Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@01:40:33 GMT

تصویب مقررات صندوق‌های سرمایه گذاری

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۲۶۸۷

به گزارش بورس تابناک، مجید عشقی با بیان اینکه از تاریخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ تا امروز تعداد ۵ مجوز موافقت اصولی با تاسیس و یا تبدیل ساختار صندوق صادر شده است اظهار داشت: این صندوق‌ها اصولا از نوع صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بدهی با سررسید کوتاه‌مدت هستند که این امر نیازمند وجود مقادیر قابل توجه اوراق بهادار با ویژگی‌های یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشقی گفت: چنانچه برنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی، انتشار اوراق دولتی کوتاه‌مدت با برنامه‌ریزی مستمر و معین و دارای نقدشوندگی مناسب باشد، امکان تاکید بر این موضوع در حد نصاب‌های سرمایه‌گذاری صندوق نیز وجود خواهد داشت.

عشقی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از ترکیب دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار مختص اوراق دولتی، به خرید "اوراق بهادار با درآمد ثابت، اسناد خزانه اسلامی و گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی" اختصاص می‌یابد اضافه کرد: از این میزان ۷۵ درصد از دارایی‌های صندوق به "اوراق بهادار با درآمد ثابت منتشره توسط دولت و اسناد خزانه اسلامی" تخصیص داده می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تاکید کرد: سازمان بورس در راستای توسعه صندوق‌های مذکور، آمادگی دارد تا درخواست‌های مجوز تاسیس را در اسرع وقت بررسی و صادر کند.

منبع: صداوسیما

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله دعای روز پانزدهم رمضان روز ارتش صندوق های سرمایه گذاری مجید عشقی بازار سرمایه ماه رمضان میانکاله دعای روز پانزدهم رمضان روز ارتش سرمایه گذاری اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، الیاس طهماسبی | شرکت تولید نیروی آذرخش با سرمایه اولیه ده میلیون ریال و با مشارکت شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران"سنا" به میزان ۹۸٫۹۹ درصد کل سهام و با هدف احداث و بهره برداری از نیروگاه علی آباد گلستان مشتمل بر ۶ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی به ظرفیت مجموع ۹۷۲ مگاوات تاسیس شده که اکنون در مسیر پذیرش و عرضه در فرابورس قرار دارد. با این شرکت آشنا شوید. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IzS

دیگر خبرها

  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳