Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:21:42 GMT

نرخ رشد اقتصادی همدان ۷.۵ درصد پیش‌بینی شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۲۷۶۵

نرخ رشد اقتصادی همدان ۷.۵ درصد پیش‌بینی شده است

ایسنا/همدان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از تاسیس و راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت این استان در سال جاری خبر داد و گفت: نرخ رشد اقتصادی امسال استان ۷.۵ درصد و تعهد اشتغال، ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر پیش بینی شده است.

ظاهر پور مجاهد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان اسدآباد اظهار کرد: این صندوق در سال جاری در تمام استان ها راه اندازی و تشکیل خواهد شد که سهم تسهیلات هر استان افزون بر چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این طرح، صندوق کارآفرینی امید به صندوق پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است، افزود: طراحی، برنامه‌ریزی و استفاده از منابع این صندوق در اختیار حوزه برنامه‌ریزی استان‌ها و زیر نظر حوزه شورای برنامه‌ریزی استان‌ها بوده و با این روند راه رسیدن به عدالت بهتر محقق می‌شود.

پور مجاهد در ادامه با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی امسال استان همدان باید ۷.۵ درصد شود و تعهد اشتغال امسال استان همدان ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر پیش بینی شده، اظهار کرد: اسدآباد هم باید طبق برنامه حرکت کرده و با توجه به سهمیه اشتغال ۱۴۰۷ نفری سال گذشته اسدآباد میزان اشتغال امسال این شهرستان به نسبت سال گذشته ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای تحقق سهمیه اشتغال استان و شهرستان‌ها باید پروژه و طرح‌هایی را که در حال انجام هستند شناسایی، رصد و نظارت و محدودیت و مشکلات این طرح‌ها را با کمک مدیران و دستگاه‌های ذی ربط مرتفع کرده و با تکمیل این طرح‌ها نسبت به تحقق سهمیه اشتغال استان تلاش کنیم‌.

وی با بیان اینکه طرح‌های بزرگی در شهرستان اسدآباد آغاز شده و طرح‌های اثر گذاری در این شهرستان تا پایان سال افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید، تصریح کرد: درشهرستان اسدآباد جرقه‌های خوبی در حوزه دانش بنیان زده شده و پارک علم و فناوری استان و بنیاد نخبگان استان پیگیر این امر هستند و در صورتی که شهرستان اسدآباد دارای مرکز رشد است باید نسبت به تقویت آن با توجه به شعار سال اقدام شود و اگر فاقد این مرکز باشد راه اندازی آن برای شهرستان ضرورت خواهد داشت.

پور مجاهد با تاکید بر تعامل شهرستان اسدآباد با بنیاد نخبگان استان همدان یاد آور شد: شهرستان اسدآباد قطب توسعه کشاورزی بوده و با توجه به همین امر توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی شهرستان ضرورت خواهد داشت.

وی ادامه داد: مطالعه‌ای در رابطه با روستاهای استان همدان بویژه روستاهای گردشگری استان انجام گرفته که در حوزه گردشگری و مباحث گردشگری شهرستان اسدآباد نیز می‌تواند کارهای فناورانه بسیار خوبی اتفاق بیفتد.

پورمجاهد اضافه کرد:هر یک از طرح های دانش بنیان سطح استان برای استفاده از تسهیلات می توانند به تناسب طرح خود از محل صندوق پژوهش شرکت دانش بنیان فناوری استان و صندوق شکوفایی و  نوآوری تسهیلات دریافت کنند.

در ادامه هر یک از واحدهای تولیدی حاضر در جلسه مشکلات واحدهای تولیدی خود را بیان و در این جلسه به مشکلات واحدها رسیدگی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها دانش بنیان صندوق پيشرفت و عدالت مركز رشد بنیاد نخبگان شهرستان اسدآباد استان همدان دانش بنیان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مصیب شاهملکی ظهر امروز در این رابطه اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح روستاهای تابعه در سال گذشته و حضور عوامل پلیس آگاهی در صحنه، سرنخ‌های لازم جمع آوری و تلاش گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احشام آغاز شد.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و کار اطلاعاتی شبانه روزی، عوامل پلیس آگاهی شهرستان موفق به شناسایی احدی از سارقان حرفه‌ای غیربومی یکی از استان‌های مجاور شدند.

شاهملکی ادامه داد: پس از تعقیب و مراقبت ۴۸ ساعته مأموران پلیس آگاهی، در یک اقدام ضربتی سارقان را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به انتقال وی به شهرستان و مواجهه با مستندات موجود در پلیس آگاهی، به ۴ فقره سرقت احشام به تعداد ۴۸ رأس با همدستی ۲ نفر دیگر از همشهریان خود در سطح شهرستان شد.

وی گفت: با حضور شکات در پلیس آگاهی و هماهنگی با مرجع قضائی، خسارت وارده به میزان ۴ میلیارد ریال جبران و رضایت مالباختگان جلب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در خاتمه با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی و روانه شدن وی به زندان مرکزی همدان، از مالکان احشام و دامداران خواست ضمن رعایت توصیه‌های پلیسی در امر جلوگیری از سرقت، بیشتر از دام‌های خود مراقبت کنند.

کد خبر 6090300

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان