Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مصطفی قلی خسروی»رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت بازار اجاره، گفت: وضعیت در بازار اجاره آرام است و شایعات در خصوص افزایش چشم‌گیر نرخ‌های اجاره مسکن واقعیت ندارد.

وی توضیح داد: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازار اجاره که در آن تا افزایش نرخ از ۱۵ تا سقف ۳۰ درصد با توجه به شهر محل سکونت برای تمدید اجاره بها اجازه داده شده است، در کشور اجرا می‌شود و هیچ مالکی حق ندارد، اجاره را بیش از نرخ مصوب افزایش دهد و یا حکم تخلیه برای مستاجر دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، گفت: اکنون فصل اجاره نیست، اما دلالان قصد دارند از عدم تناسب در عرضه وتقاضا سوءاستفاده کنند و خارج از مصوبه ستاد کرونا، نرخ‌گذاری بازار اجاره را انجام دهند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نباید در دام سوداگران بیفتند، گفت: تکمیل طرح نهضت ملی مسکن و عرضه آن، تعادل را در بازار مسکن و به تبع به بازار اجاره ایجاد خواهد کرد.

به گفته قلی خسروی، قیمت‌های درج شده در آگهی‌های اجاره مسکن در پلتفرم‌های آگهی و سایت‌ها چند برابر قیمت واقعی است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: آگهی‌هایی در فضای مجازی دیده می‌شود که چند برابر ارزش واقعی ملک، نرخ‌گذاری شده است.  بارها در جلسه با دادستانی خواستار برخورد با آگهی‌های غیرواقعی قیمت فروش و اجاره در سایت‌های مجازی شدیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که مصوبه ستاد کرونا درحال اجراست، افزایش غیرمتعارف قیمت اجاره تخلف محسوب می‌شود و مستاجران می‌توانند مقابل رقم‌های پیشنهادی غیرمعقول بایستند.

برچسب‌ها ستاد کرونا نرخ اجاره بها رهن و اجاره مسکن ستاد ملی مقابله با کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد کرونا نرخ اجاره بها رهن و اجاره مسکن ستاد کرونا نرخ اجاره بها رهن و اجاره مسکن ستاد ملی مقابله با کرونا بازار اجاره اجاره مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در شمال تهران شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228899 برچسب‌ها قیمت مسکن

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران