Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@02:54:19 GMT

بهترین راهکار مبارزه با سرطان از نگاه یک متخصص

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۳۰۹۳

بهترین راهکار مبارزه با سرطان از نگاه یک متخصص

دکتر رویا زندیان با بیان اینکه سرطان پایان زندگی نیست، گفت: در عصر امروز فرهنگ سازی اجتماعی برای آشنایی با علل ایجاد کننده سرطان و علائم بیماری و شناسایی زنگ خطر‌ها برای مراجعه زودهنگام از ضروریات است، زیرا اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود با پیگیری به موقع قابل درمان است. یک متخصص رادیو آنکولوژی گفت: خودمراقبتی و تشخیص زودهنگام بهترین راهکار مبارزه با سرطان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر رویا زندیان با بیان اینکه سرطان پایان زندگی نیست، اظهار کرد: در عصر امروز فرهنگ سازی اجتماعی برای آشنایی با علل ایجاد کننده سرطان و علائم بیماری و شناسایی زنگ خطر‌ها برای مراجعه زودهنگام از ضروریات است، زیرا اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود با پیگیری به موقع قابل درمان است.

وی با بیان اینکه سرطان سینه در خانم‌ها و نیز پروستات در آقایان شایع‌ترین سرطان‌ها در جهان و ایران هستند، افزود: سرطان‌های گوارشی و ریه و پوست هم با شیوع روزافزون مواجه می‌باشند.

زندیان در خصوص سرطان سینه بعنوان مهمترین نوع سرطان در خانم ها، گفت: خوشبختانه با توجه به پیشرفت‌هایی که امروزه در درمان‌های آنکولوژی اتفاق افتاده می‌توان به علاج و درمان این بیماری امیدوار بود.

وی گفت: غربالگری سرطان سینه در تشخیص زودهنگام این بیماری بسیار موثر است و انجام معاینه شخصی توسط خود بانوان به صورت ماهیانه و مراجعه به پزشک در صورت لمس توده و یا مشاهده هر نکته مشکوک و نیز انجام ماموگرافی برای خانم‌های بالای ۴۰ سال هردو سال یکبار از روش‌های غربالگری این نوع از سرطان است.

این متخصص رادیو آنکلوژی در ادامه با بیان اینکه علائم و نشانه‌های بروز سرطان بستگی به عضو درگیر دارد، در خصوص علائم برخی سرطان‌ها عنوان کرد: در مورد سرطان گوارش می‌توان کاهش شدید و بدون دلیل وزن، بی اشتهایی، درد‌های شکمی، تهوع و استفراغ، در خصوص سرطان مری گیرکردن غذا و مایعات در زمان بلعیدن و در مورد سرطان ریه احساس تنگی نفس، سرفه و خلط خونی و درد‌های قفسه سینه را بعنوان مهمترین علائم نام برد.

زنیان افزود: درمورد علائم سرطان مثانه نیز می‌توان به خونریزی ادراری، درد‌های شکمی و سوزش ادرار و در مورد سرطان انتهای روده (رکتوم) به یبوست‌های شدید و خونریزی در هنگام دفع مدفوع اشاره کرد.

وی با بیان اینکه جراحی، شیمی درمان و پرتودرمانی سه روش اصلی درمان سرطان هستند که ترتیب انجام آن‌ها با توجه به نوع سرطان تعیین می‌شود، گفت:شیمی درمانی به معنی تزریق دارو‌هایی شیمایی از طریق سرم و در بعضی موارد به صورت خوردن قرص‌های خوراکی می‌باشد و فقط بعضی از این دارو‌ها موجب ریزش مو می‌شوند. پرتودرمانی نیز به معنی از بین بردن سلول‌های سرطانی از طریق اشعه است که از طریق دستگاه‌های شتاب دهنده و بسیار پیشرفته انجام می‌شود.

وی به روش‌های پیشگیری از سرطان هم اشاره کرد و گفت: این روش‌ها شامل رژیم غذایی پرمیوه و سبزیجات فراوان، ورزش، پرهیز از مصرف سیگار و قلیان (به عنوان مادر سرطانها)، پرهیز از مصرف غذا‌های فرآوری شده و نیز استفاده از کرم ضد آفتاب خصوصا در ساعاتی که شدت نور خورشید بیشتر است، می‌باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پزشک درمان سبزیجات سرطان فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند؛ امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند. یکی از مراحل بلوغ بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدن آن ها در بازار سرمایه و مشارکت آن ها با سرمایه مردم است.

او گفت: لزومی ندارد یک شرکت دانش بنیان برای ورود به بورس به معاونت علمی مراجعه کند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: آن جایی که بحث کلان داده‌ها مطرح می‌شود یا بحث داده‌های مرتبط با مردم یا امنیت مردم مرتبط می‌شود، صلاحیت شرکت‌ها برای ورود به بورس در یک کارگروهی که در معاونت علمی تشکیل شده، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون علمی رئیس‌جمهور بیان کرد: شایعه فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال برای فروش سهامشان بی‌اساس است.

او تاکید کرد: صنعت خودرو اگر خصوصی و محدود شود٬ هم خودرو با کیفیت می‌شود و هم به قیمت می‌توان خودرو را عرضه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است