Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@21:53:09 GMT

واکنش سفیر ایران به اقدام یک اسلام‌ستیز در سوئد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۱۸۴۰

واکنش سفیر ایران به اقدام یک اسلام‌ستیز در سوئد

به گزارش ایسنا، احمد معصومی‌فر سفیر کشورمان در سوئد در توییتی نوشت: آتش زدن قرآن در ماه مبارک رمضان مصداق بارز اسلام‌ستیزی نژادپرستانه است. اروپا میراث‌دار پدیده شوم نسل کشی و فاشیسم است. عجیب است که از این تجربه تلخ تاریخی درس گرفته نشده و هم چنان از ابراز همان ایدئولوژی نفرت حمایت می شود.

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، قرار بود راسموس پالودان، رهبر یک حزب راست‌گرا و اسلام ستیز دانمارک با عنوان «خط سخت»، به همراه حامیانش در شهر لینکوپینگ واقع در سواحل شرقی سوئد تجمع برگزار کنند و طبق قرار قبلی قرآن را آتش بزنند ولی پیش از شروع تجمع، درگیری شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد ده‌ها معترض که ماسک به چهره دارند، با شعار الله‌اکبر به این اقدام معترض می‌شوند.

سخنگوی پلیس سوئد گفته، یکی از ماموران که مجروح شده است، به بیمارستان منتقل شده است.

پلیس همچنین از پرتاب سنگ به سوی ماموران خبر داده است ولی مشخص نیست این افراد بخشی از شرکت کنندگان در تظاهرات بوده‌اند یا معترضان به برگزاری تظاهرات.

شهریور سال ۹۹ نیز درگیری‌های مشابهی در شهر مالموی سوئد رخ داد و آتش‌زدن یک نسخه از قرآن توسط این گروه منجر به بروز ناآرامی‌های خیابانی شد.

در آن تجمع اعضای گروه «خط سخت» علاوه بر سر دادن شعارهایی علیه اسلام، یک نسخه از قرآن را آتش زدند و در واکنش به این رویداد، چند صد نفر از مسلمانان ساکن شهر مالمو اقدام به تجمع و روشن کردن آتش کردند.

راسموس پالودان، رهبر حزب «خط سخت» سابقه سوزاندن قرآن در کپنهاگ، پایتخت دانمارک را نیز دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل

طبق اعلام حسن علی بخشی سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج صیاد بلوچ بازداشتی در این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران در این خصوص گفت: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های سیشل دستگیر شدند.

وی در ادامه افزود که آنها آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)