Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@23:36:39 GMT

کاهش ۲۹ درصدی بارندگی در سال زراعی جاری

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۱۹۹۴

کاهش ۲۹ درصدی بارندگی در سال زراعی جاری

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار افزود: همچین در فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته تاکنون ٨٨ درصد کاهش بارندگی داشتیم.

وی با بیان اینکه استان‌های ایلام، لرستان و کرمانشاه کمترین بارش را داشتند. اظهارداشت: پیش بینی می‌شود در اردیبهشت ماه هم بارش‌ها زیر نرمال باشد و نمی‌تواند شرایط کم بارشی را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ضیاییان ادامه داد: از لحاظ دمایی هم از ابتدای فروردین تاکنون ٢، ۵ درجه افزایش دما داشتیم که موجب تبخیر نیز می‌شود، همچین از ابتدای سال زراعی تاکنون در بلند مدت ١/۴ افزایش دما داشتیم.

وی به گرد و غبار اخیر در تهران اشاره کرد و گفت: ١٩ فروردین ماه تهران درگیر گردو غبار شد که از شمال عراق، سوریه و اردن وارد کشور شد این کانون‌ها کاملا مستعد است و با کوچکترین جریانات جوی گرد و غبار به سمت ایران می‌آید.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی اظهارداشت: در تهران به جز این که گرد و غبار از خارج وارد شد قدری هم کانون‌های داخلی اضافه شد و این مسأله گردو غبار را تشدید کرد. اگر این سامانه روی دریای مدیترانه تشکیل می‌شد رطوبت به سمت کشور را تقویت می‌کرد، اما به علت خشکی که امسال داریم گردو غبار به سمت کشور ما هدایت شد که استان‌های زیادی را درگیر کرد.

وی تاکید کرد: امسال سال خشکی است و تمام مراتع اطراف شهر‌ها خشک هستند و با کوچکترین باد گرد و غبار به هوا بلند می‌شود که حتی کانون‌های گرد و غبار قم و مرکزی هم به سمت تهران می‌آید. گرد و غباری که از عراق آمده بود تا استان‌های گیلان و مازندران هم رفت که این مسأله به ندرت اتفاق می‌افتد.

ضیاییان گفت: سازمان هواشناسی در سال ١٣٩۵ مرکز ملی و پیش بینی هشدار گرد و خاک را راه اندازی کرد که اقداماتی از جمله «پایش مستمر از روی تصاویر ماهواره‌ای»، «مدلسازی بومی»، «امکان دسترسی به ۹ مدل در سطح جهان»، و «صدور بولتن پیش بینی سه روزه» انجام داده است.   منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بارندگی گرد و غبار پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

همچنین، در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • تهران تا فردا ظهر بارانی است/ احتمال وقوع تندر و آذرخش
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد