به ادامه تحصن، به اولتیماتوم بی‌اعتنایی کردند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی معترضان را نشان می‌دهد که یک «دیوار انسانی» را تشکیل داده‌اند که ظاهراً برای جلوگیری از هرگونه تلاش پرسنل دانشگاه برای از بین بردن محل تحصن طراحی شده است.

سازمان‌دهندگان تظاهرات در بیانیه‌ای دانشگاه را به اعمال خشونت‌آمیز متهم کردند و آمادگی خود را برای تشدید اقدامات در پاسخ به واکنش دانشگاه اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: «تهدید امروز پس از چند روز مذاکرات بی‌ثمر صورت می‌گیرد که طی آن دانشگاه از بررسی جدی درخواست‌های ما برای واگذاری، شفافیت مالی و عفو دانشجویان و اساتید منضبط در جنبش آزادی‌بخش فلسطین خودداری کرد.»

دانشگاه کلمبیا در نیویورک به مرکز موجی از اعتراضات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه جنگ شش‌ماهه رژیم اسرائیل در غزه تبدیل شده است که منجر به کشته شدن بیش از ۳۴ هزار فلسطینی، آواره شدن صدها هزار نفر دیگر و قحطی شده است.

این تظاهرات در میان ادعاهای دانشجویان یهودی مبنی بر اینکه آنها مورد تهدید و توهین قرار گرفته‌اند، شدت گرفته است. فعالان معترض، در پاسخ تاکید کرده‌اند که اتهامات یهودی‌ستیزی در تلاش برای سرکوب کردن انتقاد از اسرائیل تشدید شده است.

کد خبر 749285

دیگر خبرها

  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تهدید به تعلیق را نپذیرفتند