Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:47:58 GMT

۳۹ هزار قشموند دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۱۷۸۳

۳۹ هزار قشموند دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

دکتر یاسر مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه جمعیت ساکن و بومی جزیره بر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی ۱۲۲ هزار و ۹۲۲ نفر واجد شرایط دریافت واکسن بودند، اظهار داشت: همچنین با تلاش های انجام گرفته تا کنون بیش از ۱۰۴ هزار ۶۱۵ نفر نیز دُز دوم خود را دریافت کردند.

وی تعداد کل واکسن های تزریق شده در این جزیره را در مرحله اول، دوم و سوم ۲۶۵ هزار و ۹۷ دُز اعلام کرد و گفت: ۱۲۱ هزار و ۴۷۷ دُز از این میزان در مرحله اول تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شبکه بهداشت قشم جمعیت کل این جزیره را ۱۷۷ هزار و ۹۶ نفر در قالب ۴۹ هزار و ۶۲۲ خانوار عنوان کرد و افزود: ۹ هزار و ۲۱۶ نفر از این جمعیت را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند و آمار وجود ۲۲ هزار و ۷۱۰ بیمار زمینه ای نیز در جزیره قشم ثبت و گزارش شده اند.

مرادی اضافه کرد: انتظاری که در سطح شهرستان و جزیره قشم داریم، این است که واکسیناسیون این افراد به بالای ۹۵ درصد برسد.

وی توضیح داد: در حال حاضر ۹ مرکز نمونه گیری کرونا با ۱۵ نمونه گیر در مراکز بهداشت شهید ذاکری، کوثر درگهان، رمکان، سوزا، لافت، طولا، طبل، دولاب و لارک فعال هستند.

سرپرست شبکه بهداشت قشم گفت: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت در خصوص لیست شهرهای بسیار پرخطر(شهرهای قرمز)، شهرهای پرخطر(شهرهای نارنجی)، شهرهای نسبتا پرخطر(شهرهای زرد)، جزیره قشم با کاهش موارد ابتلا و فوتی کرونایی در لیست شهرهای عادی(شهرهای آبی) قرار دارد، اما در هفته چهارم فروردین ۱۴۰۱ یک افزایش نسبی در بیماران مثبت و قرنطینه در قشم ثبت و گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در گزارش گیری های انجام شده در خصوص فوتی های کرونایی اخیر مشخص شده که بیشتر جان باختگان از این ویروس منحوس افراد ۶۰ تا ۶۹ ساله بوده اند، اظهار داشت: برای کنترل و کاهش این فوتی ها انتظار ما این است که واکسیناسیون این افراد به بالای ۹۵ درصد برسد.

دکتر مرادی اعلام کرد: اکنون و پس از خروج گردشگران و مسافران از جزیره قشم میزان رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی قشموندان در این جزیره بهبود نسبی پیدا کرده و انتظار می رود همه مردم و مسوولین جزیره نشین نسبت به رعایت شیوه نامه ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با هشدار به بازاریان و مغازه داران مستقر در مراکز تجاری و خرید قشم اظهار داشت: طبق آخرین بررسی های انجام شده از سوی کارشناسان این شبکه بهداشت در مراکز یادشده متاسفانه میزان رعایت دستور العمل های بهداشتی در این امکان روند نزولی داشته است که می طلبد مدیران این مراکز دقت و نظارت بیشتری در خصوص بهبود این وضعیت داشته باشند.

سرپرست شبکه بهداشت قشم با اشاره به روند افزایش آمار مبتلایان به کرونا در نقاط مختلف کشور اضافه کرد: روند افزایش شیوع بیماری با توجه به انجام سفر های نوروزی و رعایت نکردن شیوه نامه ها از سوی مردم قابل پیش بینی بود که این افزایش تا ۲۰ روز آینده نیز محتمل است.

وی اعلام کرد: روند تزریق واکسن کرونا در بین جمعیت هدف این جزیره هم اکنون به بالای ۸۰ درصد رسیده است.

دکتر مرادی بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید. ۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط قشموندان تاکید کرد.

وی ضمن هشدار به احتمال شیوع گسترده و مجدد سویه اومیکرون کرونا در جزیره قشم اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

از ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ واکسیناسیون در جزیره قشم با تزریق ۱۳۰ واکسن به کادر درمان آغاز شد.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا امروز - (یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱) -  ۶۴ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۲۴۱ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۴۳۵ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۹۵۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۲۹ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۷۱ هزار و ۶۴۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۵۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۵۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۸۲۹ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون ۹۴۵ هزار و ۸۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۳۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۵۰ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۶۶۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۵۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

محققان آفریقای جنوبی این گونه‌ جدید ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است. سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.  

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها کرونا لافت سوزا قشم واکسیناسیون عمومی کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا لافت سوزا کرونا لافت سوزا قشم واکسیناسیون عمومی کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شهرستان در وضعیت وزارت بهداشت واکسن کرونا شبکه بهداشت کووید ۱۹ تزریق شده جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام جزیره ابوموسی

 به گزارش تابناک، محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه( ۱۱ اردیبهشت) در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: «با توجه به صورت گرفتن عملیات «وعده صادق» علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.»

وی همچنین با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

اسماعیلی با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.
وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، امیدوارم این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آن‌ها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همین طور، ممکن است در شهرستانی مساله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان