Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@09:12:41 GMT

بایک X۳۵، کراس اوور احتمالی سانیار خودرو

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۱۹۱۰

بایک X۳۵، کراس اوور احتمالی سانیار خودرو

فرارو- سانیار خودرو اخیراً اعلام کرد که فعالیت خود را در سال جاری با عرضه یک کراس اوور جدید آغاز می‌کند. حالا تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که این خودروساز داخلی قصد دارد، «X۳۵» کراس اوور چینی سایز کوچک شرکت بایک را در ایران به فروش برساند.

به گزارش فرارو، نسل اول بایک X۳۵، تحت نام Senova X۳۵ سال ۲۰۱۶ عرضه شد و نسل دوم آن نیز در سال ۲۰۱۹ تغییرات عمده‌ای به خود دید و وارد بازار چین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نیز نسخه مورد نظر سانیار خودرو برای مونتاژ، در واقع نسخه فیس لیفتی از نسل دوم این کراس اوور چینی است.

قیمت نسخه استاندارد این کراس اوور سایز کوچک از ۱۳ هزار و ۳۲۵ دلار آغاز می‌شود. به عبارت دیگر بایک X۳۵ به پول ما و با حساب دلار ۲۸ هزار تومانی، چیزی در حدود ۳۷۳ میلیون تومان آب می‌خورد.

اما با توجه به قیمت ۶۰۰ تا ۶۴۰ میلیون تومانی رقبای دیگر چینی این کراس اوور در ایران همچون جک S۳، چانگان CS۳۵ و ام وی ام X۲۲ پرو، احتمالا بایک X۳۵ نیز در همین بازه قیمت گذاری خواهد شد.

در مورد نام تجاری بایک X۳۵ در ایران هنوز سانیار خودرو به شکلی رسمی چیزی اعلام نکرده است. اما بررسی تصاویر بایک X۳۵ در خیابان‌های تهران نشان می‌دهد که در بخش عقب خودرو و بین چراغ‌ها نشان تیگارد نقش بسته است. با این وجود به نظر می‌رسد که سانیار خودرو قصد دارد این کراس اوور را با نشان تیگارد راهی بازار کند.

طراحی و تغییرات بایک X۳۵ نسبت به نسخه پیشین

بررسی تصاویر نسخه ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ بایک X۳۵ نشان می‌دهد که فرم طراحی نمای جلو این کراس اوور به کلی تغییر کرده است. عمده تغییر‌ها نیز مربوط به جلو پنجره، چراغ‌ها و سپر است. در نسخه جدید دو جلو پنجره دیده می‌شود. یک جلو پنجره کوچک و بسیار باریک است و نشان بایک در میانه آن جانمایی شده است. یک نوار کرومی نیز جلو پنجره کوچک را از جلو بزرگ جدا کرده است. جلو پنجره بزرگ نیز با یک قاب کرومی احاطه شده است. همچنین تغییر سپر به زیبایی نسخه جدید افزوده است.

در نمای کناری اتفاق چندان مهمی رخ نداده است. اما در بخش عقب، چراغ‌ها کمی کشیده‌تر شده اند و یک نوار کرومی به هم پیوستگی چراغ‌ها را به شکل تزئینی حفظ کرده است. در میانه این نوار کرومی عبارت بایک جانمایی شده است که در نسخه سانیار خودرو نشان تیگارد جایگزین شده است.

سپر خودرو تغییر کرده است. اما تنها بخشی که شرکت چینی در نسخه جدید، فراموش کرده فکری به حال آن کند، خروجی اگزوز بوده است. در واقع بایک همان نسخه زشت قدیمی را در نسخه جدید حفظ کرده است. این مسئله باعث شده تا احساس ناخوشایندی به مخاطب دست دهد.

اما مهم‌ترین تغییرات مربوط به فضای داخلی کابین است. در واقع نسخه جدید بایک X۳۵ با یک بازطراحی کلی روبرو بوده است. داشبورد، غربیلک فرمان، صفحه نمایش سیستم سرگرمی، دسته دنده، کلید‌های کنترل تهویه هوا و خروجی هوا، رنگ و روکش صندلی‌ها وفصای داخلی کاملا تغییر کرده اند. علاوه بر این استفاده از نوار کرومی در طراحی داشبورد و فرمان کاملا مشهود است.

امکانات و مشخصات فنی بایک X۳۵

ویژگی‌های فناوری و اطلاعات سرگرمی در بایک X۳۵ شامل یک سیستم اطلاعات سرگرمی است که از اپل کارپلی و اندروید اتو از طریق یک صفحه نمایش لمسی مرکزی ۸ اینچی پشتیبانی می‌کند. این کراس اوور همچنین دارای سیستم بایک X۳ با پورت یو اس بی ۱۲ ولتی جلو و پورت USB عقب با اتصال بلوتوث و صفحه نمایش ۵ اینچی برای نمایش اطلاعات خودرو است.

سیستم‌های ایمنی و کمک راننده بایک X۳۵، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی ترمز EBD، سیستم پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کنترل کشش TC، سیستم مانیتورینگ فشار تایر TPMS، ترمز دستی برقی EBA، کیسه هوای جلو (راننده و سرنشین)، نقاط اتصال صندلی کودک ISOFIX، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر موتور، دوربین پارک عقب با سنسور پارک عقب و... از جمله امکانات ایمنی کراس اوور سایز کوچک بایک است.

در مورد پیشرانه نیز بایک گفته که بایک X۳۵ به یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که قادر به تولید قدرتی معادل ۱۱۶ اسب بخار با گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر است. این توان همچنین از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.  

اما احتمالا نسخه فول آپشن این کراس اوور به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز خواهد بود. موتوری که قدرت ۱۵۰ اسب بخاری تولید می‌کند.

تصاویر کراس اوور چینی بایک X۳۵

منبع: فرارو

کلیدواژه: کراس اوور جلو پنجره نسخه جدید چراغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی دو تیم یوونتوس و میلان

یوونتوس و میلان تیم‌های سوم و دوم جدول به مصاف یک‌دیگر می‌روند؛ این مسابقه می‌تواند در تعیین رتبه‌های دو تیم در پایان فصل، تعیین‌کننده باشد

طرفداری | در هفته 34 سری آ ایتالیا 24-2023، دو تیم میلان و یوونتوس که حال‌وروز چندان خوبی ندارند، ساعت 19:30 امروز شنبه در استادیوم آلیانز تورین با قضاوت مائوریتزیو ماریانی مقابل هم قرار می‌گیرند.

نشریات ایتالیایی مدعی شده‌اند این آخرین جدال ماسیمیلیانو الگری و استفانو پیولی به‌عنوان سرمربیان یوونتوس و میلان است چرا که آن‌ها در این فصل نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و پابه‌پای اینترِ قهرمان پیش بروند. یوونتوس در پنج بازی گذشته‌اش، 2 برد، 2 تساوی و 1 باخت در کارنامه‌اش ثبت شده اما وضعیت میلان بدتر است؛ 3 باخت، 1 مساوی و فقط 1 برد حاصل کار روسونری در پنج بازی اخیرش بوده است.

پل پوگبا و نیکولو فاجولی، بازیکنان همیشه محرومِ یوونتوس در این بازی نیز غایب هستند و مویزه کین به علت مصدومیت به این بازی نمی‌رسد. میلان اما غایبان بیشتری دارد؛ تئو هرناندز، فیکایو توموری و داویده کالابریا به علت محرومیت غایب هستند و سیمون کیائر و پیر کالولو به‌علت مصدومیت، میلان را همراهی نمی‌کنند.

ترکیب احتمالی یوونتوس و میلان از نگاه اسکای اسپورت ایتالیا به شرح زیر است:

یوونتوس (2-5-3): شزنی | گاتی، برمر، دنیلو | وه‌آ، کامبیاسو، لوکاتلی، رابیو، کوستیچ | ییلدیز، ولاهوویچ میلان (1-3-2-4): منیان | موسی، شاو، گابیا، فلورنتزی | بن‌ناصر، ریندرس | پولیشیچ، لوفتوس‌چیک، لیائو | ژیرو

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • ترکیب احتمالی دو تیم یوونتوس و میلان
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • (تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن
  • خودرو ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس