Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رییسی شامگاه ۲۵ فروردین میزبان ضیافت افطار و نشست صمیمانه با هنرمندان و پیشکسوتان عرصه تئاتر، سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی با سلایق و طیف‌های مختلف بود.

بسیاری از نکات مطرح شده هنرمندان در دیدار با رییس‌جمهور، کلیدی و مهم بود

با قاطعیت می‌گویم بسیاری از مسائی که در نشست هنرمندان با آیت‌الله رئیسی مطرح شد حاوی نکات بسیار کلیدی بود

قادر آشنا در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا با اشاره به آنکه برگزاری چنین جلساتی از چند جنبه قابل اهمیت است گفت: نخست آنکه در چنین دیدارهای چهره به چهره‌ است که هنرمندان و مدیران عالی‌رتبه یکدیگر را دیده و به گفت‌وگو می‌نشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصوصا وقتی‌که این چنین جلساتی به میزبانی رییس‌جمهور به‌عنوان مهم‌ترین شخص اجرایی کشور باشد اهمیت آن صد چندان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: نکته دوم آن است که این نشست‌های صمیمانه به تلطیف قلوب منتج می‌شود، گام سوم آن به مسائل اداری و دیوانی بازمی‌گردد. هنرمندان دغدغه‌ها، نقدها و نصیحت‌هایی دارند و اگر بخواهند این مسائل را به سمع رئیس‌جمهور برسانند ممکن است در شرایط اداری ماه‌ها زمان ببرد یا شاید ممکن است که حتی سخنان آنها چون نیازمند گفت‌وگوی رودرروست هیچگاه به دست رییس‌جمهور نرسد. اما برگزاری چنین نشست‌های صمیمانه آن هم پای سفره مهمانی خدا باعث می‌شود تا هنرمندان بی‌واسطه با رئیس‌جمهور صحبت و مشکلاتشان را بیان کند.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه حضور در چنین جلسات به سبب پیشینه سال‌ها خدمتگذاری در عرصه فرهنگ و هنر یادآور شد: با قاطعیت می‌گویم بسیاری از مسائی که در نشست هنرمندان با آیت‌الله رئیسی مطرح شد حاوی نکات بسیار کلیدی بود. نکاتی که بسیار خوب بود تا به سمع رییس‌جمهور برسد و این از دیگر برکات قابل تقدیر آن نشست صمیمانه و ضیافت افطار بود.

توجه رییس‌جمهور به دغدغه‌های هنرمندان نشان از اهمیت مبانی فرهنگی نزد وی است

برگزاری چنین جلساتی مانند دیدار صمیمانه مقام معظم رهبری با اهالی فرهنگ و هنر یا دیدار رییس‌جمهور با خانواده هنرمندان کشور به مشی همه مدیران عالی کشور بدل شود

آشنا گفت: اغلب گفته و شنیده می‌شود که به عرصه فرهنگ و هنر آنگونه که شایسته و بایسته است توجه نمی‌شود و این حوزه مورد بی‌مهری قرار گرفته است؛ موضع رییس‌جمهور برای برپایی چنین دیداری بسیار ارزشمند است.

وی افزود: همچنین توجه آیت‌الله رییسی به سخنان هنرمندان، یادداشت برداری از جزئیات گفت‌وگو و دستور به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری و رسیدگی به امور مورد مطالبه هنرمندان و ارائه گزارش به وی؛ نشان‌دهنده جایگاه مهم مبانی فرهنگ و هنر نزد رییس دولت مردمی و جهادی سیزدهم است.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری از تداوم برگزاری چنین نشست‌هایی افزود: برگزاری چنین جلساتی مانند دیدار صمیمانه مقام معظم رهبری با اهالی فرهنگ و هنر یا دیدار رییس‌جمهور با خانواده هنرمندان کشور می‌توان منشاء برکات خیر و متعددی باشد و امید این به مشی همه مدیران عالی کشور برای توجه، خدمت و گفت‌وگوی مستمر با جامعه هنری بدل شود.

صداقت رییس‌جمهور در تحقق وعده‌ها، ضریب امید را در جامعه هنری افزایش می‌دهد

آشنا در پاسخ به این پرسش که ورود رئیس‌جمهور به مسیر حل دغدغه‌های هنرمندان و چنین گفتگوهای بی‌واسطه تاچه حد می‌تواند چشم‌انداز رفع مشکلات و توسعه فرهنگ در کشور را امیدوارکننده ترسیم کند؟ تصریح کرد: اینکه رییس‌جمهور مستقیم و بی‌واسطه حرف هنرمندان را می‌شوند نه‌تنها ارزشمند که تأثیرگذار است.

هر چه رییس‌جمهور در تحقق وعده‌هایی که بیان کرده صادق باشد و برای اجرایی شدن آن پیگیری مجدانه داشته باشد، امیدواری جامعه هنری نسبت به بهبود شرایط افزایش پیدا می‌کند. این امیدواری بزرگ‌ترین سرمایه است که ما در جامعه هنری دنبال آن هستیم. همچنین در آن روی سکه احترام جامعه هنری نیز مهم‌ترین نکته‌ای است که مدیریت کلان عرصه فرهنگ و هنر به‌دنبال آن است

آیت‌الله رییسی در حوزه فرهنگ و هنر اطلاعات خوبی دارند

آشنا در پاسخ به این پرسش که اشراف و آشنایی ریاست‌جمهور با مبانی فرهنگی و هنری و دغدغه‌ هنرمندان را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: نخست آنکه دغدغه‌ها و نقدهای هنرمندان که گفته و شنیده شد کار ارزشمدی است و دوم آنکه ایشان در حوزه فرهنگ و هنر اطلاعات خوبی دارند و در برخی از حوزه‌ها اشراف‌شان قابل تقدیر است.

برچسب‌ها سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سید ابراهیم رییسی افطاری هنرمندان قادر آشنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سید ابراهیم رییسی افطاری هنرمندان سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سید ابراهیم رییسی افطاری هنرمندان قادر آشنا برگزاری چنین چنین جلساتی مدیران عالی فرهنگ و هنر جامعه هنری رییس جمهور دغدغه ها آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است