Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فرزاد مخلص الائمه» روز یکشنبه در آیین معارفه رئیس دانشگاه جدید تفرش، افزود: فاصله‌ معناداری که بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب در بخش‌های مختلف جامعه وجود دارد و آنچه که نمی گذارد وضعیت مطلوب محقق شود، موانعی است که ما در نظام اداری استان مرکزی به آن گفتمان تحت عنوان مسئله محور و موانع مسئله می‌گویم.

وی بیان کرد: مسئله برخلاف سوال از جنس دانسته‌ها و از جنس علم است و به عامل یا مانعی که در میانه وضع موجود و وضع مطلوب قرار دارد، اطلاق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی ادامه داد: اکنون  بدنه مدیریتی استان به جایگاهی رسیده که هم وضع موجود، هم وضع مطلوب و هم مانع را به خوبی می‌شناسد و در این چارچوب، دولت از ابتدای شکل گیری تلاش کرد تا سندی را تحت عنوان سند تحول تولید کند و دستگاه‌های اجرایی در آن قالب فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی کنند. 

مخلص الائمه اظهار داشت: کارگروه مفصلی در این خصوص تشکیل شده و با همه مراجع، مجامع و اشخاص در ادوار مختلف که اگر نقشی، نظری یا ایده ای داشتند برای تدوین این سند دعوت به عمل آمده است.

وی گفت: این سند بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، یک جهش و یک حرکت جهادی با حفظ اصول و چارچوب‌های اصلی و تغییر بنیادین در شیوه‌ها، کارکردها و روش ها ایجاد می کند.

استاندار مرکزی ادامه داد: این سند در اسفندماه سال گذشته توسط رئیس جمهوری به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و این سند در اختیار همگان قرار دارد و تنها بخش های خیلی کمی از آن بنا به ملاحظات اجتماعی به دستگاه‌ها به صورت مستقل ابلاغ شده است.

مخلص الائمه تصریح کرد: در این سند ۳۷ موضوع مورد توجه است که یکی از موضوعات آن بحث آموزش عالی است و در این سند، ۱۳۴ چالش شناسایی و برشمرده شده که آن چالش‌ها در واقع اجازه نمی‌دهند شرایط مطلوب در کشور مطابق آن نشانگرهایی که آمده، محقق شود.

وی بیان کرد: ۲۳۶ نشانگر وضعیت مطلوب در این سند برشمرده شده که علاقمندان می‌توانند نشانگرها را رصد کنند تا پایان دولت باید نشانگرهای وضع مطلوب محقق شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: علاوه بر این، ۲۸۸ عامل موجب این ۱۳۴ چالش نیز شناسایی شده و برای آنها راهبردهایی را دولت و طراحان این سند نام برده‌اند که ۴۰۱ راهبرد اجرایی است و ذیل این راهبردها یک هزار و ۲۳ اقدام اجرایی در سه افق زمانی طراحی شده که افق کوتاه مدت تا پایان سال ۱۴۰۱، افق میان مدت تا پایان سال ۱۴۰۲ و افق پایان مدت که به طور معمول در بحث‌های مدیریتی بلند مدت ۲۵ ساله است، اما در این سند پایان دوره فعالیت دولت سیزدهم است.

مخلص الائمه عنوان کرد: در بخش مربوط به آموزش عالی که دغدغه‌هایی نیز برای آن وجود دارد، چهار چالش، ۱۰ راهبرد و ۳۱ اقدام اجرایی مطرح شده و ۶ نشانگر وضوع مطلوب و پنج چرخش تغییرآفرین برای این بخش هم ذکر شده و انتظار می‌رود همه اساتید و علاقمندان به حوزه‌های مدیریت و بحث های سیاستگذاری و خط و مشی‌گذاری، اجزا، چارچوب و مدل این سند را مطالعه کنند و امید است دولت در اجرای این سند موفق باشد.

وی گفت: این سند برش‌های استانی و دستگاهی دارد و دانشگاه‌ها باید پشتیبان کل این سند باشند و تنها به مقوله آموزش اکتفا نکنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: دانشگاه باید در بخش آموزش عالی، هم برش استانی و برش دانشگاهی داشته باشد و هر دانشگاه وظایف خود را در راستای چارچوب این سند دنبال کند.

مخلص الائمه تاکید کرد: نباید معطل و منتظر ابلاغی از دستگاه‌های مرکزی بود و همه تلاش کنند تا کار را شروع کنند، زیرا تعداد زیادی از تکالیف باید تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق شود و حتی تکالیفی که برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده نیز باید از امسال آغاز شود.

وی یادآور شد: همه پژوهشکده‌های استان مرکزی به حضور در شوراهای تصمیم‌گیر و تصمیم ساز، کمیسیون‌ها و کارگروه‌هایی که استانداری متولی است دعوت شده‌اند که حدود ۶۰ کارگروه را استانداری متولی و  و حدود ۶۰ کارگروه نیز معاونت‌های استانداری مرکزی مدیریت می‌کنند. 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: انتخاب هیات امنا از دانشگاه تهران، آشتیان و فراهان به معنای واقعی اتحاد در این مناطق را به همراه داشته است.

«ولی‌الله بیاتی» ادامه داد: دانشگاه تفرش در زمان انتخاب اینجانب به عنوان نماینده این حوزه انتخابیه قرار بود زیر نظر اراک برود که این مهم فضای غم آلود در دانشگاه ایجاد کرده بود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه تفرش سال 1365 با ۱۷ دانشکده به عنوان دانشگاه این شهر تصویب شد و با توجه به ظرفیت‌های شهر اجرای این مصوبه از خواسته‌های به حق مردم است.

بیاتی گفت: مردم شهرستان تفرش با اهدای زمین و امکانات به دنبال احداث کارخانه نبوده و تبدیل این شهر به شهر دانشگاهی و شهر گردشگری از خواسته‌های مردم شهرستان است.

وی اظهار داشت: دانشگاه تفرش در استان مرکزی باید نمود داشته باشد و علاوه بر تاثیرگذاری در زمینه علمی در حوزه کمک به صنعت نیز باید فعال باشد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شغل مردم شهر تفرش معلمی بوده و اکنون تبدیل این شهر به شهر دانشگاهی دور از ذهن نیست.

بیاتی گفت: دانشگاه تفرش در زمینه تولید بر اساس دانش بنیان و اشتغال در کشور و استان مرکزی می تواند الگو و تاثیر گذار باشد.

وی با یادآوری اختصاص یک هزار هکتار زمین به دانشگاه تفرش افزود: باید برای امکاناتی که توسط مردم در اختیار دانشگاه و دولت قرار داده شده‌ برنامه تدوین شود. 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران و هیات علمی دانشگاه تفرش باید از نیروهای انقلابی و جهادی انتخاب شوند و زمانی این دانشگاه پیشرفت می‌کند که همه با یکدیگر اتحاد داشته باشند.

در این آیین از زحمات «حمیدرضا صبا» تجلیل و «سهیل واشقانی فراهانی » به عنوان سرپرست دانشگاه تفرش معرفی شد. 

شهرستان تفرش با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی فرزاد مخلص الائمه استانداری مرکزی دانشگاه تفرش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی فرزاد مخلص الائمه اراک استان مرکزی فرزاد مخلص الائمه استانداری مرکزی دانشگاه تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی استاندار مرکزی ادامه نماینده مردم تفرش دانشگاه تفرش مخلص الائمه استان مرکزی دستگاه ها تا پایان محقق شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر یکشنبه در نشستی که با حضور جمعی از مدیران و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از افراد شاخص، چهره‌های علمی و مکتب دارهایی که توانستند بنیان‌گذار خیلی از مسائل علمی در حوزه‌های مختلف باشند، تربیت‌یافته دانشگاه فردوسی مشهد مقدس بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر علمی خوبی چه در عرصه اساتید و چه در عرصه دانش‌آموختگان در دانشگاه فردوسی وجود دارد، افزود: خوشبختانه جایگاه این دانشگاه از نظر ذخایر علمی در بین دانشگاه‌های مادر کشور بسیار خوب است اما مسأله‌ای که امروز دانشگاه فردوسی با آن مواجه است، مربوط به معرفی و اثرگذاری شایسته و متناسب با این ذخایر ارزشمندِ خود در کشور و جامعه است.

ضرورت معرفی دستاوردها و ذخایر علمی به جامعه

وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی برای پیدا کردن مشتری و مخاطب مورد نظر خود باید ابتدا خود را به جامعه معرفی کرده و سپس توانمندی‌هایش را به اثبات برساند، این توقع که مردم و یا نهادهای دیگر باید به سراغ جامعه علمی این دانشگاه بیایند، کاملاً اشتباه است.

علم الهدی با تأکید بر اینکه دانشگاه فردوسی باید در موقعیت‌های مختلف آثار وجودی و اثرگذاری را از خود به ثبت برساند، گفت: اینکه شما عزیزان فرض کنید چون در برخی از رشته‌ها ذخایر علمی و فناوری‌های بسیاری دارید، پس باید فلان دستگاه به دنبال شما بیایند تا از این امکانات و فرآورده‌های علمی استفاده کنند، فکر درستی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اساتید دانشکده‌ها باید نمونه‌ای از فعالیت‌های خود را در رشته‌های مختلف به جامعه هدف نشان دهند تا مخاطب و مشتری خود را پیدا کنند، اضافه کرد: در حقیقت این ما هستیم که باید به دنبال جامعه و مردم برویم و با هر مقداری که می‌توانیم ذخایر علمی خود را در جامعه معرفی کنیم و در حوزه‌های مختلف صنعت، فناوری، علوم انسانی، اقتصادی و سیاسی اثرگذار باشیم؛ در غیر این صورت ذخایر علمی دانشگاه مانند گنجی است که کسی از بیرون از آن خبر ندارد و شخصیت علمی دانشگاه را ثابت نمی‌کند.

ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است

وی با بیان اینکه در خصوص پیوند دانشگاه و صنعت و یا دانشگاه و جامعه سخنان بسیاری گفته شده است، ابراز کرد: ریشه اصلی این پیوند در خود دانشگاه و نه در صنعت و جامعه نهفته است، دانشگاه فردوسی مشهد مقدس باید در عملیاتی کردن دستاوردهای خود، جایگاه علمی این نهاد را در سطح جامعه تثبیت کند تا در ادامه دیگران برای پاسخ به نیازهای خود به آن مراجعه کنند.

علم الهدی با اشاره به چالش‌های پیش روی دانشگاه امام صادق (علیه سلام) در سال‌های نخست تأکید کرد: یکی از نمونه‌های موفق پیوند دانشگاه و جامعه، تربیت نیروهای متخصص در دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) و به کارگیری آنان در مدیریت کلان اقتصادی و مدیریتی کشور بود. ما به خوبی از این طریق توانستیم نیروهای متخصص خود را به جامعه هدف معرفی کنیم و امروز شاهد فعالیت دانش‌آموختگان خود در عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی جامعه هستیم.

«پردیس زندگی» اولویت نخست فعالیت‌های عمرانی دانشگاه فردوسی باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با تقدیر از ساخت پردیس زندگی در دانشگاه فردوسی مشهد مقدس تصریح کرد: یکی از مسائل و مشکلات اصلی ازدواج‌های دانشجویی نداشتن مسکن است که با ساخت این پردیس قدم بزرگی در رفع آن برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان مساله به تأخیر افتادن ازدواج جوانان را با نصیحت و پند برطرف کرد، گفت: دختر و پسر جوان دانشجو برای شروع یک زندگی سالم و آرام نیاز به تأمین زیرساخت‌هایی از جمله مسکن دارند که باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی هر نهاد و دستگاهی قرار بگیرد، امیدواریم این حرکت ارزشمند در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد؛ البته پیشنهاد بنده این هست که با کمک اساتید معماری حداقل فضای ممکن را در ساخت این خوابگاه در نظر بگیرید تا امکان استفاده بیشتر دانشجویان متأهل فراهم شود.

کد خبر 6097321

دیگر خبرها

  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است